Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurrak > 4 urte baino gehiago

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nire semeak gehiegi entrenatzen du? Kontuz kirol lesioekin!

Kirolean gehiegizko ahaleginak lesio larriak eragin ditzake, eta horregatik gomendatzen da haurrak astean bi edo lau orduz ibiltzea.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2019ko azaroaren 14a
Irudia: skeeze

Batetik, adin txikikoen artean gehiegizko sedentarismoa dagoela ohartarazten da, eta, bestetik, kirola egiten duten haurrek neurriz kanpo egiten dute, batzuetan. Ohiko jarduera fisikoa oso osasungarria da haurtzaroan eta nerabezaroan, baina batzuetan gaizki egiten da, Espainiako Kirol Medikuntzaren Federazioak (SEMED) dioen bezala, “emaitza bilatzean eta ez osasuna”. Gehiegizko entrenamendu eta lehiakortasunak lesioak gehitzea ekarri du, eta, besteak beste, hazkundeko kartilagoei eragin diezaieke, traumatologoen eta fisioterapeuten arabera. Hala ere, badago konponbidea: adingabeen entrenamenduak dosifikatzea da gakoa, bai denborari dagokionez, bai lan-kargari dagokionez.

Entrenamendu gehiegi?

Azken urteotan, traumatologoek, pediatrek eta fisioterapeutek ikusi dute gero eta lesio gehiago eragiten direla haurren kirol-jarduerarekin lotuta, eta mundu mailako zenbait ikerketak “lesio larrien eragin handiagoa dagoela era goiztiarragoan” adierazi du Juan Manuel Blanco Navarro doktoreak, San Rafael ospitaleko traumatologoak eta FKko zerbitzu medikoetako buruak. Fuenlabrada (Madril).

Baina zer hartzen da gehiegizko kirol-jardueratzat? Blanco Navarro doktorearen iritziz, gehiegizko entrenamenduaz edo kirol-praktikaz hitz egiteko, zenbait faktore hartu behar dira kontuan:

  • kirolariaren heldutasun eskeletikoa.
  • eskolako jarduerak.
  • kirol-proiekzioa.


Irudia: Gellingerra

Traumatologo horrek dioenez, ez da gauza bera eskolaz kanpoko jarduera gisa kirolak egiten dituen haurra eta helburu profesionalak dituen kirol-diziplina batean aurrera egiten duena. Hori bai, kasu guztietan, profesionalek (gorputz-hezkuntzako irakasleek, entrenatzaileek eta abarrek) zuzendu eta gainbegiratu behar dute kirola. eta oreka egon behar du kirol- eta eskola-jardueren artean. Are garrantzitsuagoa da “haurrak entrenamendu-jarraibide egokiak izatea diziplina horretan ematen dituen orduak baino”, azaldu du Blanco Navarrok.

Zer lesio eragin ditzake?

Entrenamendu gehiegizkoari egozten ahal zaizkion lesio ohikoenak honako hauek dira: estres-hausturak (indar errepikakor batek eragindako pitzadura mehe bat, normalean gehiegizko erabilerak eragindakoa), epifisiolisia (kartilago-hausturak), gainkargaren ondoriozko lesioak, batez ere muskulu-tendinosak, zaintiratuak… Gainera, azken urteetan asko hazi dira okondrosiak eta gurutzatutako loturen hausturak. Hain zuzen, haur eta nerabeen aurreko lotailu gurutzatuko lesioetan aditu diren Peter Fabricant estatubatuarrak egindako txostenek argi uzten dute gaitz horiek “hein handi batean kirol-jarduera lehiakorraren, entrenamenduen eta lehiaketen hazkundearen ondorio direla”, dio Juan Manuel Blancok.

Lesioak saihesteko, funtsezkoa da entrenamenduak dosifikatzea, bai denborari bai lan-kargari dagokienez.

Albiste ona da lesioak saihets daitezkeela, neurri handi batean. Nola? Entrenamenduak dosifikatzea da gakoa, bai denborari bai lan-kargari dagokienez. Prestakuntza fisikoko lan “egokia eta lesioei aurrea hartzera bideratua” baldin badago, oso litekeena da kopurua jaistea.


Irudia: Jarmoluk

Zenbat jarduera fisiko da osasungarria haur batentzat?

Futbol-taldeko, saskibaloiko edo eskolako judoko kide izatea oso gomendagarria da edozein txikirentzat, eta gehienei kirola egitea gustatzen zaie. Hala ere, “bere neurrian” entrenatu behar da. Zein? Zenbat denbora entrenatu beharko luke haur batek? Adituak adierazi duenez, “astean bi eta lau ordu bitartean, gomendagarria da”.

Hala ere, esan du are garrantzitsuagoa dela entrenamendu fisikoagorik, indar-entrenamendurik edo eragin handiko entrenamendurik ez egitea “itxitura fisikoa” deritzona iritsi arte (hazkunde-kartilagoak desagertzea). Nerabe bakoitzaren heltze eskeletikoaren arabera bada ere, itxitura 16 eta 18 urtetik gora izaten da, oro har.

Gainera, medikuen arabera, funtsezkoa da adingabeekin lan egiten duten kirol-entrenatzaileek haurren hazkundearen eta garapenaren oinarrizko ezagutza izatea, eta informazio hori haurrentzako entrenamenduak diseinatzean aplikatzea.

Gainentrenamenduaren ondoriozko lesioak murrizteko dekalogoa

Kirola modu osasungarrian egiteko eta haurren artean lesioak murrizteko, Ameriketako Pediatria Elkarteak jarraibide hauek betetzea proposatzen du:

  1. Astean denbora librea izatea, entrenamendurik gabe. Bi edo hiru egunez entrenatu gabe, gorputza indarberritu egin daiteke.
  2. Kasuan kasuko kirolerako ekipamendu egokia erabiltzea, behar diren babesgarriekin: orkatila estaltzen duten botak saskibaloian, ekitazioko kaskoa, futboleko zango-babesak…
  3. Berotu beti, entrenamenduaren aurretik eta entrenamenduan, jarduera aldatzean.
  4. Tenkatu entrenamendua amaitutakoan.
  5. Atsedenaldi txikiak egitea entrenamenduan.
  6. Entrenamendu-karga pixkanaka handitzea eta, gainazala aldatuz gero, murriztea.
  7. Entrenamendu batean edo partida, proba edo lehiaketa batean mina sentitzen bada, gelditzea. Segitzeak arazoak baino ez du okerrera egiten.
  8. Modu egokian elikatzea, bereziki kirola egin aurretik.
  9. Kirola egin aurretik, bitartean eta ondoren edatea. Hidratatuta egotea funtsezkoa da.
  10. Arreta jarri haur batentzat entrenatzeak eta lehiatzeak ekar dezakeen estresari eta kargari.

Etiquetas:

kirol

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak