Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurrak > 2-4 urte

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurrak eta arraina: lau ideia, gustatzeko

Asmamen pixka batekin, arraina oso plater gozoa izan daiteke haurrentzat. Lau ideia erraz emango dizkizugu, elikagai hori zure ohiko dietan sartzeko

ninos pescado Irudia: iStock

Arrainak gutxienez astean hiru aldiz egon behar du menuetan. Hala ere, errealitatea ez da beti hurbiltzen elikadura-gomendioetara. Antzeko proportzioetan arrain zuriak eta urdinak jatea da asmoa (zenbait espezie izan ezik, merkurioa dagoelako), baina haien kontsumoa behar lukeena baino txikiagoa eta noizbehinkakoa da. Batez ere, mahaikideak haurrak direnean. Frutekin eta barazkiekin batera, elikagai problematikoenetako bat da, eta ez dira hain ongi etortzen. Artikulu honetan, haurrek arrainari uko egiteko dituzten arrazoi nagusiak aipatzen dira, eta horiek konpontzeko ideia praktikoak ematen dira.

“Arraina aspergarria da”. “Ez du ezer gustuko” edo “zapore biziegia du”. “Ez nau betetzen, arantzak ditu eta itsusia da”. Txikiek arrainetik babesteko erabiltzen dituzten argudioak dira, hanburgesak baino askoz erakargarriago gertatzen zaien jaki bat edo pasta plater handi bat.

Dinamika hori aldatzeko, funtsezkoa da haurrek diotena kontuan hartzea. Arraina aspergarria bada, feo zaporea badu edo ez baditu asetzen, horren arabera jokatu beharko da. Aurkezpen originalak, saltsak eta hornigaiak aliatu baliotsuak dira mahaian borroka hori irabazteko.

1. Arazoa hezurrak badira

Txikienentzat, batez ere arrainaren hezurrak arazo bat dira. Irensteko edo horiekin eztarriko duten beldurra dute. Eragozpen horren konponbidea erraza da: arraina xerratan edo beti hezurrik gabe eskaini behar zaie, xerratan egin beharrean, jaten ari direnaz gehiago jakin arte, behintzat. Hezurrik gabeko aurkezpenen eskaintza izugarria da, bereziki arraina izoztua bada: legatza, halibuta, mihi-arraina, enperadorea, zapo-kolak… Horiek eta beste batzuk ere (perka, meroa, zapoa, atuna, hegaluzea edo txitxarroa) modu horretan prestatuta eska daitezke arrandegian.

2. Haurrei ez bazaie gustatzen arrainaren zaporea

Haurrek ez badute arraina jaten zaporeagatik, agian hurrengo ideiek balioko dute jaten uzteko. Arraina limoiarekin, olioarekin eta usain-belarrekin beratzea edo saltsekin eta askotariko goarnizioekin laguntzea elikagaien zaporea aldatzeko modu praktiko eta errazak dira.

Gainera, arraina prestatzeko orduan, kontuan hartu behar da irakiten edo plantxan eginda zapore eta usain handiagoa duela. Aitzitik, arrainari saltsa bat gehitzen bazaio (bexamela, maionesa, saltsa arrosa, saltsa berdea…) edo beste modu batera prestatzen bada (labea, papillote bat, eskabetxea, arrautza-irinetan pasatua, birrineztatua…), zaporea leundu egiten da.

3. Arrainak “betetzen” ez baditu

Arrainek, haragiek ez bezala, duten proteina mota dela eta, errazago digeritzen dira lehenbizikoak. Horrek azaltzen du haurrek “hutsa” sumatzen dutela urdailean arraina jan eta ordu gutxira. Hala ere, sentsazio hori arrainaren koipe-edukiaren (urdinak koipetsuagoak dira eta digestioa motelagoa da), sukaldean egiteko moduaren eta haren akonpainamenduaren araberakoa ere bada.

Arraina labean edo gisatuan prestatzen bada, eta patatak, ilarrak edo arroza lagun baditu (adibidez, txitxarro bat labean tipularekin eta panadera patatekin), xerra bat piperrekin edo gehiago “beteko” du.

4. Arraina ez bada erakargarria

Haurrek plater eta jaki desberdinak, dibertigarriak eta koloredunak ikusi nahi dituzte. Ez ditu mihi-arrain xerra tipikoak labera erakartzen, ezta legatz-gurpil arrautzaztatuak ere, kolorerik gabeak eta deigarririk gabeak. Hori dela eta, alternatibak asmatu behar dira: arrainaren prestaketa, ontzea eta hornigaia aldatzea, eta jangarri gerta dakien moduan prestatzea.

  • Oso baliagarria da platera alaitzeko hornigaiak prestatzea, hala nola barazkitxo salteatuak, piper berde eta gorri nahasiak, edo gulak eta karramarro-makiltxoak.
  • Saltsak ere presta daitezke, hala nola saltsa amerikarra (barazkiekin, arrozarekin eta arrain-saldarekin egina) edo saltsa arrosa (maionesa- eta ketchup-nahasketa soila). Horiek, ikusmena alaitu ez ezik, arrainaren zapore atseginagoa emango diete haurrei, erabat kamufatu gabe.
  • Hori nahikoa ez bada, arraina beste modu batera aurkez daiteke. Adibidez, brotxeta originaletan, barazkiekin konbinatuta (tomatito nanoak, piperrak edo berenjenak). Edo papillote erara erre. Horretarako, aluminio-paperean bildutako arrain-pakete txikiak prestatu eta labean sartu behar dira. Haurrek arrain-paketeak egiten parte har dezaten utziz gero, segur aski animatuko dira jatera, beraiek prestatu baitute.
  • Beste irtenbide eraginkor bat da arraina haurraren plater gogokoenetan sartzea. Zaila da haurrek pasta- edo arroz-plater bat baztertzea. Hori aprobetxatu nahi dute, adibidez, espageti-plater bat atunarekin eta ganbekin, edo arraina bere osagaien artean duen paella zaporetsua eskaintzeko. Enpanadillak, kroketak, kauserak, albondigak, pizzak, arrain-flanak, lasagna edo kaneloiak, tortillan, entsaladan, hainbat saltsarekin, patatekin, barazkiekin, frijituekin, plantxan, labean, parrillan, betegarriarekin…

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak