Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurdunaldia > Bigarren hiruhilekoa

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Neguan haurdunaldi osasuntsu baterako 5 aholku

Umetxoak urteko sasoirik hotzena hobeto eramango du ondo irekitzen bada, ariketa fisikoa egiten badu eta dieta osasungarria egiten badu, besteak beste

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2018ko urtarrilaren 09a

Haurdunaldiak, oro har, zainketa asko izan behar baditu, neguan, klima-baldintza gogorrekin, neurri horietako batzuk zorrotz bete behar dira. Artikulu honetan, bost aholku zehazten dira, urteko sasoirik hotzenean haurdunaldi osasuntsua izaten laguntzen dutenak: berokiak beroki egokiak izatea, dieta osasuntsua egitea, ariketa fisikoak egitea, gripetik eta arnas sistemari eragiten dioten beste gaixotasun batzuetatik babestea, eta eguzki-egunak edo -zatiak aprobetxatzea.

1. Ongi babestua

Irudia: halfpoint

Gomendio hori bistakoa bada ere, hobe da ez ematea eginda. Behar bezala babesteko, geruza asko erabiltzea gomendatzen da: hainbat jantzi fin, oso lodi bakar baten ordez. Modu horretan, giroko tenperatura-aldaketa posibleei (eta batzuetan, halabeharrez) egokitzea errazagoa da, berokuntzako guneetara sartzean edo haietatik ateratzean, aire-korronteak daudenean, haurdunaldiak sortutako beroaldietan, etab. ).

Bestalde, arreta berezia jarri behar zaie eskuei, oinei, belarriei eta gorputzeko beste atal batzuei, agerian gera daitezen, haien bidez gorputzeko beroa gal ez dadin. Eskularruak, polainak, belarri-babesak, txapelak eta beste arropa batzuk, haurdunei tenperatura oso baxuetan azaltzea komeni ez zaienerako.

2. Dieta osasungarria izan

Haurdunaldian, kaloria gehiago izaten dira kaloriak baino. Horrek esan nahi du proteina, bitamina, kaltzio, iodo, fosforo, magnesio eta burdina gehiago hartu behar direla, baina kalorien eskaera %10 baino ez da hazten, eta haurdunaldiaren bigarren erdian bakarrik. Elvira Larqué Daza Nutrizioko Espainiako Elkarteko zuzendaritza-batzordeko kideak esan duenez, "ernegatzaileak ez du gehiago jan behar, baina bere dietaren nutrizio-kalitateaz arduratu behar du".

Hotzetan, klimak eta tradizioak modu atseginagoan jaten dute jakiak, poteak eta beste plater batzuk. Hori dela eta, oreka lortzen saiatu behar da, haurdunari etapa honetako nutrizio-beharrak betetzeko eta, aldi berean, gustura geratzeko eta gehiegizko pisua ez hartzeko. Hori dela eta, EROSKI CONSUMErek errezeta arin, bero eta zaporetsuak proposatzen ditu neguko denboraldirako.

3. Jarduera fisikoa egitea

Haurdunaldian ariketak egiteko arrazoi askok onurak dakarzkie amari eta haurrari. Jarduera fisiko neurritsuak emakumearen umorea hobetzen du, neke-sentsazioa murrizten du, erditzeko prestatzen laguntzen du eta haurra jaio ondoren gorputza berreskuratzen laguntzen du.

Neguan, nagikeria bat sortzen badu ere, onura horiei esker, ariketa fisikoa egitean gorputzaren beroa handitu egiten da, eta horrek tenperatura baxuak hobeto konpontzen laguntzen du. Bestalde, hotzak kalera gutxiago ateratzea eta etxean bizitza gehiago egitea eragiten du. Horregatik, garai honetan, ariketa fisikoa garrantzitsua da: haurdunei aktibo eusteko eta gehiegizko sedentarismoa saihesteko aukera ematen die.

4. Gripearen eta hotzeriaren aurrean babestu

"Emakume haurdunek gripeagatiko infekzioak jasateko arrisku berezia dute", Lehen Mailako Atentzioko Pediatriako Espainiako Elkartearen (AEAP) dokumentu batek azpimarratzen duenez. Hori dela eta, Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) gomendatzen du "haurdunaldiko edozein fasetan inaktibo dagoen txerto tribalente bat" aplikatzea. Honako hau da aholku honen oinarria: "gripe larria izateko arrisku handia dago talde honetan, eta txertoak haurdunaldian gripearen aurkako txertoaren aurka egiten duen kaltea eta gripea prebenitzeko eraginkortasuna, bai amen bai bularreko haurren gripea prebenitzeko, eta horietan ere gaixotze-karga handia ikusten da".

Gripearen aurkako txertoaz gain, haurdunei gomendatzen zaie gripea edo neguan hain ohikoak diren arnasketa-gaixotasunak (bronkitisa, pneumonia, etab.) dituzten pertsonekin harremanetan ez jartzeko. ), bai eta sendagilearengana joan ere, gaixotasun horiek susmatu eta automedikatzea saihesteko.

5. Eguzki-egunak edo -zatiak aprobetxatzea

D bitaminak funtsezko zeregina du haurdunaldian, beste hormonekin batera kaltzioaren metabolismoa erregulatzen baitu, zeina funtsezkoa baita haurraren hezur-garapenerako. Eta gorputzak D bitamina ekoizteko duen modu nagusietako bat eguzki-izpien bidez gertatzen da. Hori dela eta, negu partean komeni da haurdunari adi egotea, garai hauetan eguzkitan dauden egunei edo eguzkiei ahalik eta etekinik handiena ateratzeko. Paseoak, gainera, ariketa fisiko bikaina dira. Eta parke batean edo beste naturgune batean egin badaitezke, aire puruarekin kontaktua izateak onurak areagotu egiten ditu.

Eguzkiarekiko kontaktua mugatua bada, bai negu oso txarra dela eta, bai haurdunaldiak oztopatuko duen atsedena hartzera behartzen badu, komenigarria da medikuarekin kontsultatzea D bitaminaren gehigarria hartu behar bada.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak