Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola arindu idorreria haurdunaldian

Haurdunaldian idorreria arintzeko, funtsezkoa da dieta hobetzea, ur gehiago edatea eta ariketa fisikoa egitea.
Egilea: EROSKI Consumer 2022-ko uztailak 24
Estreñimiento en el embarazo
Imagen: Fotorech

Dieta faktore garrantzitsua da idorreria saihesteko eta tratatzeko, eta, gainera, sintomak arintzen ditu. . Ariketa fisikoa egitea. ur gehiago edan eta zuntz gehiago kontsumitzea da aliatu nagusia. Hesteen mugimenduak umetokitik oso hurbil badaude, fetuaren hazkuntza kalte dezakete. Horregatik, babes-mekanismo natural gisa, hesteetako peristaltismoa murriztu egiten da haurdunaldian. Gainera, hormona-aldaketek heste-hustuketa okertzen dute, eta horrek idorreria areagotzen du. Artikulu honetan ikusiko duzu nola prebenitu, eta zer elikagaik laguntzen dizuten ernaltzen.

Idorreriaren ezaugarriak

Idorreriaren ezaugarrietako bat da gorozkien kopurua eta pisua murriztea, eta, sarritan, horien testura gogortzea. Gainera, sintoma gogaikarriekin lotzen da: buruko mina, urdaileko pisutasuna, flatulentziak eta gasak, ebakuatzean mina, hemorroideak edo uzkiko pitzadurak.

Asko daude idorreria eragin dezaketen faktoreak: likido gutxi hartzea, jarduera fisikorik ez izatea, dietan zuntz gutxi ematea, sendagai batzuk eta laxanteak ere bai.

Pertsona askok idorreria jasaten dute konturatu gabe, arazo subjektiboa baita, pertsona bakoitzaren ohituren eta elikadura- eta ariketa-ohituren eraginpean dagoena. Pertsona osasuntsu batean, Gorozkien maiztasun normala astean hirutik hirura bitartekoa da % 75ek erraz kanporatzen ditu gorozkiak. Idorreria gaixotasuntzat hartzen da pertsonaren bizi-kalitatea aldatzen duenean.

Zergatik idorreria haurdunaldian?

Haurdunaldian gertatzen diren aldaketek organo gehienei eragiten diete, besteak beste, hesteei. Aldaketa horien ondorioz, hesteetako mugimendu peristaltikoak murrizten dira, eta mugimendu horiek ahalbidetzen dute haien edukiak aurrera egitea. Haurdunaldian idorreria garatzeko arrazoiak: hormona-aldaketak edo fetuaren tamaina handitzen denean.

Hormona horietako bat progesterona Hesteetako giharretan efektu lasaigarria eragiten du, eta digestioan arazoak izaten ditu, eta haurdun dagoen emakumearen ahultasuna eragiten du gorozkiak kanporatzeko.

Haurdunaldia estreinatzeko arriskua
Irudia: Jason White

Beste hormona baten mailak, motilina Urdailaren eta hestearen mugimendua estimulatzeaz arduratzen da, eta haurdunaldian ere murrizten dira. Mugikortasun gastrointestinal txiki hori umetokiaren presioaren ondorioz ere sor daiteke. Horregatik, heste-mugimenduak gutxitu egiten dira fetua babesteko, eta horrek atzeratu egiten du heste-hustuketa, eta idorreria eragin edo areagotu egiten du.

. zuntz falta dietan , likido gutxi hartzea, ariketa fisikorik ez egitea, estresa, hemorroideak izatea. eta burdinazko gehigarriak ere bai anemia tratatzeko zenbait haurdunek hartu behar dutela, eta horiek dira haurdunaldian idorreria eragiten duten beste faktore batzuk.

Haurrari eragin diezaioke?

Zer gertatzen da haurdun nagoenean komunera indar handia egiten badut? Abortua eragin dezaket? Abortua gerta daiteke aldez aurreko plazenta-aurrekariak, abortu-mehatxuak badaude, baina ez da ohikoa .

Bai, abortua eragin dezake, zeharka, idorreriaren ondoriozko gernu-infekzioa. Izan ere, infekzio horiek abortuaren arrazoi nagusietako bat dira, batez ere lehen hiruhilekoan.

Nola prebenitu idorreria eta etxeko sendabide eraginkorragoak

Idorreria arrastoan edukitzeko modua bizi-ohiturak aldatzea batez ere, elikadurari dagokionez. Hona hemen konponbide batzuk:

Behar adina zuntz duen dieta orekatua egitea

Hemendik hartu behar duzu: 25-30 gramo zuntz egunean . Idorreriaren sintoma gogaikarriak arintzeko modurik natural eta eraginkorrena da. Horretarako, zuntz asko duten elikagaien kopurua eta maiztasuna pixkanaka handitzea komeni da.

Kontuan hartu behar da zuntz-ekarpena handituz joan behar dela digestio-aparatua egokitzeko eta hesteetako bestelako eragozpenak saihesteko, hala nola flatulentzia edo hantura.

haurdunaldia, estreinatzeko fruta
Irudia: SHVETS production

Ur gehiago hartzea

Garrantzitsua da egunean 1,5-2 litro likido edatea. Zati garrantzitsu batek ura izan behar du.

Ariketa fisikoa egitea

Mugitu egin behar da heste-mugimendua estimulatzeko eta libratzearen erreflexuan parte hartzen duen muskulatura indartzeko. Posible da igeri egitea edo oinez ibiltzea egunean ordu erdiz, astean gutxienez hiru egunez, eta horrek, gainera, onurak ekarriko ditu erditzean.

Edan zuku naturalak

  • El mihilua oso eraginkorra da arazoa konpontzeko, elikagaiak digeritzea errazten duelako eta, gainera, gasak murrizten dituelako. Zukuan, gustagarriagoa izan daiteke. Nahikoa da mihilu-adarra, menda-hostoak eta sagarra nahastea gozo-gozoa izateko smoothie , arazorik gabe ebakuatzeko egokia. Astean hiruzpalau aldiz har dezakezu.
  • Halaber, oso eraginkorra da laranja-zukua eta kiwia . Izan ere, kiwia da gehien kontsumitzen den frutetako bat idorreria saihesteko, zuntz asko duelako.

Infusioak hartzea

Hauek dira infusioak (poleoa, poleomenta-a, kamamila…): bikainak idorreriaren eta haren ondorioen kontra. Hori horrela da digestioak errazten dituelako eta gasak hustu eta ezabatzen dituelako. Prestatzeko eta hartzeko errazak, gainera, hidratatu egingo zaituzte haurdunaldian, ur asko baitute.

Libragarriak, kontuz

Libragarriak erabili aurretik, espezialistarekin hitz egin behar da. Gorozkien bolumena handitzen duten substantziak —hala nola zuntz-gehigarriak— seguruak diren arren, zuhurtziaz erabili behar dira, etengabe erabiltzeak mendekotasuna eragin baitezake. Hala ere, errizino-olioa, parafina eta magnesio-gatzak dituzten agenteak kontraindikatuta daude haurdunaldian.

Hesteetako ohitura ona sortzea

Komunera joateko ordutegi finkoa izatea komeni da, hestea hezten saiatzeko. Ona da, halaber, poliki jatea, elikagaiak ondo murtxikatzea eta jatorduen ordutegiekin erregularra izatea.

Idorreria arrastoan edukitzeko elikagaiak

Zuntz ugariko elikagaien artean barazkiak eta barazkiak, fruta fresko eta lehortuak, lekaleak, osoko zerealak eta horien deribatuak eta fruitu lehorrak. .

Halakoen kontsumoa gomendatzen da, flatulentzia gehien sortzen dutenak izan ezik, hala nola alkatxofak, aza, azalorea, bruselazak, piperra, pepinoa, errefauak, tipula, porruak eta astringenteak, hala nola irasagarra, pomeloa eta platanoa.

Hobe da pastaren, ogiaren, galleten eta zerealen aukera integrala, eta arroza —janari lehorgarria— barazkiekin eta/edo lekaleekin konbinatuta jatea.

Oso eraginkorrak izan daitezke:

  • Kiwia baraurik hartu.
  • Aranpasa errehidratatuak —aurreko gauean ur edalontzi batean jarriak— baraurik jatea.
  • Sagar-konpota eta aranpasa goizez.
  • Gehitu olo-zahia edo liho-hazien koilarakada bat jogurtei.

garrantzitsua! Haurdun bakoitzaren tolerantzia baloratu behar da, dieta behar baino zorrotzagoa ez egiteko. .

Zuntzaren eginkizuna idorrerian

Zuntzak ez du xurgatzen ez digeritzen. Idorreria prebenitzen edo arintzen laguntzeaz gain, kolesterol- eta glukosa-mailak erregulatzen ditu eta asetze-eragin handia du. Zuntza bi motatakoa izan daiteke:

  • Disolbagarria ura ukituz gero, gorozkien bolumena handitzen da (adibidez, frutak eta fruitu lehorrak dituztenak).
  • Disolbaezina Urarekin batera, efektu laxantea eragiten du, heste-abiadura handitzen baitu (adibidez, zerealak eta lekaleak).

Gomendatutako eguneko ekarpena 25-30 gramo, hau da, 2 eta 3 fruta fresko bitarte . Ohiturarik ez badago, pixkanaka kantitatea handitzea komeni da. Zuntz gehiegi izateak ere ez du onura handirik ekartzen.


Egunean 50 gramo zuntz baino gehiago hartuz gero, kaltegarria izan daiteke, beherakoa eragin baitezake eta mantenugaiak (burdina, kaltzioa, magnesioa, zinka edo B bitamina) xurgatzea eragotz baitezake.