Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurrak > 2-4 urte

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Sei aholku haurrek fruta jan dezaten

Gurasoek haurrei fruta jaten irakats diezaiekete, hori funtsezkoa baita beren dietarako.

Img frutas ninos listp Irudia: Bruce Tuten

Askotan, haurrek ez dituzte frutak eta barazkiak jaten. Jarrera hori arazo bat da, bere osasunerako eta hazkunderako garrantzitsuak diren bitaminak eta beste elikagai batzuk ematen baitituzte, eta horietako batzuk ez daude beste elikagai batzuetan. Artikulu honetan, fruta jan dezaten motibatzeko hainbat modu biltzen ditugu, hala nola aurkezpen eta konbinazio desberdinak eskaintzea, gehiegi ez nabarmentzea eta, nagusien kasuan, eredu izatea.

Img frutas ninos
Irudia: Bruce Tuten

Frutak funtsezkoak dira haurren dietan, helduen dietan bezala, arrazoi askorengatik: ia esklusiboak diren elikagai batzuk ematen dituzte -C bitamina, esaterako, frutetan eta barazkietan baino ez dago-, zuntz eta antioxidatzaile iturri dira, ia ez dute gantzik eta hidratazio egokia mantentzen laguntzen dute (guztiek ur asko dute), eta likido eta toxina gehiegi kanporatzen dituzte, diuretikoak baitira.

Arazoa da ez dela beti erraza izaten txikienek menuan sartutako frutak onartzea. Haurrek ez dute jaki berriak probatu nahi izaten, batez ere gustuak indartsuak direnean, edo azidoak, fruta batzuekin gertatzen den bezala, eta ehundura haritsua denean edo ahora eraman aurretik zeregin gehigarriren bat egin behar denean (zuritu, haziak kendu, etab.). ). Horregatik, beti etortzen dira haurrak frutak jatera animatzeko gomendio batzuk (eta ez etsi ahaleginean).

  1. Predikatu adibidearekin. Hau oinarrizkoa da: haurrek imitatu egiten dute eta helduenen antza izan nahi dute. Fruta helduen dietaren parte ez den etxe batean, oso zaila da txikienen dietan sartzea. Gainera, fruta jaten badute, haurrek ez ezik, beren buruek ere ondo egingo dute. Bestalde, ahalegina egin behar da frutak eguneroko paisaian ikus daitezen. Horretarako, jangelako mahaian edo sukaldean era askotako iturriak erabil daitezke.

  2. Begietatik sartu. Haurrei gehien gustatzen zaiena jolastea da, eta, askotan, janariaren unea beren entretenimenduaren etenaldi gisa bizi dute, saihestu nahi baitute. Hori dela eta, janariak bere dibertsio-ukitua izatea da alternatiba bat. Hori lortzeko moduetako bat fruta-piezen mozketak eta konbinazio posibleak dira. Askoz erakargarriagoa da haurrarentzat, eta jateko gogoa areagotuko zaio, kolore anitzeko iturri bat jasoko du, fresa, sagar, laranja, melokotoi eta antzeko formetan ebakitako kiwi zatiekin, fruta oso bakar bat baino. Beste aukera bat da fruta-zatiak zurezko zotz batean brotxeta gisa aurkeztea.

  3. Konbinatu frutak beste produktu batzuekin. Aholku hau aurrekoaren antzekoa da, baina kasu honetan, ez da soilik fruta modu originalean aurkezten, baizik eta beste produktu batzuekin nahasten da emaitza berriak lortzeko. Baliabide ona da fruta-zatiak esne edo jogurt naturalean sartzea, baita esneki-enpresek ere aspalditik merkaturatzen dituzte horrelako konbinazioak. Sagarrak eta zenbait gaztak ere (briek, esaterako) emaitza onak ematen dituzte. Ogi txigortuak bananazko xerra meheekin konbina daitezke. Muga bakarra irudimenak eta ahosabaiak markatzen dute.

  4. Zukuak egitea. Zukuak ere fruta jateko beste modu bat dira. Ez dira beren nutrizio-ezaugarri guztiak aprobetxatzen, horietako asko galdu egiten baitira, batez ere zuntza eta bitaminak, baldin eta gehiegi pasatzen uzten bada edaten den arte. Nolanahi ere, onurak askotarikoak dira: alde batetik, fruta-zukuak nahasi eta emaitza aberatsenak probatzeko aukera (horrek fruta mota bat eskuratzeko atea ekar dezake, eta, pieza osoa denez, haurrak ez du probatu nahi), eta, bestetik, zukuek egarria asetzen dute garai beroetan, freskagarrien ordez.

  5. Haurren parte-hartzea sustatzea. Lankidetza hori elikagaiak prestatzean lor daiteke. Adineko pertsonak janaria prestatzen duen bitartean, haurrak frutak zuritu, haien aurkezpena antolatu edo arriskurik gabeko beste lan bat egin dezake. Frutarekin duen harreman horrek eta hurbiltasunak fruta probatzeko gogoa areagotzen lagunduko die. Erabakiak hartzeko orduan, galdera hauek ere egin daitezke: “Zer jaten dugu gaur, banana ala mandarina?”. Horrek lagundu egiten du frutarekin inplikatuago sentiarazten, eta, ondorioz, jan egiten du; horrez gain, haren gustuak eta lehentasunak hobeto ezagutzeko aukera ematen du.

  6. Gehiegi ez behartu edo behin eta berriz ez egin. Fruta jatea eskakizun bihurtzen bada, edo eskaintzea tentsio- eta eztabaida-une bat bada, litekeena da haurrak fruta egoera negatiboekin lotzea, eta horrek nahi ez duen portaera eragingo du. Proposamen batzuen ondoren haurrak uko egiten badio, uztea da egokiena. Baina helduak haurrak baztertu duen fruta geroago jaten badu, eta haren zaporea zein atsegina den eta zenbat gozatu duen adierazten badu, haurrak jakin-mina eta imitatzeko eta zaintzen duenari atsegin emateko gogoa handituko ditu. Une horretan ez bada, agian hurrengoan bai.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak