Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Erditzea > Erditze ondokoa

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurrak lo egiten duen bitartean, hamar minutu.

Hamar minututan, gorputzaren lau gune nagusi landu daitezke, eta, horrela, jarduera fisikoa egin daiteke erditzean

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2015eko martxoaren 02a

Ariketa egin nahi duten ama berri gehienentzat, eragozpen nagusia denborarik eza da; izan ere, lehen egun horietan, haurtxoaren zainketetara itzultzen da arreta guztia. Arazo horri erantzuteko, erditzearen ondoren ariketa fisikoa berriro egiteko hamar minutu nola aprobetxatu azalduko dugu, abdominalak, gluteoak, bular-bularrak eta omoplatoak erabiliz. Artikuluak gogorarazten du, halaber, ariketak garrantzitsuak direla pelbiseko zorua indartzeko, ia edozein unetan egin baitaitezke.

Irudia: MAMIA

Hamar minutu, erditu ondoren, jarduera fisikoari berriro heltzeko.

Ama berria izateak ez du ia denborarik uzten haurtxoarentzat. Erditze ondoko aldia erabateko dedikazio-garaia da, eta, gainera, hormona-aldaketak, errutina berrietara egokitzea eta neke handia dakartza. Izan ere, etapa honetarako emakumeari ematen zaion aholku nagusietako bat haurrak lo egiteko eta atseden hartzeko duen une oro aprobetxatzea da.

Baina ariketa fisikoa egitea ere oso garrantzitsua da. Fisioterapeuten Espainiako Elkarteak adierazten duenez, gimnasia erditze berantiar ondotik hasi behar da, hau da, haurra jaio eta seigarren astetik aurrera.

Erditu eta sei hilabetera arte, emakumea ez dago amatasunaren aurretik egiten zuen jarduera fisiko osoari heltzeko moduan

Ariketa horiek egiteko unean, arazo nagusia denborarik eza da. Hori dela eta, 10 minutuan egin daitezkeen zenbait jarduera zerrendatzen dira jarraian. Ariketa horiei esker, haurrak lo egiten duen espazio txikiak aprobetxatzen dira, eta amak berak lo egiten du. Bi minutuko serieetan egiten badira, bakoitza 30 segundoko atsedenaldiekin, 10 minutu baino gutxiago behar izaten dira amaitzeko, eta lau eremu nagusi erabili dira haurdunaldiaren ondoren forma fisikoa berreskuratzen hasteko.

Denborak aurrera egin ahala, jarduerak areagotu egin daitezke, harik eta, erditu eta sei hilabete igaro arte, emakumeak, oro har, amatasunaren aurretik egiten zuen jarduera fisiko guztia berriro hartzeko moduan egon arte, edo, praktikatzen ez badu, berriz hasi arte.

1. Abdominalak

Haurdunaldiaren aurreko egoera abdominala berreskuratzea da haurtxoaren jaiotzaren ondorengo helburu nagusietako bat. Baina kontuan izan behar da jarduera arinarekin hasi behar dela. Madrilgo Erkidegoko Osasun Sailak azaldu duenez, ariketa edo kirol oldarkorrenak ama erabat berreskuratu arte atzeratu behar dira, "koarentena amaitu arte gutxienez". Horregatik, abdominal klasikoak erditu osteko seigarren hilabetetik aurrera egin ahal izango dira, behin pelbis-lurra berreskuratutakoan".

Puntu hori argituta, muskulu horiek zenbait minutuz landu daitezke, Emaginen Gela proiektuan gomendatzen den abdominalak sendotzeko ariketarekin. Aditu horiek jarduera haurrarekin egitea gomendatzen badute ere, hori gabe egin daiteke: lurrean ahoz gora etzanda, hankak tolestuta eta oinak goian, pelbiseko zorua eta abdominalak uzkurtzen dira, eta, aldi berean, hankak sabelaldera hurbiltzen dira. Gero, hankak hasierako lekura itzultzen dira.

2. Gluteoak

Lurrean ahoz gora etzanda, emakumeak hankak tolestu behar ditu, baina oinak lurrean bermatu. Gero, ipurmasailak igo izterrak eta gorputz-enborra zuzen geratu arte, kontuz ibili oinak, burua eta sorbaldak lurrean ondo bermatuta daudela, bizkarrean minik ez egiteko. Eta, gero, hasierako jarrerara itzultzen dira.

3. Bular-bularrak

Bularrak bizkortzeko, besoen flexioak egitea gomendatzen da, baina intentsitate txikikoak. Horretarako, emakumea ahoz behera jartzen da, baina gorputz zuzenarekin oheratu beharrean, lau hanketan jartzen da. Horrela, besoen laguntzarekin gorputz-enborra igotzeko eta jaisteko ahalegina txikiagoa izango da.

4. Omoplatoak

Ariketa honetan datza: lurrean eserita eta hankak gurutzatuta eserita, emakumeak sorbaldak atzeraka eramatea, ahal duen gehiena, altxatu gabe eta bizkarra okertu gabe. Gero, hasierako posiziora eraman behar dituzu berriro.

Irakurri gehiago erditu ondoren.

Pelbis-zorua indartzeko ariketak

Puerperiorako gomendatutako jarduera fisikoen artean, Kegel ariketak daude, pelbiseko zorua berreskuratzeko aukera ematen dutenak. Ez dira aurreko zerrendan sartzen, berez ez baitute behar tarte librerik, baizik eta emakumeak edozein unetan egin ditzake: haurtxoarekin dagoen bitartean, mahaian eserita, lo egin aurretik etzanda, etab.

Ariketa hauek perineoko muskulatura uzkurtzean datza, pixa egiteko gogorik izan ezean eta gernua atxiki nahi izanez gero. Horrela, giharrak bizkortu eta eskualdeko lotailuen tentsioa murrizten da.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak