Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Arroza oilaskoarekin Thermomixen

Denbora < 5 min
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 379 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Thermomixen jarri tipula zuritua, baratxuri-hortzak, tomatea, pipermorroa pipitarik gabe eta oliba-olioa. Jarri 6 abiadura 5 segundotan zatitzeko, eta, ondoren, 2. abiadura baromaren tenperaturan, 10 minutuz frijitua su baxuan egosteko.

Gehitu oilasko zatitua frijituari, gehitu gatz pixka bat eta programatu zaliaren abiadura, baromaren tenperatura, 5 minutuz oilaskoa azaletik egosteko. Frijitu-ontzian hegazti-salda, azafrai-izpiak, gatza bota, eta programatu zaliaren abiadura, baromaren tenperatura, 10 minutuz .

Gehitu arroza ontziari eta programatu zaliaren abiadura, baromaren tenperatura, 17 minutuz . Arroza prestatu ondoren, Thermomixaren ontzia erresistentzietatik kanpo utzi 5 minutuz, zerbitzatu aurretik.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
379 11,8g 2,3g 1,1g 0,9g
19% 17% 12% 1% 15%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Arroza energia- eta karbohidrato-iturria da. Purina gutxiko elikagaia da eta, gainera, kaltzioa, zuntza, potasioa, iodoa, zinka, magnesioa, sodioa eta B3, B7, B9 eta K bitaminak ditu. Oilasko-izterrarekin prestatzen da, balio biologiko handiko proteinak, kaltzioa, burdina, magnesioa, zinka, iodoa eta B9, B5, B7 eta K bitaminak gehituta. Hala ere, oilaskoa purina-iturri da, eta hori kontuan hartu behar da azido uriko asko duten kontsumitzaileengan. Pipermorroa gehitzen da, A eta C bitaminatan aberatsa den elikagaia, eta horrek mesede egiten dio organismoari; kaltzioa, zuntza, potasioa eta magnesioa ere baditu. Errezeta osoa eta orekatua da, baina kaloria eta koipe gutxikoa; beraz, neurriz kontsumitu behar da.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Obesidad o sobrepeso