Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Erditzea

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Jaio aurreko gimnasiaren sei giltzarri

Jaio aurreko gimnastikak haurdun dagoen emakumea haurdun uzten laguntzen duten ariketak biltzen ditu, haurdunaldiaren mina arintzen dutenak.

Jaio aurreko gimnasia erditzea prestatzeko programetan sartzen den entrenamendu fisikoaren parte da. Ariketa horiek haurdunaldiaren bigarren hiruhilekotik aurrera has daitezke, eta ez diote bakarrik laguntzen haurdun dagoen emakumeari bizkorrago egoten eta bere egoerari dagozkion eragozpenak gutxitzen. Erditzeko unean gorputza prestatzeko eta erditu ondoren errazago berreskuratzeko ere balio dute. Hemen azaltzen dira jaio aurreko gimnasia zertan datzan eta zer ariketa mota sartzen diren jakiteko gakoak, baita noiz egin jakiteko aholkuak eta beste gomendio garrantzitsu batzuk ere.

Irudia: mahalie stackpole

1. Zer da haurdunentzako gimnasia?

Gimnasia entrenamendu-programa bat da, eta haurdun dagoen emakumearentzat diseinatutako ariketak eta jarduera fisikoak biltzen ditu. Espainiako Emagin Elkarteak egindako ‘Amatasun Gimnastikako Ariketak’ gidak jasotzen duen bezala, haurdunaldian haurdunaldi osasuntsua, erditze egokia eta haurra jaio eta berehala suspertzea du helburu. Jaio aurreko gimnasia programaren helburuak hauek dira: ongizate fisikoa hobetzea, muskuluen elastikotasuna handitzea, odol-zirkulazioa bizkortzea eta erditzean parte hartzen duten artikulazioak malgutzea.

2. Jaio aurreko gimnasiako ariketa motak

  • Zirkulaziokoak. Odol-zirkulazioa bizkortzea eta haurdunaren hanken muskulu-tonua indartzea dute helburu, haurdunaldian gehiegizko pisua jasan behar baitute.

  • Perinealak. Bi funtzio dituzte: batetik, erditzean parte hartzen duten giharrak eta artikulazioak indartu eta suspertzen dituzte, kanporatzea errazteko; eta, bestetik, pelbis-lurzorua indartzen dute, erditu ondoren gerta daitezkeen disfuntzioak saihesteko.

  • Bularrekoak. Haurdunaldian bularreko giharrak indartzea da helburua, haurdunaldiaren ondoren bularrak eror ez daitezen.

  • Jarrera eta dortsalak. Haurdunaldian gehiegizko pisuak haurdunen bizkarrean sortzen dituen eragozpenak arintzeko balio dute.

  • Erlaxaziokoa. Haurdun dagoen emakumeari arnasketa- eta erlaxazio-teknika eraginkorrenak erakusteko proposatzen dira, erditze-uneari lasaitasunez eta segurtasunez aurre egin ahal izateko.

3. Non egiten da erditzeko entrenamendua?

Jaio aurreko gimnasia, normalean, erditzea prestatzeko hainbat erakunde publiko edo pribatuk emakume haurdunei eskaintzen dizkieten ikastaroen programan sartzen da. Kasu askotan, ordea, haurdun dauden emakumeentzako berariazko gimnasia-eskolak ere eskaintzen dira, ikastaro independente gisa. Ariketa motak eta horiek egiteko modu egokia ikasi ondoren, bere etxean ere egin ditzake.

4. Noiz hasi behar den jaio aurreko gimnasia

Jaio aurreko gimnasia-programetako ariketak nahitaez moderatuak izan arren eta haurdunarentzat gehiegizko ahaleginik eskatzen ez duten arren, espezialistek gomendatzen dute haurdunaldiaren bigarren hiruhilekora arte ez hastea, haurdunaldiaren lehen fasean atsedena hartzeko. Une horretatik aurrera, ama bere ariketa fisikoak egiten has daiteke, eta maiztasuna pixkanaka handitzen, haurdunaldiaren azken etapa arte.

5. Erditu aurreko ariketak egiteko gomendioak

Jaio aurreko gimnasia berariazko ikastaro batean egiten bada, monitore espezializatuek zuzentzen dituzte ariketak eta haiek behar bezala egiteko jarraibideak markatzen dituzte. Hala ere, Gaztela-Mantxako Gobernuak argitaratutako ‘Haurdunaren osasunerako aholkuak’ gidaliburuan adierazten den bezala, haurdun dagoen emakumeak etxean praktikatu nahi duenean, zenbait ohar orokor hartu behar ditu kontuan:

  • gimnasia mantso eta leun egitea eta ez behartzea; muga edozein min edo traba agertzea da.

  • ariketa berriak pixkanaka sartu behar dira. Saio bakoitzean bat edo bi sartzea gomendatzen da.

  • saio laburrekin hasi behar da, egunean minutu gutxirekin, eta pixkanaka handitu, saio bakoitzeko 15 edo 20 minutura iritsi arte.

  • amaitu gimnasia hamar minutuko erlaxazioarekin.

6. Arrisku-egoerak jaio aurreko gimnasian

Ariketa fisikoa egin aurretik, haurdun dagoen edozein emakumek kontuan izan behar du haurdunaldiaren jarraipena egiten duen espezialistaren onespena izan behar duela. Berak jakingo du amarentzat edo haurrarentzat arriskuren bat ekar dezakeen kontraindikaziorik dagoen ala ez.

Oro har, ez da gomendagarria jaio aurreko gimnasia bihotzeko edo biriketako gaixotasunen bat duten haurdunentzat, hipertentsioa dutenentzat eta haurdunaldian konplikazioak dituztenentzat, hala nola aurretiko plazentaren sintoma, infekzio akutuak, hemorragiak edo mintzen haustura goiztiarra.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak