Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurra

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurtxoaren intoxikazioa: nola jokatu

10 intoxikaziotik ia 4k 2 urte baino gutxiagoko adingabea dute protagonista; horregatik, arriskuak gutxitzeko zer urrats egin behar diren jakin behar da.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2011ko azaroaren 21a
Img limpieza Irudia: Average Jane

Intoxikazioak ez dira oso ohikoak bizitzako lehen hilabeteetan; izan ere, haurtxoek ez dute nahikoa autonomia beren kabuz substantzia kaltegarriak hartzeko, ustekabean. Etapa horretan, intoxikatzeko aukera bakarrak hauek dira: kea eta gas arriskutsuak arnastea, sendagai bat behar bezala ez ematea edo biberoia prestatzean gurasoak nahastea, toxiko koloregabea urarekin nahasten badute. Hala ere, nola jokatu jakin behar da.

Img limpieza 3
Irudia: Average Jane

Intoxikazio baten ondoren, adituei kontsulta azkarra egitea

Okerreko botikak hartzea, uraren ordez kimikoak hartzea… Arrazoi horiengatik intoxikatzeko probabilitatea txikia da, baina ez da nulua. Gainera, haurrak hazi ahala, intoxikatzeko arriskua handitu egiten da. Espainian erregistratzen diren 10 intoxikazioetatik ia 4 bi urtetik beherakoekin erlazionatzen dira. Eta normala da: haurrak etxean ibiltzen hasten dira, armairu eta zoko bakoitzean kurioseatzen, eta aurkitzen duten guztia ahora eramaten. Gurasoen arreta galtzeak oso ondorio larriak izan ditzake. Horregatik, kontu handiz jokatzeaz gain, oso garrantzitsua da sendagai bat, garbiketa-produktu bat edo kosmetiko bat istripuz hartuz gero nola jokatu jakitea.

Urrezko aholku bat nabarmentzen da: adituengana jotzea. Nerbioak galdu, oka eginarazi edo haurrari esnea eman baino lehen —ez da beti ona—, komeni da gaiari buruz gehien dakitenekin, toxikologian adituak direnekin, aholku ematea. Espainian, beste herrialde askotan bezala, larrialdiko kontsultak telefonoz egin daitezke, Informazio Toxikologikoaren Zerbitzuaren bidez (LTZ). Zerbitzu horrek eguneko 24 orduetan ematen du arreta, urteko egun guztietan. 91.562.04.20 zenbakia du eta, etiketa gehienetan agertzen den arren, beti agerian eta eskura edukitzea komeni da (botikineko edo hozkailuko atean).

Toxikologiako Institutu Nazionaleko kide da LTZ, eta 100.000 kontsulta baino gehiago jasotzen ditu urtero duela 40 urtetik. Hori dela eta, arrisku ohikoenei eta jarduteko moduei buruzko datu-base zabala du. Dei bat egitean, eman beharreko datu garrantzitsuenak hauek dira:

  • Intoxikatu dena: adina, sexua, pisua, aurrekari medikoak…
  • Zer hartu duen: produktua ahalik eta modurik osatuenean eta zehatzenean identifikatzea, izen komertzialarekin, ontzi-motarekin, osagaiekin (baldin badaude), etab.
  • Zenbat hartu duen: gutxi gorabeherako dosia kalkulatzeko, ontziaren hondarrak, isuritako kantitatea, lehen erabilitakoa… erabil daitezke.
  • Noiz gertatu den: hartu zenetik igaro den denbora.
  • Zergatik gertatu da? Arduragabekeria izan bada, istripua, dosi-errorea, etiketa lausoa…

Askotan, ezjakintasunagatik, egiaztatu gabeko tradizioengatik edo presagatik, erabaki desegokiak hartzen dira.

Askotan, ezjakintasunagatik, egiaztatu gabeko tradizioengatik edo presagatik, erabaki desegokiak hartzen dira. Intoxikatutako haur bati esnea ematea da adibiderik argiena. “Antidoto” hori lagungarri izan daiteke aparra duten produktuak (adibidez, detergentea) irensteko, baina esnea ez da batere erabilgarria botikak hartzen direnean. Eta are okerrago, kontraindikatua dago produktu kaustikoak edo disolbatzaileak hartzen direnean. Horregatik, zerbait ahotik eman aurretik galdetzea gomendatzen dute SITek.

Etxeko akats ohikoenetako bat (eta arriskutsuenetako bat) garbitzeko produktuak nahastea da, hala nola lixiba eta amoniakoa. Konbinazioaren ondorioz, gasak sortzen dira (hala nola dikloramina), eta horiek goiko eta beheko arnasbideak narritatzen dituzte. Desinkrustatzaileetan eta disolbatzaileetan dauden azido klorhidriko edo fosforikoarekin lixiba nahastean sortzen den kloro gaseosoa arnastean ere agertzen dira sintoma horiek.

Ohiko intoxikazioen zerrendan sartzen dira gas toxikoak arnastea (karbono monoxidoa, adibidez) eta garbitzeko produktuekin arduragabekeriak egitea. Horiekin batera, landareen, animalia pozoitsuen, perretxikoen eta produktu kosmetikoen ondoriozko intoxikazioak ere agertzen dira.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak