Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurdunaldia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurdunaldiko azidotasuna: arintzeko aholku praktikoak

Pirosia oso ohikoa da haurdunaldian, batez ere haurdunaldiaren azken hiruhilekoan

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2012ko maiatzaren 01a
Img acidez embarazo aliviar listado Irudia: o5com

Azidotasuna bularrean edo eztarrian su hartzea da. Urdaileko azidoa esofagora itzultzen denean agertzen da, ahotik urdailera irentsitako janariak eta likidoak eramateko hodia. Zenbait elikagaik, botikek, edari alkoholdunek eta haurdunaldiak azidotasuna eragin dezakete. Zenbait neurri lagungarriak dira sintomak arintzeko. Lagatzen ez badute, espezialistari galdetu beharko zaio.

Img acidez embarazo 01
Irudia: o5com

Nork ez du inoiz azidotasunik izan? Eskura ditugun datuen arabera, arazoa ohikoa da: helduen %10ek gutxienez astean behin adierazten dute sintoma hori, eta hirutik batek hilean behin. Haurdun askok ia egunero sentitzen dute. Ikerketen arabera, haurdunen %50ek baino gehiagok pirosia, lotsa edo azidotasuna izango dute noizbait haurdunaldian. Sintomak haurdunaldiko hirugarren hilabetetik aurrera has daitezke, baina eragin handiagoa dute hirugarren hiruhilekoan, umetokiak urdailean egiten duen presioa handiagoa denean.

Horren arrazoia da, neurri handi batean, progesteronak (emakumeen sexu-hormona, zeinaren mailak handitzen baitira haurdunaldian) beheko hestegorriko esfinterraren muskulua erlaxatzen duela eta urdail-hustuketa moteltzen duela, edo urdail-edukia itzultzen dela, eremua narritatzen duela eta, are gehiago, hantura ere eragiten duela. Hala ere, koadro itzulgarria da, sintomak haurra jaio ondoren konpontzen baitira.

Sintoma horrek bere horretan jarraitzen badu edo maiztasun jakin batekin errepikatzen bada, baliteke errefluxu gastroesofagikoak edo ERGEk eragindako gaixotasuna izatea. Kasu horretan, medikuari galdetu behar zaio. Esofagitisean, esofagoaren behealdean, bularrezurraren atzean (toraxa), erretzeko sentsazioa nabaritzen da, eta bularrezurreraino gorantz mugitzen da. Batzuetan, ahoan zapore garratz edo mikatz oso desatsegina uzten duen likidoa berrahoratzen da. Sintoma horiek bi ordu baino gehiago iraun dezakete, eta, maiz, okerrera egiten dute jan ondoren.

Azidotasuna arintzeko gomendioak

Adituek aholkatzen dute, pirosiaren sintoma gogaikarriak arintzeko, bizimoduan aldaketa batzuk egitea eta neurri higieniko-dietetiko batzuk hartzea:

  • Jan eta berehala ez oheratzea. Hobe da gutxienez 2 ordu itxarotea, etzanda edo etzanda egoteak errefluxu gastroesofagikoa errazten baitu.
  • Altxatu oheburua 10 zentimetrotik 15era, hanken azpian takoak jarrita, grabitateak urdailean eduki gastrikoa manten dezan. Burkoak erabiltzeak ez du hain emaitza ona ematen, enborraren flexioa eta sabel barneko presioa handitzen baititu.
  • Ez da komeni jan ondoren maiz makurtzea.
  • Otorduek kopuru txikikoak eta sarritan izan behar dute. Janariak 5 edo 6 hartualditan banatu behar dira.
  • Saihestu urdaileko azidotasuna areagotzen duten eta sintomak okertu ditzaketen elikagaiak, hala nola zenbait gozagarri (ozpina, piperbeltza edo beste pikante batzuk), zitrikoak (laranja, mandarina, pomeloa, limoia) eta haien zukuak, platerak tomatearekin edo tomate-saltsa.
  • Ez hartu urdailaren hustuketa atzeratzen duten elikagairik, hala nola edari karbonatatuak (gasarekin, batez ere, kolazko edariak), kafea, tea, txokolatea eta elikagai edo prestakin koipetsuak (frijituak, gisatuak edo gisatu koipetsuak), eta piperita mendazko infusioak, esfinterra erlaxatu eta errefluxua errazten dutenak.
  • Janarien artean likido gehiago edatea, ez otorduetan, urdailaren bolumena ez handitzeko. Tarte txikitan edateak azidotasuna eta goragalea saihesten laguntzen du.
  • Nahiz eta, oro har, antiazidoak segurutzat jotzen diren dosi handitan eta jarraian hartzen ez badira, hobe da espezialistari aurretik kontsultatzea, ez baita azterketa egokirik egin ez animalietan, ez gizakietan, aluminioa edo magnesioa duten antiazidoekin. Hala ere, esan izan da hipo, hipermagnesemia eta tendoi-erreflexuak areagotu egin daitezkeela amek era kronikoan hartu dituzten neonatoetan, batez ere, dosi altuetan.

Haurdunaldiko azidotasuna lasaitzeko lau nutrizio-giltzarri

Ginekologiako eta Obstetriziako Espainiako Elkarteko (SEGO) adituek haurdun dagoen emakumearen elikadura egokirako lau gako aipatzen dituzte:

  1. Elikagai kalorikoen kontsumoa murriztea, hala nola opilen, koipeen edo hestebeteen kontsumoa. Era osasuntsuan hartzeko, barazkiak, frutak, barazkiak, lekaleak, koipe gutxiko esnekiak eta zerealak -integralak- eta horien deribatuak erabil daitezke.
  2. Ez da “binaka jan” behar. Gainera, gehiegizko pisua arriskutsua da bai amaren osasunerako bai haurrarentzat.
  3. Likido gehiago hartzea urarekin, infusioekin, saldekin, azukre erantsirik gabeko fruta-zukuekin eta alkoholik gabeko edariekin.
  4. Azido foliko (hosto berdeko barazkiak, banana bezalako frutak, lekaleak, zerealak eta alkoholik gabeko garagardoa), kaltzio (esnekiak eta deribatuak) eta burdina (lekaleak, haragia, arrautzak eta itsaskiak) ugari duten elikagaiak hartzea.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak