Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurdunaldia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hemorroideak haurdunaldian: saihesteko trikimailuak

Hemorroideen mina arindu egiten da idorreriaren aurkako dieta batekin eta hainbat higiene-neurrirekin

Haurdun dauden lau emakumetik batek haurdunaldiko arazorik ohikoenetako bat pairatzen du: hemorroideak. Gaixotasun bat hartzen ez bada ere, arazo horrek egoeran dagoen emakumearen bizi-kalitatean eragin dezake, eta eguneroko jarduerak oztopatu. Horregatik, espezialistek tratamendu kontserbatzailearekin aurre egitea gomendatzen dute. Haurdunaldiko hemorroideei buruzko oinarrizko hiru galderari erantzuten zaie artikulu honetan: zergatik diren ohikoak, nola tratatu behar diren eta nola saihestu edo murriztu.

Irudia: photo-de ti

Hemorroideak, zergatik dira ohikoak haurdunaldian?

Hemorroideak ez dira arraroak. Herritarren% 86k du, une batean edo bestean, Espainiako Gastroenterologia Elkarteak. Hala ere, zenbait egoeratan, haurdunaldian bezala, gaixotasun gogaikarri hori maizago agertzen da. Ginekologiako eta Obstetriziako Espainiako Elkarteak kalkulatzen du egoera horretan dauden emakumeen% 25ek lehen aldiz aurkez dezakeela arazo hori, edo “aurreko hemorroideak larriagotzen ari direla”. Ikerketa batzuen arabera, haurdunaldiak aurrera egin ahala, hemorroideen prebalentzia handiagoa da. Horrela, lehen hiruhilekoan emakumeen %11ri eragiten die, bigarrenean %14ri eta hirugarrenean %17ri.

Haurdunaldian hiru emakumetik batek jasaten duen idorreria hemorroideekin lotutako faktoreetako bat da

Haurdunaldian arazo hori agertzeak, hein batean, esan nahi du umetokiaren hazkundeak inguruko zainen presioa handitzen duela eta sortzen laguntzen duela. Bestalde, haurdunaldian hiru emakumetik batek jasaten duen idorreria da hemorroideen faktoreetako bat. Haurdunaldiko hormona-asaldurak, zoru pelbikoaren tonu muskularraren murrizketa eta haurraren buruaren presioa dira heste-igarotzean eragiten den arazo hori.

Nola tratatzen dituzu hemorroideak haurdunaldian?

Hemorroideak ez dira gaixotasun larritzat hartzen haurdunaldian. Cesar Quijano zirujauak dioenez, “sintomak, oro har, arinak eta iragankorrak dira, eta uzkitik eta minetik odola ateratzen dute.” Hala ere, hemorroideek emakumearen bizi-kalitatean eragin dezakete, eta “eguneroko bizitzako jarduerei aurre egiteko benetako zailtasuna” eragin dezakete.

Sintomak gutxitzeko tratamendu kontserbatzailea proposatzen dute adituek. Idorreria konpontzeko, zenbait aldaketa dietetiko izaten dira: likido eta zuntz gehiago hartzea, espeziak saihestea, batez ere, minak eta edari alkoholdunak.

Mina arintzeko edo arintzeko, hartu ur hotza edo epela hamar minutuz, komunera joan ondoren uzki-eremua garbitu eta lehortu, eta, min handiagoa izanez gero, galdetu medikuari zer komeni den antapaxatorio edo anestesikoekin pomada lokala erabiltzea.

Hemorroideak saihets ditzakegu haurdunaldian?

Haurdunaldian hemorroideak prebenitzeko aukerarik onena idorreriari aurrea hartzea da. Adituek bost jarraibide horiek gomendatzen dituzte.

  • Likido gehiago edan. Egunean zortzi baso ur edo zuku natural batez beste, neurri prebentibo eraginkorra dira idorreriaren aurka.
  • Zuntza hartzea. Egunean 25 eta 35 gramo zuntz artean izaten dira hesteetako iragaitea erregulatzeko. Fruta freskoak, barazkiak, barazkiak, labore integralak eta fruitu lehorrak dira organismoari zuntza emateko elikagai gomendagarriak.
  • Ariketa erregularra egin. Bizimodu sedentarioak ez du laguntzen heste-igarotze egokia egiten; beraz, komeni da egunero paseotxo txikiak egitea eta leku berean eserita edo zutik denbora asko pasatzea saihestea.

  • Komunera joateko, jaikitzean edo bazkalostean, ordutegiak ezartzea. Lasai eta lasai egotea eta ez atxikitzea da garrantzitsuena.

  • Ongi jan, ordutegi finkoekin jarraitu, astiro jan, presarik gabe eta elikagaiak ongi murtxikatu.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak