Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurrak > 4 urte baino gehiago

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola aurre egin haurren estresari

Estresak ez du prebentzio-aukerarik, baina gurasoen, irakasleen eta espezialisten laguntzarekin kontrola daiteke.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2011ko abenduaren 29a
Img nene enfadado Irudia: eyeliam

Posible al da haurren estresa prebenitzea? Hori saihestea, behintzat, bizitza afektibo orekatua ematearen mende dago. Gainera, haurrak lagunak izan behar ditu eta jolastu, harremanak izan eta eguna eskolaz kanpoko jardueretan ez pasatu. Adituek diotenez, prebentzioa zaila da, eta estres-sintomak dituzten haur asko daude diagnostikatu eta tratatu gabe. Ohikoena psikologoarengana jotzea da, baldin eta nahaste argi bat badago eta horrek arazoak sortzen badizkio haurrari, familiari eta eskola inguruneari. Baina diagnostikatu ondoren, zer egin daiteke?

Img nene enfadado 3
Irudia: eyeliam

Estresaren aurkako irtenbideak familian

Psikologoek, oro har, arazoa profesionalak eta haurrak ez ezik, familia osoak ere hartzea proposatzen dute. Madrilgo CBP Psikologo Kabineteko adituek adierazi dutenez, zailtasunak haurtzaroan gertatzen direnean, “beharrezkoa da gurasoak izatea, bai semeak bizi eta sufritzen duena ulertzeko, bai konponbidean parte hartzeko”. Sarritan, terapia eta familia-terapia konbinatu behar izaten dira haurrarekin. Gurasoei aholkuak ematen zaizkie haurra nola tratatu eta zer eskatu behar dioten jakiteko. Psikologoak adingabearen antsietate mota eta depresio maila ere baloratu behar ditu, sintometan hainbat teknika erabili ahal izateko. Kasu honetan, hauek dira teknika horiek:

  • Erlaxazioa.
  • Autoeraikuntzak.
  • Berregituratze kognitiboa: estresaren kausara iritsi behar da, eta ebaluatu haurrak nola interpretatzen dituen arazoak, irtenbideak aurkitu ahal izateko.

Haurren estresa gainditzen da. Haurrak eta familia espezialista baten kontsultatik igaro ondoren, bilakaera oso ona izaten da maiz, eta saio gutxitan, sintomak ezabatzen dira eta hori prebenitzeko teknikak erabiltzen dira.

Nola jokatu behar dute gurasoek?

Gurasoek estresa kontrolatzen lagun diezaiekete seme-alabei, ekintza hauen bidez:

  • Haurrari etxe segurua eman eta denbora eman berarekin, tarte lasai eta lasaiak.
  • Galderak egitera eta kezkak, kezkak eta beldurrak adieraztera bultzatzea.
  • Haurra kritikatu gabe entzutea.
  • Adingabearen autoestimu sentimenduak eraikitzea, estimuluak eta afektua erabiltzea, eta arrakasta izan dezakeen egoeretan parte hartzen saiatzea.
  • Berarekin hitz egitea, zer egoerak estresatzen dioten jakiteko.
  • Haurrarengan konpondu gabeko estresaren zeinuak antzematea.
  • Haurrari familian gertatzen diren aldaketen berri ematea, hala nola beste anaia bat etortzea, lana aldatzea edo bizilekua aldatzea.
  • Ariketa fisikoa egitera bultzatu.
  • Laguntza edo aholkularitza profesionala bilatzea, zeinuak gutxitu edo desagertzen ez direnean.

Zer egin dezake haurrak?

Haur batek bere estresa kontrola dezake, jarraibide hauek betetzen baditu:

  • Gurasoekin eta, ezinezkoa bada, konfiantzako norbaitekin dituen arazoez hitz egitea.
  • Erlaxatu. Musika leuna entzutea, ur beroarekin bainua hartzea, begiak ixtea eta arnasa sakon eta mantso hartzea oso lagungarriak dira. Bakarrik egoteko edo gogokoen duzun jardueraz gozatzeko denbora ere har dezakezu: irakurri, margotu…
  • Kirola egitea.
  • Itxaropen errealistak finkatzea: jarduerak ahalik eta ongien egitea, eta gogoratzea inor ez dela perfektua eta ezin dela dena ondo egin.
  • Bere burua eta besteak maitatzen eta errespetatzen ikastea.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak