Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Arroz beltza txipiroi frijituekin

Img 70898 g
Denbora 40-50 min
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 301 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Erraien txipiroia barrutik garbituko dugu, eta txikiak badira, osorik utziko ditugu forma hautsi gabe, eta aurrerago erabiliko ditugu.

Txikitu kipula eta moztu baratxuriak. Paella-ontzi batean, olioa berotu ondoren, baratxuria erregosi eta tipula gorritu. Ondoren, arroza bota. Espatula batekin nahastu, eta pixka bat frijitu. Piperrautsa, txipiroiko tinta eta ur beroa gehitu. Gatz-puntuan jarri eta su bizian eraman, irakin arte, eta, ondoren, su ertainean, 15 minutuz. Zerbitzatu eta kendu baino 5 minutu lehenago utzi sutatik kanpo.

Arroza egonean dagoen bitartean, gatzatu pixka bat eta irineztatu txipiroiak eta frijitu zartagin batean, kanpotik gorritu eta barrutik prestatzen diren olio oso beroarekin. Atera zartaginetik eta lagundu txipiroi horiekin arroz beltza.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
301 3,6g 0,7g 1,3g 0,6g
15% 5% 3% 1% 10%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Arroza zereala da eta, beraz, karbohidrato konplexu eta koipe gutxikoak ditu. Energia-iturri ona da, eta, gainera, oso ondo konbinatzen du mota guztietako elikagaiekin. Kasu horretan, arrozarekin batera txipiroiak izaten dira, eta, beraz, errezetaren kaloria-edukia ez da asko handitzen. Gainera, arrozarekin batera arraina jatea arrain kontsumoa sustatzeko modu bat da. Txipiroiek balio biologiko handiko proteinak eta koipe gutxi ematen dituzte, baina bai kolesterola. Platera prestatzean zenbat olio dagoen zainduz, errezeta hau ezin hobea da dieta hipokalorikoaren menua erakargarriagoa egiteko.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al pescado
  • Estreñimiento