Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurdunaldia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Oroimena galtzea haurdunaldian: kontzentrazioa hobetzeko ariketak

Haurdun daudenen %80k, haurdunaldian zehar, despisteak eta oldarrak nozitzen dituzte, eta horiek burua entrenatzeko jarduerekin murriztu daitezke

“Ez dakit non utzi ditudan giltzak”, “Ahaztu egin zitzaidan hitzordura joatea”… Haurdun dagoen emakumearen irudia ahaztuta eta ahaztuta dago, eta ez da mitoa. Hainbat ikerketak garuneko aldaketak erakusten dituzte haurdunaldian, eta horiek kontzentrazio-gaitasunari eragin diezaiokete. Artikulu honek azaltzen du zergatik dagoen haurdun haurdun dagoen emakumea, eta, haurdunaldian zehar, burua entrenatzeko ariketak eta aholkuak zehazten ditu.

Irudia: tommerton 2010

Despisteak haurdunaldian zehar hazten dira

Amatasunak aldaketa fisiko ugari dakartza emakumearen gorputzean, baina haurdunaldiak ere eragiten al dio bere buruari? Adituen arabera, bai: haurdunaldia ez da oharkabean gertatzen garunerako.

Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko Neurozientzia Kognitiboko Ikerkuntza Unitateko zientzialariek adierazi dute itxaronaldi horretan aldaketak gertatzen direla "gogo-aldartea, jokabidea eta are zenbait gaitasunetan, hala nola oroimena eta haurdun dagoen emakumearen kontzentrazioa".

Oroimen espazialak eragin handiagoa du haurdunaldiaren azken aldian

Haurdunaldian, emakume askok ez dute memoria flakatzen. Izan ere, azterketa batzuen arabera, etorkizuneko amen %80k dute olvidoak eta memoria falta. Arazo hori areagotu egiten da azken hiruhilekoan, haurraren jaiotzaren data hurbiltzen den heinean.

Haurdun daudenek gehien aipatzen duten memoria-arazoetako bat da ez dutela gogoratzen non utzi dituzten gauzak. Izan ere, haurdunaldiaren azken aldian oroimen espaziala nabarmen eragiten du. Gainera, despisteak, erditu eta hiru hilabetera gutxienez, Endokrinologiako Elkarte Britainiarrak aurkeztutako azterlan baten ondorio dira.

Hormonak dira haurdunaldiko oroimen-nahaste horien zati bat. Hala ere, espezialistek arrazoi gisa aipatzen dute aldi horretan emakumeak izaten dituen lo-arazoak, baita erditu aurreko azken etapan aurre egin beharreko estresa eta antsietatea ere.

Bost ariketa, burua haurdunaldian entrenatzeko

1. Erlaxazioa eta atsedena. Ondo lo egitea, erlaxatuta eta deskantsatuta egotea funtsezkoa da burua garbi eta egun osoan zehar egon dadin. Ondo lo egiten eta jarrera egokian egiten saiatzeaz gain, emakumeak eguneko une txikiak bilatu behar ditu atseden hartzeko eta eguneroko estresa lasaitzeko.

2. Haurdunaldirako ariketa mentala. Denbora-pasak, hala nola gurutzegramak, sudokuak eta letra-zopak, haurdunaldian zehar adimena lantzeko eta oroimena indartzeko balio dute. Irakurketa eta xakea beste jarduera batzuk dira, garunari sasoi onean eusteko.

3. Haurdunaren estimulazio kognitiboa. Burua entrenatzeko, haurdunek Sarean proposatzen diren estimulazio kognitiboko ariketa batzuetara jo dezakete. Andrés Sardiroren koadernoak 60 ariketa praktiko ditu. On line egin daitezkeen hainbat jarduera ere zehazten ditu Zerebro-ariketak web guneak.

4. Gauzak, banan-banan. Sasi-lanak egiten saiatu behar da, eta denak ere kaosa eragin dezake haurdunaren buruan. Memoriak gaizki jokatu ez dezan, hobe da banan-banan egitea, datuak nahasi gabe.

5. Teknika mnemoteknikoak babes handiko baliabidea dira ikasleentzat eta baita haurdun daudenentzat ere. Maiz ahazten diren edo gogoratzeko zailak diren datuak finkatzen laguntzen dute teknika horiek.

Haurdunaldian hobeto pentsatzeko hiru aholku

  • Gauza bakoitzerako leku finkoa izatea: giltzak sarreran, poltsan, ordainagiriak karpeta batean... Objektu bakoitzari espazio jakin bat esleitzen bazaio eta beti hor uzten saiatzen bada, askoz errazagoa izango da behar denean aurkitzea.
  • Agenda, aliatu onena. Eguneroko hitzorduak, urteurrenak eta ahaztu daitezkeen ohar guztiak apuntatzeko agenda txiki bat oso baliagarria izango da haurdunaldian emakumearentzat. Teknologia berriei esker, telefono mugikorren edo tableten antolatzaileak erabil daitezke zeregin horretarako. Soinu-alarmek gertaera bat baino gehiago gogoraraziko dute.

  • Besteen esku uztea. Haurra iristeko prestaketak eta erosketak egingo dituzte etorkizuneko amaren pentsamenduetan. Bada garaia zeregin batzuk senide eta lagunengan delegatzeko eta burua garbitzeko. Horrela, emakumeak garrantzi handieneko aspektuetan arreta jarri ahal izango du, eta gainontzekoentzat garrantzi gutxien duten xehetasunak utzi.

Despisteak ez dira adimenaren hondamena

Haurdunaldiko ohiko despistek ez dute esan nahi emakumearen adimena hondatzen denik denbora horretan. Izan ere, ikerketa batzuek kontrakoa adierazten dute, eta adierazten dute ernaldiak garuneko jarduera suspertzen duela eta garuneko eskualde batzuetan neuronen tamaina handitzen duela. Gainera, ikerlariek iradokitzen dute aldaketa horiek mantendu egiten direla, eta are gehiago areagotu egiten direla amatasunean.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak