Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Hezkuntza

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erritmo naturalak eskatuko lukeena baino bi ordu eta erdi lehenago esnatzen dira ikasleak.

Horrek energia falta, suminkortasuna, tristura eta jarrera negatiboak eragiten dizkie.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2008ko apirilaren 07a

Lo-faltak eskola-adinean dauden lau haurretatik bati eragiten dio, eta errendimendua eta eskoletan kontzentratzeko gaitasuna murrizten ditu. Behar den ordu-kopuruak ez atseden hartzeak bere osasunean ere eragina du, sistema immunologikoa ahultzen baita.

“Journal of Adolescence” aldizkariak argitaratu berri duen ikertzaile australiarren azterlan batek agerian uzten du nerabeak etengabeko ordutegi-desfasean bizi direla. Ikasle gazte askok ez dute behar adina lo egiten, eta zailtasunak dituzte eskolan, erritmo naturalak eskatzen duena baino bi ordu eta erdi lehenago esnatzera behartuta daudelako.

Swinburneko (Melbourne) Unibertsitate Teknologikoko zientzialariek Batxilergoko 310 ikasle australiarren ametsa aztertu zuten, eskola-garaian eta oporretan. Bederatzi ordu baino gehiago oporretan lo egiten bazuten ere, zortzi ordu baino gutxiago behar izaten zituzten institutura joaten zirenean.

Beste ikerketa batzuek frogatu dutenez, bederatzi orduko loa da egokiena nerabeentzat. Bestela, energiarik eza, suminkortasuna, tristura eta jarrera negatiboak izaten dituzte. Indibiduo bakoitzak oso goiz jaikitzeko edo berandu oheratzeko joera genetikoa du, azterlanaren egileetako batek azaltzen duenez. Baina nerabezaroko hormona-aldaketak gertatzen direnean, gazteak geroago hasten dira lotan, eta, ahal badute, jaikitzeko ordua ere atzeratzen dute.

Arazoaren gakoa melatonina da, lo egin behar duen gorputza “gogoratzen” duen hormona. Pubertaroan, hormona hori gero eta beranduago jariatzen da. Ingurumen-faktoreek ere funtsezko zeregina dute, azterketak adierazten duenez. Argi artifizialak melatonina bereizia gutxitzeko joera du, eta ordenagailuek, berriz, nerabeak lo egiteko beharraz ohartzea eragozten dute.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak