Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Haurtxoa > Haurdunaldia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zergatik da hain garrantzitsua ura edatea haurdunaldian?

Haurdunaldian funtsezkoa da elikadura ona izatea, aktibo egotea eta hidratazioa zaintzea, bai norberaren osasunerako bai haurtxoarentzat.

Emakume batek gehiago zaindu behar du haurdunaldian. Dieta askotarikoa eta orekatua izatea, ariketa fisiko neurritsua egunero egitea eta hidratazio egokia izatea ezinbesteko baldintzak dira itxaronaldi gozoaz osasuntsu gozatzeko. Baina ba al zenekien epe horretan ur gehiago behar dela? Ikus itzazu artikulu honetan.

Zenbait faktorek eragiten dute emakume baten organismoak ur gehiago eskatzea haurdunaldian. Jesús Román Uraren eta Osasunaren Ikerketa Institutuko (IIAS) Batzorde Zientifikoko idazkariak azaldu duenez, “haurdunaldian, likido amniotikoaren eraketak eta fetuaren hazkundeak ur gehiago behar dute emakumearen organismoan. Horregatik, bi prozesu horiek gauzatu ahal izateko, funtsezkoa da haurdun dagoen emakumeak egunean 300 mililitro gehiago hidratatzea, egunaren amaieran 2,3 litro ur inguru har ditzan”.

Era berean, denbora horretan, “oso ohikoa da likidoak atxikitzea, eta, beraz, ura edatea behar-beharrezkoa da ura errazago kanporatzeko, eta, hartara, hankaz gora jarritako orkatila edo oinak, aldi horretan hain ohikoak direnak, saihesteko”, gehitu du Romanek.

Izan ere, garai honetan izaten diren sintoma ohikoenen artean, Susana Santosek dioenez, “hanpatutako oinak, likidoen atxikipena, batez ere haurdunaldiko azken hilabeteetan, eta nekea”, bere bigarren semeaz haurdun dagoen Susana Santosek dioenez, “horri guztiari oso gutxi lo egiten duen azken hilabeteetan gehitzen zaio, ez baita eroso egoten haurraren pisuagatik, eta gehiegi izerditzen zara. Egun batzuetan izerdiz blai jaikitzen naiz”.

Horregatik, besteak beste, funtsezkoa da hidratazioa. Haurdunaldian funtsezkoa da deshidratazioa saihestea; izan ere, Ura eta Osasuna Ikertzeko Institutuak nabarmentzen duenez, patologia horrek eragina izan dezake fetuaren garunaren garapen egokian.

Haurdunaldiko deshidratazio-sintomak


Irudia: Rudy eta Peter Skitterians

Deshidratazioaren %3-4k gainbehera, eraispena, nekea eta are gogo-aldartea eragin ditzake.

Zorabioak, nekea edo oroimenean akats arinak (deshidratazioan ohikoak) izateaz gain, “ur gutxi edateak, bitxia badirudi ere, gogo-aldartea eragin dezake. Izan ere, antsietatearen sintometako bat ahoa bereziki lehorra sentitzen dugula da. Horregatik, zurrupada txikitan ura edateak aho lehorraren eta egarriaren sentsazio deseroso hori murrizten du”, dio Silvia Álava psikologoak, Ura eta Osasuna Ikerketa Institutuko (IIAS) hidratazioan adituak. Psikologoak adierazi duenez, “deshidratazioa % 3-4 denean, sentipen hau izaten da: gainbehera, amorrua, nekea eta are gogo-aldartea ere”.

Horregatik, ezinbestekoa da patologia hori ekiditea, egunean zehar ur-zurrupada txikiak hartuz, 2,3 litro osatu arte, dieta askotarikoa eta orekatua eta egunero 20-30 minutu ariketa fisiko neurritsua eginez (paseoak, igeriketa, pilatesa…). Horrela, haurdunaldi guztiz osasungarria izango dugu.

Haurdunaldian hidratatuta egoteko trikimailuak

Etorkizuneko amaren eta semearen osasun-arazoak saihesteko, IIAS institutuak trikimailu hauek praktikan jartzea gomendatzen du:

  • Jaikitzean, baso bat ur edatea, gauez kanporatutako uraren oreka hidrikoa berreskuratzeko izerdiaren, gernuaren, listuaren eta abarren bidez.
  • Egunean zehar, banatu ura, goizean edalontzi bat edo bi, bazkalorduan beste edalontzi bat edo bi, arratsaldean baso bat edo bi eta ohera joan aurretik beste bat edateko.
  • Gauez, izerdiaren bidez galtzen den urari aurre egiteko eta logura-orduetan oreka hidrikoari eusteko, ur mineraleko botilatxo bat gaueko mahaitxoan uztea ere gomendatzen da, gaueko atseden-denboran hidratatu ahal izateko.
  • Eraman ura poltsan, edo eskura eduki, edozein unetan eta tokitan erraz hidratatzeko. Gaur egun, hainbat formatu eta tamaina ergonomikoko ontziak daude, hidratazio naturala, osasungarria eta kalitatezkoa edozein unetan eta tokitan errazteko.

Haur baten zain bazaude, hidratatzeko orduan, ez izan zalantzarik: aukeratu aukerarik osasuntsuena eta naturalena.

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak