Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurdunaldia > Bigarren hiruhilekoa

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurdunaldian kafeina har dezaket?

Kafeina ez dago kontraindikatua haurdunaldian, baina adituek gomendatzen dute kafe, te, kola eta txokolatezko freskagarriak murriztea

Kafeina kontsumitzea edo saihestea emakume haurdunengan sortzen den zalantza da: kafearekiko mendekotasuna da, Espainian, kafearekiko mendekotasuna: hamar heldutatik bederatzik kafeina kontsumitzen dute, eta haurdun dauden emakumeen % 60k, berriz, uste dute jaiotzean sortzetiko deformazioak eta pisu txikia eragin ditzakeela. Hala ere, ez da lasaitu behar; izan ere, ondoren azaltzen den bezala, kafeina har daiteke haurdunaldian, neurriz. Adituek diotenez, kafearen egunean bi katilu gehienez ere ez dira ondorio kaltegarririk sortzen. Digestio-arazoetan eta edoskitzaroan kafeinarik hartu edo ez ere zehazten da.

Img reducir cansancio fatiga embarazo gestacion consejos que hacer maternidad listg
Irudia: Marcelo Cantarela Junior

Haurdunaldian kafeina har dezaket?

Munduan gehien kontsumitzen den substantzia psikoaktiboa da kafeina. Europako populazio helduek batez beste 200 miligramo (mg) hartzen dituzte egunean, eta Espainian, berriz, haurdun daudenen% 60 inguru hartzen dute. Kafeina iturri nagusia kafea da oraindik ere, nahiz eta azken urteetan kafeina duten beste edari batzuen hartzea areagotu egin den, adibidez, kola eta te freskagarriak.

Hamar haurdunetik seik kafeina hartzen dute Espainian

Oro har, haurdunaldiko elikadurari buruzko gomendio guztiek adierazten dute komeni dela kontsumoa saihestea edo murriztea. Baina zein dira substantzia horren benetako ondorioak haurdun dagoen emakumearen organismoan eta haurtxoaren gainean?

Urteetan zehar, ondorio hauei lotutako hipotesiak erabili dira: fetuaren sortzetiko anomaliak edo jaiotzean pisu txikia dutenak. Hala ere, azken ikerketek sinesmen horiek gezurtatzen dituzte. “Sortzetiko Malformazioen Espainiako Lankidetza-Azterketa”, Madrilgo Carlos III Osasun Institutuko adituek osatua, ondorioztatu zuen “ez dela ikusten kafeina haurdunaldian, ez sortzetiko deformaziorik, ez jaioberriaren pisuarekin”.

Nolanahi ere, testu berak berak ohartarazten du kafeina, substantzia psikoaktiboa dela eta ondorio farmakologiko ugari dituela (bihotz-maiztasuna, arteria-presioa, loaren presioa, etab.). plazenta zeharkatzen du eta fetuaren konpartimentura iristen da”, haurdunaldian “neurriz” hartu behar da.

Kafea haurdunaldian? Egunean bi katilu baino gehiago ez

Adituek onartzen dute zaila dela kafeina-kontsumoaren ondorio zehatzak egiaztatzea; izan ere, askotan, haurdunaldian saihestu beharreko beste faktore batzuk izaten dira, adibidez, tabako-edariak, edari alkoholdunak hartzea, infekzioak eta antibiotikoak hartzea. Horrela adierazten zuen ordura arte egindako ikerketen berrikuspen zabal batek.

Img cafes embarazos art
Irudia: Wilhelm Lappe

Zientzialarien gomendioa (“egile gehienekin bat dator”) emakumeak ahalik eta kafeina gehien murriztea da, eta, edonola ere, egunean 200 mg baino gutxiago izatea. Aholku hori ez litzateke haurdunaldian bakarrik aplikatuko, baita lehenago ere, hau da, haurdunaldia planifikatzen denean.

Eguneko 200 mg, Obstetratzeko eta Ginekologoen Amerikako Elkargoko Praktika Obstetrikoen Batzordeak gomendatzen duena da. Erreferentzia gisa, 150 mililitroko katilu batek 85 mg kafeina dauka, kafe txigortuarena bada, eta, kafe txigortuarena bada, 60 mg; kafe disolbagarria bada, 60 mg, eta kafeinagabea bada, 3 mg.
Te-tamaina bereko katilu batek 30 mg ditu hostoetan edo poltsan, eta kakaoa edo txokolate beroa, 4 mg inguru, eta freskagarri kafeina duen freskagarria, 20 eta 50 mg artean. Elikadurari buruzko Informazioaren Europako Kontseiluak emandako datuak dira.

Kafeina hartzea edo ez hartzea digestio garaian eta edoskitzaroan

Kafeina-kontsumoa ahalik eta gehien murrizteko edo murrizteko gomendioa are hobea da haurdun dagoenak azidotasuna, urdaileko estomakala, goragalea eta gonbitoak dituenean. Haurdunaldiaren lehen hiruhilekoan gertatzen da hori, emakumeak jasaten dituen hormona-aldaketen ondorioz, eta erditze aurreko azken asteetan, fetuak urdailean eragiten duen presioaren ondorioz. Horrelakoetan, kafearen ordezkoak erabil daitezke: kamamila-infusioak, mendafina edo txikoria.

Eta ez bakarrik haurdunaldian: ama bularreko edoskitzaileentzako dieta osasungarria da kafeina. Espainiako Pediatria Elkarteko Amagandiko Edoskitze Batzordeak adierazi du ez dela gehiegi hartu behar kafea, kola, tea eta txokolatea bularra emateko garaian. “Edonola ere, gomendatua, bularra hartu ondoren jan daitezke”; bestela, kafeinaren edukiak suminkortasuna eta lo-falta eragin ditzake.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak