Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Azenario eta laranja-purea

Img 149948 g
Denbora 50 min - 1 h
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 206 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Laranja garbitu eta erditik moztu; zukua garbitu eta gorde. Zuritu laranjaren azala, eta bereizi alderik meheena eta laranjena larruazalaren eremu horixkatik. Bota bi koilarakada oliba-olio kazola batean, gehitu oskola eta prestatu su ertainean, laranjaren zaporea usaindu dadin, baina azalak kolore txigortua hartu gabe. Jarri eta gorde olioa laranja-usainarekin. Apaintzeko, maskor konfitatuak ere gordeko ditugu.

Zuritu azenarioak eta patatak, eta moztu herrialdeetan (modu irregularrean). Gorde dezagun. Zuritu kipula, baratxuri-hortzak eta garbitu lurrez porrua. Moztu juliana eran (zerrenda meheetan) eta erregosi barazkiak kazola batean laranja-olio aromatizatuarekin. Barazkiak prestatu ondoren, gehitu azenarioak eta patatak, erregosi multzoa eta estali urarekin eta laranja-zukuarekin.

Utzi jakiak su ertainean prestatzen lapiko tapatuan ordubetez, egosketa-salda ez lurruntzeko. Denbora hori igaro ondoren, txikitu irabiagailuarekin eta iragazi txinatarretik, testura fineko krema gera dadin. Gatz-puntuan jarri, eta oliba-olio birjinaren koilarakadatxo bat gehitu, krema fintzeko. Zerbitzatzeko unean, purearekin batera ogi-zarakar batzuk eta aurretik frijitutako eta zerrenda mehetan ebakitako laranjaren azal-zerrenda batzuk emango ditugu.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
206 8,1g 1,3g 11,1g 0,6g
10% 12% 7% 12% 9%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Azenarioa A bitamina kopuru handiko elikagaia da, eta horrek ahalmen antioxidatzaile handia ematen dio. Gainera, burdina, kaltzioa, potasioa, iodoa, zinka, magnesioa, sodioa eta B7, B9, C eta K bitaminak ditu. Loditasuna lortzeko, patata gehitzen da, karbohidrato, proteina, kaltzio, zink, sodio, iodo, zuntz, fosforo eta B3, B9, C eta K bitaminen kantitate handiak dituena. Bestalde, porruak K bitamina, burdina, kaltzioa, zuntza, magnesioa, potasioa, sodioa eta A, B7, B9, C eta E bitaminak ditu. Errezeta kaloriko samarra da, koipe gutxikoa, eta hori kontuan hartu behar da; hala ere, organismoarentzat onuragarriak diren elikagai garrantzitsuen iturria da.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Obesidad o sobrepeso