Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurrak > 4 urte baino gehiago

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Jarduera fisikoa haurrentzat zergatik den hain garrantzitsua

Jarduera fisiko moderatua edo bizia egunean ordubete gutxienez eginez gero, garapen osasungarria eta psikologikoa lortzen laguntzen du adingabeek.

img_actividad fisica ninos hd

Aisialdi sedentarioa da haur askok espezialistek gomendatutako jarduera fisikoa ez egitearen erantzule nagusia, egunean ordubete gutxienez. Haurrek ariketa hau jolas eta kirol moduan egiteak hainbat arrazoi ditu, artikulu honetan azaltzen den bezala: garapen fisikorako eta gaixotasunen prebentziorako beharrezkoa den estimulua, eta bere autoestimua, gizarte-kontzientzia, kontzentratzeko gaitasuna eta eskola-errendimendua.

Jarduera fisikoa eta ohiturak aldatzea

Img actividad fisica ninos arti
Irudia: .shocka

Img ninos
Irudia: First Baptist Nashville

Jarduera fisikoa oso garrantzitsua da haurrentzat eta nerabeentzat. Horixe adierazi dute osasun-erakunde garrantzitsuenetako espezialistek, praktika horri ematen zaion denbora murrizteaz gainera. “Azken urteotan gehien aldatu den ohitura ariketa fisikorik eza da”, adierazi du Espainiako Pediatria Elkartearen Jarduera Fisikoari buruzko Lan Taldearen (AEP) dokumentu batek. Testuak dio ariketa hori “teknologia berriekin eta baldintza soziokulturalekin lotutako gehiegizko aisialdi sedentario batek ordezkatu duela”.

Hala ere, pentsa daiteke osasuntsu txikientzat ez dela beharrezkoa jarduera hori egitea. Pentsa liteke, zure adinari dagokionez, zergatik izan daiteke hain garrantzitsua, espezialistek aholkatzen duten moduan, ariketa fisikoen egunean gutxienez ordubeteko ariketa fisiko moderatua eta altua egitea? Galdera horri erantzuteko, nahikoa da jarduera horren onurak aipatzea.

Jarduera fisikoaren onurak haurrengan

Hona hemen jarduera fisikoaren onurak eta eragin positiboak haurrengan eta nerabeetan:

  • Osasunerako Mundu Erakundearen (OME) arabera, jarduera fisikoa egiteak lagundu egiten die haurrei eta gazteei lokomozio-aparatua (hezurrak, muskuluak, artikulazioak) eta sistema kardiobaskular bat (bihotza eta birikak) garatzen.
  • Sistema neuromuskularra kontrolatzen laguntzen die, hau da, mugimenduak koordinatzeko eta kontrolatzeko mekanismoa.
  • Ariketa fisikoak kirolarekiko eta bizimodu osasungarriarekiko zaletasuna sortzen laguntzen du, bai eta txiki-txikitatik gorputz-pisu osasungarria mantentzen ere. Osasun Ministerioaren datuen arabera, bost heldu obesotik lau gizenak izan dira.
  • Osasun Ministerioak berak NAO Estrategia jarri zuen abian 2005ean (Elikadura, Jarduera Fisikoa eta Obesitatearen Prebentzioa). Programa honetako jarraibideek adierazten dutenez, jarduera fisikoak “lagundu egiten die haurrei beren gorputza eta besteena errespetatzen”, baita “autoestimua eta beren buruarekiko errespetua indartzen ere”.
  • Jokoek eta kirolek, gainera, “gizarte-kontzientzia” garatzen dute adingabeengan, lehiaketa-egoera horiek garaipenei eta porrotei aurre egiteko prestatzen baitituzte, baita lankidetzarako eta adiskidetasun-espiriturako ere.
  • Haur eta nerabeentzako beste onura batzuk ere, gai fisiko hutsetik harago doazenak, nabarmendu egin ziren 1999an Berlinen egin zen Gorputz Hezkuntzari buruzko Goi-bileran: autoestimua handitzea eta jokabide arriskutsuak, eskola-errendimendua hobetzea, pentsamendu abstraktua garatzeko estimulua (abiadura, sakontasuna, indarra, etab. bezalako nozioen bidez). eta kontzentratzeko gaitasuna.
  • Haur eta nerabeengan ariketa fisikoa maiz egiteak “obesitatea, gaixotasun kardiobaskularrak, nahasmendu psikologikoak, hezurren desmineralizazioa eta minbizi batzuk prebenitzen ditu”, zehaztu du Gerardo Rodríguezek, AEPko Jarduera Fisikoaren Batzordeko koordinatzaileak. “Gaixotasun hauetarikoren batentzat -adierazi du txostenak-, babes-faktore aldagarria da garrantzitsuena, eta nabarmen laguntzen du agertzen direnean”.

Sedentarismoa, etsai handia

Jarduera fisikoaren etsai nagusia, jakina, sedentarismoa da. “Ingurumenaren eta gizartearen inguruneak sedentarismoa bultzatzen digu eta espazio irekietako jarduera aerobikoetatik urruntzen gaitu – azaltzen du AEP-. Hirietan jolasgune gutxi daude eta ikastetxeetan jarduera fisikoa egiteko erraztasun falta dago”.

Osasun Ministerioak eta Estatistikako Institutu Nazionalak elkarrekin egindako Osasun Inkesta Nazionalaren datuen arabera, 5 eta 14 urte bitarteko haurren% 12k ez du jarduera fisikorik egiten, eta berezitasun hori askoz handiagoa da nesken artean (% 16, gizonezkoen% 8ren aurka). 15 eta 24 urte bitarteko gazteen jarduera oso urria edo nulua da: %45.

Sedentarismo horri eta haren ondorio negatiboei aurre egiteko, AEPk ‘Seme-alaben jarduera fisikoari buruzko gurasoentzako dekalogoa’ argitaratu zuen. Hor sartzen diren aholkuen artean, helduek adibide gisa duten garrantzia azpimarratu behar da, adibidez, elikadura orekatua eta hidratazio egokia bermatuko duten jarduerak familiakoak izatea, eta ariketa fisikoa adin txikikoen egunerokotasunean lehentasunezko zeregin gisa kokatzea, eta ez praktika huts gisa “aisialdian”.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak