Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurra

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Lotara! Bederatzi trikimailu haurrak ohera goiz joateko

Ohera sartzeko eta handik irteteko errutina bat finkatzea, ipuinak irakurtzea eta jaki kitzikagarriak saihestea, haurrak behar dituen orduak lo egin dezan lortzeko jarraibideak dira.

Zaila bada, oro har, haurrak ohera azkar joatea; izan ere, koronabirusaren krisiak eragindako konfinamenduan, ezin dira etxetik irten. Zergatik? jarduera txikiagoa dute, eta gutxiago nekatzen dira. Errealitate berri horri gehitu behar zaio haur asko aldatu egiten direla eta sareko ordenagailu-jokoek edo tabletak eragindako kitzikapen-egoeran mantentzen direla. Horren ondorioz, haurrak berandu lo egiten du, berandu jaikitzen da eta zaildu egiten da eskola- edo lan-jardunaldi bateko ordutegiak mantentzea. Hala ere, komeni da gogoratzea garrantzitsua dela haurrak goiz atseden hartzera joatea, funtsezkoa baita eskolako errendimendurako eta umorerako. Izan ere, lo-arazoek haurraren hazkuntza geldiarazi ere egin dezakete. Artikulu honek bederatzi aholku erraz ematen ditu haurra ohera lehenbailehen joan dadin eta behar dituen orduak lo har ditzan.

 

Img a dormir nueve trucos para ninos pronto cama art
Irudia: woodleywonderworks

Haurrek laster lo egitea eguneroko borroka bihur daiteke. Hainbat arrazoirengatik (jolasteko gogoa, iluntasunari beldurra, arreta deitzeko beharra, etab.). ), haur askori ez zaie gustatzen ohera joateko unea, eztabaida eta kasketekin.

Behar baino ordu gutxiago lo egiteak haurraren hazkuntza normala ere alda dezake

Ondo lo egitea, eskolako errendimendua areagotzeko ez ezik, funtsezkoa da bere osasuna (eta gurasoena) ziurtatzeko. Lo-orduek “eragina dute haurren eskola-errendimenduan eta umorean”, ondorioztatu du Rocío Sánchez-Arotz pediatrak “Loaren nahasteak haurtzaroan” izeneko ikerketak, Espainiako Pediatria Elkarteak bere “Neurologiako protokoloak” lanean argitaratuak. Adituak dioenez, behar baino ordu gutxiago lo egiteak haurraren ohiko hazkuntza-abiadura alda dezake, eta, duela gutxi egindako ikerketen arabera, gainera, portaera-arazo larriak sor ditzake haurrengan.

Nahiz eta garrantzitsua den haurrak bere orduan ohera joatea eta adinagatik behar duten denboran atseden hartzea, “haurren %30ek loaren alterazio kronikoak ditu”, esan du Sánchez-Arotz andreak.

Jarraian, bederatzi trikimailu erraz deskribatzen dira, haurra lehenbailehen ohera joan eta behar adina atseden har dezan.

1. Kalkulatu ohera joateko ordu egokia

Jaioberri batek 16 ordu lo egin behar ditu egunero, eta urtebetean 14 ordu

Haurra ordu egokian ohera joan dadin lortzeko jarraibiderik garrantzitsuena harentzat lo-errutina bat sortzea da. Nola? Lehenengo pausoa ohera joateko ordua zehaztea da. Haur jaioberri batek egunean 16 orduz lo egin behar du. Haurra hazi ahala, murriztu egiten da, progresio honen arabera: 15 ordu egunean, hiru hilabetean; 14 ordu urtean; 13 ordu bi urtean; 11 ordu bost urtean; 10 ordu bederatzi urtean; bederatzi ordu 14 urtean; eta zortzi ordu, adin nagusitik aurrera.

2. Gaueko jarduerak errepikatzea haurrarekin

Lotara joan baino lehen, gauero errepikatuko diren jarduera batzuk ezartzea da hurrengo pausoa. Bainua eman, esne-biberoia eskaini, hortzak batera garbitu edo ipuin bat irakur dezakezu zure konpainian. Erritu bat sortzeak lagundu egiten du ohitura sortzen eta lo hartzen.

3. Oheak ez du inoiz haurrarentzako zigor bat izan behar

Maiz gertatzen da haurra ohera bidaltzea zigor gisa

Rocío Sánchez-Arotz doktoreak loaren “higieneko” neurri batzuk aipatzen ditu, haurrari behar duen orduan ohera joaten laguntzeko, Espainiako Pediatria Elkartearen “Neurologiako protokoloak” izenekoan argitaratutako artikuluan. Zentzu horretan, espezialistak dioenez, “haurrak ohea zigor egoera batekin erlazionatzea saihestea da kontua”.

Horren arabera, akatsa da umea lotara bidaltzea gaizki portatu delako. Hala ere, komeni da haurrak egunez logelan denbora pasatzea, lotara joan behar duen une desatseginarekin lotu ez dezan.

4. Oheratzeko eta jaikitzeko ordu bera

Haurrarengan logura-errutina bat sortzeak esan nahi du, oheratzeko orduak ez ezik, jaikitzeko orduak ere berdina izan behar duela. Ordutegi finkoak izanez gero, haurrak bere orduan ohera protestarik egin gabe onartuko du.

Oporretan (Gabonak, Aste Santua, uda), loaren erritmoa zertxobait moteldu daiteke haurrarengan. Atseden-asteetan eskolara joaten diren haurrek ohiko ordutegiak aldatu badituzte (oheratu eta geroago jaikitzen badira), komeni da eskolak hasi aurreko egunetan ohiko erritmoan ohitzen joatea pixkanaka.

5. Ariketak haurrari laguntzen dio

Ohera joateko arazorik izan ez dadin, onena da haurrak nekatuta eta erlaxatuta iristea eguneko une horretara. Horregatik, ona da lanaldian jarduera fisikoa egitea. Haurrek energia asko dute eta gastatzeko irrikitan daude. Garrantzitsua da kanpoan jolastea, korrika egitea, igeri egitea edo beste kirol bat egitea.

6. Haurrak ez du gauez bideo-jokorik erabili behar

Haurra lasaitzeko, garrantzitsua da egunaren azken zati horretan kitzikatuko duten jarduerak saihestea, besteak beste, bideo-jokoak eta telebista. Bestalde, ipuin bat eguneko azken jarduera gisa irakurriz gero argia itzali aurretik eta haurra bakarrik geratu aurretik, haurra erlaxatzen laguntzen du.

7. Argi ahula haurraren loaldian

Gelaren iluntasun-maila ere garrantzitsua da. Ez da ona kaletik argia sartzea. Horregatik, gelak kanpoko leiho bat duenean, komeni da ondo itxita geratzea pertsiana edo gortina lodi baten bidez.

Hala ere, komenigarria izan daiteke argiren bat gelaren barruan uztea, haurrak gelan bakarrik gelditzeko beldurrik izan ez dezan. Argi hori lagungarria izango da, halaber, umea gauaren erdian esnatzen bada ez beldurtzeko.

8. Azukrea ahaztu lo egin aurretik

Elikadurak ere eragina du haurraren loaren kalitatean. Badira haurra kitzikatzen duten janariak, eta, beraz, behar duen orduan, zailagoa izango da ohean sartzea. Alde horretatik, garrantzitsua da eguerditik aurrera azukre asko duten edariak eta kafeina alde batera uztea.

9. Bakoitza bere ohean

“Haurrak bere gurasoak bertan egon gabe lo hartzeko gaitasuna sustatu behar da”, dio Sánchez-Arotz andreak. Eta bere ohean. Argia itzali eta gelatik alde egin ondoren umea berriz jaikitzen bada, medikuak honela jokatzea gomendatzen du: ohera lagundu eta lasaitzea. Hala ere, ez da aurreko errutina errepikatu behar (irakurketa, etab.). ), haurrak denbora irabazteko modu gisa ikusiko baitu, eta erraza baita ohitura gisa hartzea.

Haurra laster ohera joateko pisuzko arrazoiak

Behar baino ordu gutxiago lo egiteak kalte egin diezaioke haurren osasunari. Loaren nahasteak ere ager daitezke, haur eta nerabeengan nahiko arruntak. Jodi Mindellek eta Judith Owensek haurren lo-arazoen erradiografia egin dute ‘Una guía química de pediatría del sueño pediátrico’ (2009) liburuan. Hona hemen ondorio batzuk:

  • Loaren arazoak ohikoak dira haur eta nerabeengan.
  • Askotan, izaera kronikoa dute.
  • Adingabeen loaren nahasteak tratatu egiten dira eta prebenitu egin daitezke.
  • Haurren lo-arazoek eragina dute familia osoan.
  • Kalitatezko loa beharrezkoa da haurren funtzionamendu eta garapen egokirako.
  • Atseden orduek eragina dute haurren garapen fisiko, emozional, kognitibo eta sozialean.
  • Adingabearen lo-nahasteek beste arazo mediko, psikiatriko edo garapen-arazo batzuk larriagotu ditzakete.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak