Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Etxeko ekonomia > Artilea

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Telelana: 8 aholku hasiberrientzat

Ohikeria bat eta zure ohiko ordutegia betetzea, lanetik deskonektatzen jakitea eta kalera bazina bezala moldatzea funtsezkoa da online lan egiteko

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2020ko martxoaren 19a
teletrabajo por coronavirus

Telelana egitea ez da erraza, pertsona askok lanbide jarduera modu horretan garatzeko duten iritziaren kontra. Dirudiena baino konplikatuagoa da, zeren eta % 100 emateko diziplinatua izan behar baita, eta gure ohiko lanpostuan gaudelako ideia hartu behar da aintzat, inguruan izan ezik. Hori egitera ohituta ez dagoenak erraz entreteni daiteke lanorduetatik kanpoko zereginekin edo kontzentratzeko gai ez izan. Baina, artikulu honetan proposatzen ditugun aholku batzuei jarraituz, eraginkorra izatea lor daiteke, eta, bide batez, etxean gelditzeko erantzukizuna betetzea, koronabirusaren pandemia geldiarazteko.

Lan-jarduera telematikoa egitera ohitu ez diren langile batzuk lan-modalitate horretan sartu dira azken egunetan, koronabirusaren hedapena eragozteko Gobernuak ezarritako alarma-egoeraren ondorioz. Egoera horietan telelana behar bezala jasateko, komeni da aholku batzuk ematea, hala nola errutina bati jarraitzea edo bulegoan bageunde bezala lan egiten saiatzea.

Gainera, garrantzitsua da “errudun ez sentitzea laneko errendimendua ohikoa ez bada”, psikologoen ustez. Izan ere, on line lan egitearen berritasunaz gain, une honetan oso kontuan hartu beharreko estres-faktoreak gehitu behar dira: etxean giltzapetuta egotea, osasun-egoerarekiko kezka eta bikotekidearekin edo seme-alabekin etxean lan egitea.telelana eta koronabirusa
Irudia: geralt

1. Kontseilua. Lanerako leku bat uztea

Nondik hasi? Lan egiteko baino ez den leku bat bilatu etxean. Komeni da egunero leku berean egitea (sukaldean, aretoko txokoan, bulego txiki batean…) eta eskura behar duzun material guztiarekin. Marta Marina Psikologiako Atalanta psikologoak dioenez, “distraziorik gabe, ordenatuta, eroso eta estimulu askorik gabe… Eta, ahal bada, argi naturalarekin” lan egiteko gunea izan dadin saiatu behar duzu.

Bi pertsonak edo gehiagok online lan egin behar badute etxe berean, bakoitzak zer lekutan lan egingo duen antolatu beharko duzue, eta ordutegiak eta eremuak ahalik eta gehien errespetatu.

2. Kontseilua. Bulegora joango bazina bezala konpondu

Asko hitz egin da telelanaz, “pijaman lan egitea” sinonimotzat hartuta. Ez da komeni horrela egitea. Garrantzitsua da “eguneroko higiene-errutina bat ezartzea, aurrez aurreko lanean bezala (dutxatzea, hortzak garbitzea, orraztea…), eta arropa aldatzea”, dio psikologoak.

3. Kontseilua. Errutina bati jarraitu eta egutegi bat izan

Ahalik eta gehiena amore emateko, argi izan behar duzu denbora bat erreserbatu behar duzula familiarentzat, beste bat ariketa egiteko, beste bat etxerako… Ez ahaztu bezperan jarri nahi duzun arropa prestatzea (bulegora bazoaz bezala), “zure errutina mantendu eta iratzargailua jarri, eta eguna hastean… Hori bai, auto-ilarak saihestuz”, anima ezazu Juan José Millagán psikopedán.

4. Kontseilua. Telefonoa saihestea

Telefonoa “puntu kritikoa” da, aitortzen du Millánek. Lanerako erabiliko dugu? Behar ez badugu, berehala amaitzen dira arazoak: ez da ezertarako erabiltzen lanorduetan. “Ezinbestekoa da telefonoa ez erabiltzea edo gure produktibitatea hondoratu egingo da”, adierazi du.

Erantzuna baiezkoa bada, adituak gomendatzen du “lerro paraleloa izatea” edo “Instagram, Facebook, Twitter eta abarren jakinarazpenak ezeztatzea”. eta WhatsApp-eko talde guztiak zortzi orduz isiltzea (aukera hori erraz eskura daiteke taldeko aukeretan), tranpan ez erortzeko”. Ondoren, berriro aktiba daitezke, eta konpentsatu, telefonoak “egin behar dituzunean zure errendimendua eta gauzak egiteko gaitasuna zehazten baititu”, gehitu du.

koronabirusak eta telelana
Irudia: webandi

5. Kontseilua. Ez ahaztu: “Lanean ari naiz”

Lanean ari zarela pentsatzea garrantzirik ez badu ere, pentsamendu hori etengabe izan behar dugu. “Ez dugu pentsatu behar ‘lasai nago etxean’, ‘gaur lana desberdina da’… Ez. Lanean ari gara”, dio Millánek.

Oheak ere ez dituzu egin behar, ezta janaria prestatu, garbigailua jarri edo janaria erostera joan ere lanorduetan. Bulegoan zauden bitartean egiten dituzu lan hauek? Telelanetan ere ez da egiteko unea. Saiatu, ahal den neurrian, ohiko ohiturak mantentzen. Adibidez, aurreko gauean sukaldeak edo plantxak egiten badituzu, jarraitu horrela egiten.

6. Kontseilua. Lan ordutegia betetzea

8:00etatik 15:00etara lan egiten duzu? 10:00etatik 18:00etara? Jarraitu zure lan-ordutegiari. Ez duzu zure lan-erritmoa aldatu behar, ezta zure kontzentrazioa ere. Horretarako, “ordutegi jakin baten barruan lan egin behar duzu, atseden-orduak eta lanaldiaren amaierako orduak errespetatuz”, adierazi du Marta Marinak. Funtsezkoa da bizitza pertsonalaren eta lan-bizitzaren artean mugak jartzea.

7. Kontseilua. Lankideekin harremanak izatea

Lanean ez zaude bakarrik… etxean ere ez baita horrela izan behar. Ahal den neurrian normaltasunari eutsi behar zaio. “Lankideekin komunikazio ona izatea eta bakartzea saihestea” funtsezkoa da, dio psikologoak.

8. Kontseilua. Lanetik deskonektatzea

Lanorduetan lanetik kanpoko zereginik egin behar ez den bezala, lan hori amaitutakoan ere ez da lanik egin behar. Gelditzen eta deskonektatzen jakin behar da. “Kirolari, aisiari eta familiari eskaini behar zaio denbora”, dio Juan José Millánek. Orain, aire zabaleko kirolik ezean, etxeko eta garbiketako lanak erabil ditzakegu jarduera fisiko jakin bati eusteko eta sedentarismoari aurre egiteko.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak