Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Arrautza galdarraztatuak txirlekin eta marinel-saltsarekin

Img 110213 g
Denbora 20-30 min
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 194 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Jarri txirlak lapiko batean sutan, oskola garbi eta ardo zuri pixka batekin. Irekitzean, xukatu ura eta gorde marinel-saltsarako. Marinel-saltsa egiteko : Tipulina, baratxuri-hortzak eta porrua brounoisse eran (karratutxo txikitan txikituta) txikitu, barazkiak bigundu eta, bigunduta dagoenean, irin pixka bat eta tomate-saltsa bota. Sueztitu multzo osoa eta busti txirletako urarekin. Perrexil pixka batekin hautseztatu eta saltsa gatz-puntuan jarri. Txirlak oskoletik atera eta marinel-saltsarekin nahastu. Saltsa bero dagoenean, estali arrautza galdarraztatuak eta zerbitzatu txirlekin. Arrautzak eskalatzeko, altuera txikiko kazola bat dugu, ur irakinetan gatzarekin eta ozpin-zorrotada batekin. Arrautza baten arrautzak sartuko ditugu (arrautza frijituak egingo bagenitu bezala), eta, bitsadera erabiliz, gorringoa zuringoarekin bilduko dugu. Zuringoak gorringoen inguruan mamitzen direnean aterako ditugu.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
194 16,9g 3,5g 1,5g 0,9g
10% 24% 17% 2% 14%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Osagai horien jatorrizko konbinazioaren ondorioz, plater hau jatuna, digeritzeko erraza eta kaloria gutxikoa da. Arrautzak prestatzeko asko erabiltzen den sukaldaritza-teknika da eskalfatzea, eta oso gomendagarria pisua kontrolatzeko dietetan eta digestio-arazoetan. Arrautza galdarraztatuan egiten diren makilek errezeta originala egiten dute, bai aurkezpenean, bai platera dastatzean ematen duen gustuan. Elikaduraren ikuspegitik, arrautzaren balio biologiko handiko proteinak eta txirlak batzen dituen plater proteikoa da errezeta hau.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia a la caseína
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado