Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurra > 6 hilabete - urte bete

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurrentzako gimnasioak: hazteko gune sendo eta koordinatua

Haurrentzako gimnasia-zentroek jarduera fisikoak egiten dituzte, eta haiek joko gisa hautematen dituzte, baina haien garapena bultzatzen dute eta gehiegizko pisua saihesten dute.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2012ko irailaren 03a

Haurrentzako gimnasioetan, haurtxoek ez dute pisurik altxatzen eta “spinning” egiten dute. Jarduera fisikoko zentro ere esaten zaie, haurrek beren garapena bultzatzen duten jokoak egin ditzaten, aisialdi aktiboko ohiturak har ditzaten. Instalazio horietan, ondoren azaltzen den moduan, koordinatzeko trebetasunak eta teknikak garatzen dituzten ariketak egiten dira, eta haurren obesitatea prebenitzeko lan egiten da.

Irudia: Anissa Thompson

Haurrarengan trebetasunak garatzeko ariketak

Ez da helduen kontua bakarrik. Haurrentzako gimnasioak ere badaude, baita haurtxoentzat ere. Jakina, ez da pentsatu behar helduek adina gimnasio dutenik, ezta haurrek pisuak altxatuko dituztenik ere. Izan ere, leku horretan, adin txikikoek, adinaren arabera taldetan banatuta, muskuluen garapena eta mugitzeko trebetasunak sustatzen dituzten jarduera fisikoak egiten dituzte, eta, aldi berean, gehiegizko pisua eta obesitatea saihesten dituzte.

Haurrek jolastzat hartzen dituzte beren mugimengaratzen dituzten jarduerak

Jarduera horiek sei astetik gorako haurrentzat pentsatuta daude. Normala denez, haurrek joko gisa hautematen dituzte, baina mugitzeko trebetasunak, oreka eta koordinazioa hobetzeko modu bat da, eta, gainera, oso txikitatik jolas- eta aisia-ohitura aktiboak bereganatzeko modu bat da. Hori funtsezkoa da haurrek (eta helduek) ia egun osoa telebistaren, bideo-jokoen kontsolaren edo ordenagailuaren aurrean igaro dezaten.

"Berriki egindako ikerketek frogatu dute mugitzeko trebetasun asko haurrak zortzi urte bete baino lehen garatzen direla", adierazi du Isabel Yanguasek, My Gym haurrentzako gimnasioko arduradunak, Madrilen. Yanguasek konparatu egiten du kirol-ikaskuntza hizkuntza baten ikasketarekin: "Zenbat eta lehenago hasi praktikatzen, hobeto".

Bi eta hiru hilabeteko haurtxoak ahoz behera jartzea, egunean minutu batzuetan, txikiek muskulu batzuk indartzea lor dezakete. "Oso erraza da, baina gaur haur guztiek ahoz gora egiten dute lo, eta ez dituzte lepoko eta bizkarreko muskuluak indartzen. Horrek atzeratu egiten du gateoa", dio Yanguasek.

Koordinazio-teknikak, ez indar-teknikak

Haurrentzako gimnasioek monitoreak dituzte txikiaren jarduera gidatzeko

Gimnasio edo umeentzako jarduera fisikoko zentro horietan, oro har, haurrek erabil ditzaketen ekipamenduak sartzen dira; esate baterako, bola-parkeak, tirolinak, barrak, horiek zintzilikatzeko, eta txirristak. Interesgarriena da haurrek ez dutela nahi dutena egiten, edo gurasoek adierazten dietena, egin beharreko jarduerak eta egiteko modua adierazten dituzten irakasleak baizik.

Haurrentzako gimnasioen jarduera guztiak mugimendu- eta koordinazio-lanetan oinarritzen dira, ez indar-lanetan. Santiago Fiorinik, Gorputz Hezkuntzan trebatuta, zehaztu du "indar-ariketak 13 urtetik aurrera bakarrik egin behar direla, pubertaroan". Hau da, haurtzaroa atzean geratu denean.

Nolanahi ere, Fiorinik dio halterofiliatik (pisuak jasotzea) datozen teknikak ere erabiltzen direla haurren koordinazioa lantzeko. Adibiderik tipikoena "ariketak: barra bat lurretik buruen gainera altxatzea" da. Hemen barra altxatzen dute, pisurik gabe. Helburua mugimenduak koordinatzen ikastea da.

Haurren obesitateari aurrea hartzearen garrantzia

Haurrentzako gimnasioen helburu nagusietako bat gehiegizko pisuari eta haurren obesitateari aurre egitea da. Idefics azterketaren arabera (‘Elikadurak eta bizimoduak haurren eta haurren osasunean dituzten eraginak identifikatzea eta prebenitzea’), Bremengo Unibertsitateak koordinatuta (Alemania), Europako bost haurretik batek gehiegizko pisua edo obesitatea du. Gehiegizko kiloek eragin handiagoa dute kontinentearen hegoaldeko herrialdeetan, besteak beste, Espainian.

Hala eta guztiz ere, gorputz eta osasun hezkuntzako espezialistek azpimarratzen dute ez dela nahikoa ariketa fisikoa egitea, baizik eta jarduera hori osotu egin behar dela maila integraleko bizitza osasuntsu batekin. Idefics txostenak sei mezu nagusi ditu:

1. Txikian egunero kontsumitzen den ura estimulatzea eta azukreak eta kaloriak batzen dituzten edari freskagarriak murriztea.

2. Fruta eta barazkien eguneroko kontsumoa sustatzea.

3. Telebista ikusteko, bideo-jokoetan aritzeko edo ordenagailuaren aurrean egoteko denbora murriztea. Hori ez dago pantailek sortzen duten sedentarismoarekin bakarrik lotuta; ikerketaren arabera, telebista aurrean denbora gehien pasatzen duten haurrak okerrago elikatzen dira.

4. Saiatu haurra ez estutzen. Alde horretatik, funtsezkoa da gurasoekin denbora gehiago igarotzea. Haurraren, amaren eta aitaren arteko jarduerek oreka emozionalarekin laguntzen dute.

5. Adin txikikoarentzako atseden egokia ziurtatzea: ondo lo egitea eta ordu asko gauez eta, ahal bada, baita siesta ere.

6. Eta, jakina, eguneroko jarduera fisikoa, haurrentzako gimnasioek lantzen eta estimulatzen dutena.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak