Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Etxeko ekonomia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Mahaiko ekonomia: 5 otordu 5 euroren truke

Sasoiko produktuekin eta gutxi prozesatuta, plater errazak eta nutritiboak egin daitezke, oso merkeak, eta ez da ia bost euro gastatu behar egiteko.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2018ko maiatzaren 30a

Sasoiko produktuek ez dute huts egiten! Merkeak eta osasungarriak dira, baita artikulu honetan aipatzen diren errezetak ere. Horiek guztiek, arroz-babarrunak, etxeko tomate-saltsa eta galdarraztatutako arrautza edo erremolatxa eta oilaskoaren entsaladilla errusiarra bezala, produktu nutritibo eta zaporetsuak dituzte, eta sukaldaritzaren bi zalek proposatzen dituzte: Fernando Canales sukaldaria eta Jorge Guitian gastronomia-aditua. Gainera, plus bat dute: Merkeak dira! Hala, poltsikoak ez du sufrituko, eta etxeko ekonomia praktikatu ahal izango du mahaian esertzean ere.

Irudia: minermarck

Sasoiko produktuekin egindako errezeta merkeak

Badirudi krisia atzean geratu dela, baina ondorioak oraindik ere badaude etxe askotan. Aurrezteko modu eraginkorra da mahaiko ekonomia erabiltzea errezeta merkeak eginez. Baina ekonomikoak izateak ez du esan nahi plater osasungarriak ez direnik.

Elikagai batzuek ez dute jan behar janaria nutritiboa izan dadin. Zein dira? “Barazkiak, sasoikoak eta tokikoak, eta lekaleak funtsezkoak dira dieta osasungarria eta orekatua egiteko, baina baita ekonomikoa ere”, aitortzen du Jorge Guitianek, gastronomia-adituak. Fernando Canales sukaldari ospetsuak hauxe dio: “Sasoiko produktuen dieta mediterraneoari jarraituz, gure elikadura-produktua markatuko dugu”. Baina elikadura-kontzeptua zabala dela zehaztu du: “Gure nutrizio-premia askotarikoa da, eta, erradikal jartzen bagara, daktil bat edo kokoa behar nutrizionalak asetzen ditu. Eta egungo superelikagaiei dagokienez, amarantoa izango litzateke”.

Bost euroren truke janaria lortzeko trikimailuari dagokionez, “sasoiko elikagaiak eta gutxi prozesatuak” dira bi adituak. Adibidez, Guitianek azaltzen du “udarako arrain urdina, oso osasungarria da omega 3 duelako, eta kalitate- eta prezio-unerik onenean dago”. Gauza bera gertatzen da tomatearekin edo frutekin (adibidez, melokotoia, nektarina edo abrikota), eta horiek aprobetxa daitezke urteko gainerako sasoietarako marmeladak eta kontserbak prestatzeko.

Aholku horiek kontuan hartuta, hona hemen bost errezeta:

1. Berenjena kabiarra

Fernando Canales sukaldariaren ‘Errezetak 5 euro’ (Planeta) liburua errezeta sinple, osasungarri eta merkea da, eta berenjena kabiarra da. Prestatzeko nahikoa da kilo bat berenjena, 40 gramo sesamo krema (tahini), baratxuri-ale bat, kumino bat, gatza, piperbeltza, limoi-zukua eta oliba-olioa (koilarakada bat). Nola egin?

Erraza da. Aldez aurretik berotu behar da labea 200 ºc-tan, berenjenak erditik moztu eta labean erre gatz pixka batekin eta oliba-olio pixka batekin, 20 minutuz. Denbora hori pasatu ondoren, haragia berenjenetik atera eta txikitu egiten da, baratxuri xehatuarekin eta tahini-arekin nahastuta, pasta izan arte. Gatza, piperbeltza, limoi-ura eta kuminoa gehitu. Mugitu eta kito! Ogi xigortuzko xerra batzuk jaten dira.

2. Arroza babarrunekin, tomate saltsa eta arrautza galdarraztatua

Jorge Guitianek errezeta erraz eta osatua proposatzen du. Arroza babarrunekin, gehi etxeko tomate-saltsa (barazki, kalabazin, kalabaza eta antzeko beste barazki batzuekin aberastu daiteke). ). “Arrautza galdarraztatua lagun, plater elikagarri, oso eta prezioz doitua da”, azaldu digu bainuontzi gastronomiko ezagunak.

3. Erremolatxa eta oilasko entsaladilla errusiarra

Canal Cocinako bideoetan, Fernando Canalesen errezeta gozo eta merkea aurki daiteke. Bi erremolatxa, 50 gramo oilasko, maionesa, piperbeltz beltza, gatza, ozpina, letxuga eta arrautza egosi bat ditu.

Horretarako, moztu hostoak juliana eran, moztu erremolatxa dadotan eta nahastu oilasko izpitua, erremolatxa, letxugaren erdia eta arrautza birrindua. Ondoren, maionesa, ozpina, gatza eta piperbeltza bota eta nahastu.
Gainerako letxugarekin eta arrautza birrinduarekin apaindu daiteke.

4. Berdela tomatearekin

Omega 3 gantz azidoetan aberatsa den arrain urdina da berdela, eta urteko batez besteko prezioa 5,06 euro ingurukoa da, nekazaritza-boletineko Elikagaien Prezioen Behatokiaren arabera. Plater hau egiteko, beharrezkoa da: berdelak, tomate naturala, baratxuria, oliba-olioa, gatza eta piperbeltz beltz ehoa.

Lehenik, arraina garbitu eta xerrak atera eta gatza eta piperbeltza bota. Ondoren, baratxuriak zuritu eta xehatu, tomateak xehatzeaz gain. Ondoren, baratxuria eta tomate xehatua zartaginera gehitu behar dira, eta 15 minutuz su motelean pasatu. Denbora hori igarotakoan, berdela gehitu, tapatu eta sei edo zazpi minutu egin behar dira. Prest egoteko prest!

5. Salda edo purea, haragi edo arrainezko bazterkinekin

Beste errezeta bat, 5 euroren truke jateko aukera ematen duena, purea edo oilasko- edo arrain-salda da. Kostuak doitzean, kontuan izan behar da “prozesatuak eta aurrez prestatutakoak erosoak izan daitezkeela, baina prezioa asko igotzen dela”, adierazi du Guitianek. Askoz merkeagoa da oilaskoa erostea eta zatiz moztutako zatiak erostea. Eta horrek, gainera, bazterkinak utziko ditu, hala nola, karkasak, lepoak edo hegal-puntak, haiekin etxeko saldak presta baitaitezke.

“Beste horrenbeste gertatzen da arrainekin, xerrak baino askoz ere merkeagoak baitira”, adierazi du. Arrain zurien hezurrak eta buruak, behin erraiak eta zakatzak kenduta, salda eta pure bikainak egiten dituzte.

Zer 10 elikagai osasuntsu, zaporetsu eta merkek gomendatzen dute adituek?

Fernando Canales sukaldari ospetsuak eta Jorge Guitian adituak 10 elikagai merke eta nutritiboren zerrenda eskaintzen dute:

  • Fernando Canales, sukaldaria

    • 1. Kinoa.
    • 2. Ahuakatea.
    • 3. Patata.
    • 4. Oliba-olioa (gutxieneko kopurua).
    • 5. Azalorea.
    • 6. Aza.
    • 7. Txitxarroa.
    • 8. Txerrikia.
    • 9. Tomatea.
    • 10. Babarrunak.
  • Jorge Guitian, bainuontzi gastronomikoa

    • 1. Jatorri nazionaleko arrain urdina: txitxarroa, berdela, sardina, antxoa…
    • 2. Aza, aza…: barazki erabilienak eta merkeenak dira.
    • 3. Sasoiko fruta.
    • 4. Lekaleak: dilistak, garbantzuak, babarrunak, etab. Nutritiboak dira eta oso preziokoak dira.
    • 5. Ogia: ogi ona, kalitatezkoa, osagarri osasungarria da intolerantzia ez duen edozein pertsonaren dietarako.
    • 6. Arroza: zuria edo integrala, biribila edo luzea. Sukaldeko erabilera aldakorrenetako bat da. Paellak, arroz zakar edo lehorrak, hornigaiak, postreak…
    • 7. Lekak: nutritiboak, zuntz askokoak eta sasoiko preziokoak.
    • 8. Ebaki apalagoak haragia: ukondoa, espinakak, etab. Nutritiboak dira, eta emaitza bikainak ematen dituzte saldetan, arrozetan eta abarretan.
    • 9. Brécola: aldakorra, merkea, aurkitzeko erraza eta elikagai bikaina.
    • 10. Oliba-olio birjina estra: osasungarria da, Espainian merkaturatzen diren beste edozein koipe baino hobea da sukaldean, eta, gainera, bitxi gastronomikoa da.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak