Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurrak > 4 urte baino gehiago

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zenbat pisatu behar duen eskolako motxilak eta nola erabili lesioak saihesteko

Bizkarreko lesiorik ez izateko, eskola-motxila onak aukeratu behar dira, behar bezala erabili, eta haurren pisuaren % 10 baino gehiago ez kargatzea saihestu.

Haurren eskolako motxilak, osasun-liburu, -material eta -osagarriz beteak, zalantza handia dira helduentzat. Haien pisuak bizkarra lesiona diezaieke? Adituen arabera, arazoak sor ditzake karga handiegia bada eta behar bezala erabiltzen ez badira. Espainiako Pediatria Elkarteak (AEP) ohartarazi duenez, "bizkar-zorroak behar bezala ez erabiltzeak muskuluak eta artikulazioak kalte ditzake eta lepoan, bizkarrean eta sorbaldan mina eragin dezake". Artikulu honetan azalduko dugu zenbat pisatu behar duten bizkar-zorro horiek, nola aukeratu eta behar bezala erabili.

Zenbat pisatu behar du eskolako motxilak?

Medikuak eta fisioterapeutak ados daude: eskolako motxila baten pisuak ez luke eraman behar duen haurraren pisuaren %10-15 baino handiagoa izan behar. Adibidez:

  • 20 kiloko haur batentzat, gehienez 2 kiloko motxila.
  • 25 kiloko haur batentzat, gehienez 2,5 kiloko motxila.
  • 35 kiloko ume batentzat, gehienez 3,5 kiloko motxila.
  • 45 kiloko haur batentzat, gehienez 4,5 kiloko motxila.

Pisua oso garrantzitsua da, baina neurri handi batean motxilan jartzen dugunaren araberakoa izango da. Haurrek eskolara eraman behar dituzten liburuak eta eskolako materiala ikusita, guraso askok motxila gurpildunak erabiltzea erabaki dute. Hala ere, praktikoena motxila tradizionala da oraindik ere (batez ere, karga uniformeki banatzeko aukera ematen duelako, gorputzaren alde bakarrarekin bota beharrean). Horregatik, garrantzitsua da motxila arina eta ongi diseinatua aukeratzea eta behar bezala erabiltzea.

Nola aukeratu eskola motxila on bat?

Kiloez gain, garrantzitsua da bizkar-zorroaren diseinuari eta ergonomiari erreparatzea, hau da, bizkarrari ondo egokitzea eta pisua modu orekatu eta egokian banatzen laguntzea. Motxila bat erosi behar badugu, ezaugarri hauek betetzen saiatu behar dugu:

  • Egitura erdi biribila, anatomikoa eta aldagarria.
  • Bi sorbaldetarako tirante zabalak, barrubigunak eta luzagarriak, tenkatuta eramateko, bizkar-zorroa altu eta goian itsatsita edukitzeko. Tiranteak estuak badira eta sorbaldetan sartzen badira, odol-zirkulazioa eta nerbio-sistema oztopa daitezke.
  • Gerriko bigundua, sabelaren edo bularraren parean ireki daitekeena (mendi-ibilizko motxilak bezala). Pisua gorputzeko gainerako muskulu multzoen artean banatzen laguntzeko balio du.
  • Konpartimentu ugari pisatzen duten objektuak banatzeko eta, ahal bada, desmuntagarriak direnak, txangozaleen motxilak esaterako.
  • Haurraren gorputz-enborraren tamaina adinakoa edo txikiagoa, haren grabitate-ardatza (bigarren orno lunbarra) ez gainditzeko.

Nola erabili behar da motxila?

Pisu eta diseinu egokiak funtsezkoak dira lesioei aurrea hartzeko, baina gutxi balioko dute bizkar-zorroa behar bezala erabiltzen ez bada. Zentzu horretan, adituek puntu hauek kontuan hartzea gomendatzen dute:

  • Edukiaren pisua mugatzea eta alferrikako kargak garraiatzea saihestea. Motxila oso astuna bada, haurrak bizkarrezurra aurrerantz okertuko du edo burua eta enborra aurrerantz makurtuko ditu pisua konpentsatzeko.
  • Kontuan hartu haur bakoitzaren berezitasunak, bere neurriaren eta pisuaren arteko erlazioa: gizentasuna duen haurra bada, atletismoan konplexua bada, etab. eta, batez ere, aurretik bizkarrezurraren lerrokadura-patologia badu (eskoliosia, zifosia, espondilolistesia…), edo bizkarrezurreko, diszitisa eta kaltzifikazio diskoko beste gaixotasun batzuk baditu.
  • Jarri pisu handieneko objektuak hondoan eta bizkarrean.
  • Bi tiranteak erabili. Helduleku bakarra erabiltzen bada, kargan asimetria gertatzen da, sorbalda bat altxa eta bizkarrezurra albo batera tolesten da.
  • Bi eskuak erabili motxila hartzeko, belaunak tolestu eta makurtu altxatzeko eta besoak atzerantz erortzen uzteko.

Irudia: Vinicius Imbroisi

Nola prebenitu bizkarreko mina?

Lunbalgiak 10 pertsonatik 8ri eragiten die bizitzako uneren batean, eta, herrialde industrializatuetan, laneko absentismoaren eta ezintasun iraunkorraren lehen arrazoia da. Askotan, haurtzaroan dute jatorria, bizkarreko arazoak gure ohituren ondorioz sortzen baitira, eta, beraz, okerrak direnak aldatzen ez baditugu, kalte handia egin diezaiokegu gure bizkarrezurrari. Garrantzitsua da haurtzarotik ohitura txarrak zuzentzea, gure eguneroko jardueretan jarrera eta mugimendu egokiak hartuz, berezkoak eta naturalak izan arte.

Gerriko minaren ohiko kausak

  • Denbora luzez jarrera berean egoten garenean, zutik, eserita edo etzanda.
  • Kurba fisiologikoak areagotzen dituzten jarrera jakin batzuk hartzen baditugu luzaroan.
  • Ahalegin handiak edo txikiak egiten ditugun bakoitzean, baina oso errepikatuak.
  • Mugimendu zakarrak edo jarrera oso behartuak daudenean.
  • Oreka lortzeko behar den muskulu-tonua indartzen ez denean, batez ere.

Bizkarreko mina saihesteko gomendioak

  • Esertzen garenean, ahalik eta atzerago egin behar dugu aulkian, bizkarraldea eta bizkarra zuzen eta besoak bermatuta.
  • Jarreraz maiz aldatu eta 45-60 minutuz behin jaiki.
  • Atril bat erabili ikasteko.
  • Ordenagailuarekin lan egiten badugu, pantaila aurrez aurre jarri behar da, ez alboetan, eta begien parean.

Etiketak:

bizkar mochila-eu

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak