Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Arroza limoiarekin eta belar usaintsuak

Denbora 20-30 min
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 356 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Berotu olioa kazola batean, eta erregosi kipula brounoisse txikitua (xehatu fina) eta baratxuri osoa minutu batzuez kipula prestatu arte. Ondoren, arroza bota, eta osagaiak biratuz egingo dugu janaria, arroza itsats ez dadin. Ondoren, ur-bolumena arrozarena halako bi eta limoi-zukua gehitu. Estali eta utzi irakiten. Une horretan gatz-puntuan jarri, belar xehatuak gehitu eta su motelean egin 20 minutuz. Sutik kanpo egonean utzi, zapi batez estali eta bero kontsumitu.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
356 11g 1,8g 3,2g 0,4g
18% 16% 9% 4% 7%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Belar usaintsuak erabiliz, jaki erakargarri eta zaporetsuak, organikoak edo deigarriak lortzea sukaldaritzako teknika eta trebetasunaren kontua da, errezeta erdipurdiko bat plater berezi bihurtzeko aukera ematen digutenak. Errezeta honetan arroza prestatzen da, zapore neutroa duen elikagaia, usain-belar ugari dituena, eta kantitate txikian kontrastea eta platerari aroma berezia ematen diona. Usaintzeko ahalmenaz gain, usain-belarrek kolorea ematen diote platerari, eta, neurri batean, erakargarriagoa egiten du, ez baita ahaztu behar askotan jateko gogoa ikusmenean sartzen dela. Beraz, edozein pertsonak, osasuntsuak edo gaixoak, jan dezake plater hau, osagaien erraztasuna dela eta, idorreria kronikoa dutenek izan ezik, arrozak okerrera egiten baitu. Kontuan hartuta arroza, gainerako zerealak bezala, karbohidrato konplexuen (almidoia, batez ere) edukiagatik elikagai energetikoa dela, argaltzeko dieta egiten dutenek ederki sar dezakete beren elikaduran, betiere kontsumitzen duten kopuruarekin jaten badira.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Estreñimiento