Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Arana-marmelada Thermomixekin

Img 144574 g
Denbora > 1 h
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 73 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Verano

Prestaketa

Thermomix ontzian aranak (garbituta eta hezurrik gabe) eta limoi baten/2 zukua bota. Programatzen dugu 10 segundo 6-ko abiaduran eta hormetan eta tapan geratu diren hondarrak hortzen aldera jaitsiko ditugu. Gehitu azukrea eta programatu 50 minutu, baromaren tenperatura eta 2 abiadura . Thermomix ontzitik atera, edukia kristalezko ontzietan bota eta hozkailuan sartu baino lehen hozten utzi. Kontuan izango dugu hozten denean marmelada pixka bat gehiago lodituko dela.

Botilatzeko, lehenik eta behin, kristalezko potoak edo poteak esterilizatu behar dira, tapak ur garbian sartu gabe, 30 minutuz irakiten. Tapak berdin esterilizatzen dira, baina bereizita. Esterilizatu ondoren, poteak marmeladaz betetzen dira. Poteak marmelada ez oso beroarekin edo epelarekin betetzea komeni da, pixkanaka, aire-poltsak sor ez daitezen eta kristala lehertu ez dadin. Marmelada ertzera heldu arte bete behar dira poteak, eta ondo garbitu, tapak behar bezala doitzeko.

Poteak beteta daudenean, beroan esterilizatutako tapekin ixten dira, eta lehenik marmeladaren gainean labeko paperezko zirkulu bat jartzen da, pattar motako alkoholarekin blaitua, azala iragazgaizteko. Ontziak hermetikoki itxita daudela, berriro esterilizatu behar dira, irakiten dagoen urarekin. Urak potoak baino 2 zentimetro gorago egon behar du. Esterilizatzeko, 20 minutu behar dira gutxienez, eta 30 minutu gehienez.

Hurrengo pausoa potoak lapiko berean hozten uztea da, sutatik kanpo. Hotzak daudenean, etiketatu egin behar dira, ontziratze-data eta produktu-mota jarrita. Azkenik, marmeladak behar bezala gordetzeko, leku fresko, lehor eta argitik babestuta edukitzea komeni da.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
73 0g 0g 17,4g 0g
4% 0% 0% 19% 0%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Marmelada, berez, azukre ugariko elikagaia da, energia-iturria da, zapore gozokoa eta aplikazio askotakoa. Arana-marmeladan kaltzioa, magnesioa, potasioa, iodoa eta zuntza nabarmentzen dira, baita A, B3, B9, C eta K bitaminak ere. Aranaz eta azukrez osatua, errezeta bikaina da -ongailuetarako edo zuzeneko kontsumorako egokia-. Azken kaloria kopurua txikia da. Hala ere, azken azukre-kopurua ertaina da, eta, beraz, kontsumoa kontrolatu behar da.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Estreñimiento
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Gastritis
  • Hipertrigliceridemia
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso