Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Arrain-salda

Img 145307 g
Denbora > 1 h
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 68 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Arrain-zoparen funtsezko zatietako bat fumeta edo arrain-salda da da. Hori da zopa mamitsu eta zuzena egiteko oinarria. Salda egiteko arrain zati osoak eta xerrak erabil daitezke, edo bestela, zati ez hain nobleak, hala nola hezurrak, burua eta isatsaren hondarrak. Pieza guztiek garbi egon behar dute, odol-arrastorik gabe.

Hasieran, hezurrak eta burua lapiko zabal batean jarri. Gehienetan arrain zuriak erabiltzen dira: zapoa eta legatza dira preziatuenak. Zakatzak eta hortzak ez dituzten buruak erabiliko ditugu, eta erdiko hezurrak ere erabiliko ditugu. Arrain-haragia duten zatiak gehitu ditzakegu, eta egosten hasi eta bost minutura aterako ditugu. Haragi hori bost minutu baino gehiago uzten bada, lehortu egingo da eta ukitu desatsegina izango du, eta gero ezingo dugu erabili zopa gordetzeko.

Arrain-hondakinez gain, barazkiak garbituko ditugu, hala nola porru-zurtoin bat, erdibitutako tipula bat, perrexil-sorta bat, baratxuri-buru erdia, piperbeltz-pikotxo batzuk eta Jerez edo brandy ardo-zorrotada bat. Ur hotzez estali, eta, irakiten hasten denean, apar batez kendu azalean geratzen diren ezpurutasunak, apar gisa. Salda lasai eta jarraian irakiten utzi 45 minutuz.

Salda egin ondoren, iragazi eta gorde egingo ditugu, ondoren erabiltzeko, hala nola arrain-zopa, marinel-saltsa edo saltsa berdea, arraina labean prestatzeko, edo arroza edo fideua bustitzeko. Edonola ere, inoiz ez da gatzik eransten, zapore gehiegi eman baitezake. Gatz puntua salda honekin egingo dugun prestakinari ematen zaio.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
68 0,5g 0,1g 1,5g 0,1g
3% 1% 0% 2% 1%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Arrain zuriarekin egindako salda hori oinarri bikaina da hainbat errezeta prestatzeko eta zuzenean kontsumitzeko. Koipe gutxiko arrain mota batekin egiten da. Arrain salda hainbat elikagaitan aberatsa da, koipe eta azukre gutxikoa. Aipagarriak dira iodoa, burdina, fosforoa eta B6, B9, B1 edo E bitaminak. Barazkiak gehitzen dira, hala nola kipula, porrua edo baratxuria, platerari zapore handiagoa emateko; horrek, gainera, A, E eta D bitaminak edo burdina, potasioa, fosforoa edo kaltzioa bezalako mineralak gehitzea dakar. Beraz, errezeta osasungarria eta orekatua da, kontsumitzaile askorentzat egokia.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al pescado
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia