Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Barazkiak kontsumitzea haurdunaldian

Barazkiak ezinbesteko elikagaiak dira haurdunaldian, haurraren eta etorkizuneko amaren osasuna zaintzeko
Egilea: ASEVEC 2018-ko maiatzak 11

El haurdunaldia garai horretan, emakumeak arreta berezia jarri behar die bere osasunari eta elikadurari. Dieta orekatua eta askotarikoa funtsezkoa da, bai haurraren garapenerako, bai amaren ongizaterako. Hilabete batzuetan, gorputzak aldaketa handiak izango ditu, eta energia asko beharko dute. Garrantzitsua da kontuan hartzea etorkizuneko amak bere egoerara egokitutako dieta behar duela (gorputzak ez du beti berdin erreakzionatzen); beraz, funtsezkoa da medikuaren jarraibideak zorrotz betetzea. Hala ere, ezinbesteko elikagaia da haurtxoaren ernaldian eta bizitzako edozein etapatan barazkiak. Artikulu honetan haurdunaldiko onuragarrienetako bi nabarmentzen dira. .

Plater edo errezeta batean barazkiak sartzea beti da egokia. Eta, esparru horretan, berdura izoztuek egoera ezin hobean dauden produktuen kontsumoa bermatzen dute, eta, ondorioz, ez da infekziorik sortzen. Barazkiak bildu ondoren, berehala eramaten dira lantegira, eta, ondoren, ultraizozte prozesu oso bat egiten zaie. Horrela, produktuen mantenugaiak eta onurak egoera ezin hobean mantentzen dira. Horregatik, funtsezkoa da produktua tenperatura egokian mantentzea janaria prestatu arte. Komeni da produktu izoztuak erostea dendatik atera aurretik, poltsa isotermiko batean garraiatzea eta lehenbailehen izozkailuan sartzea. Horrela ez da hotz-katea hautsiko.

Barazki guztiak elikagai osasuntsuak eta elikagarriak diren arren, jarraian bi nabarmentzen dira, haurdunaldiko onuragarrienak:

Zainzuriak

Haurdunaldian jateko elikagai perfektua da. Zainzurien ohiko kontsumoak haurdun dagoen emakume baten eguneroko bitamina-beharrak asetzen laguntzen du. Gainera, zainzuriek propietate diuretikoak dituzte, likidoen atxikipena eta ondoriozko hantura saihesteko.

El zainzuri aberatsa da bitamina eta mineraletan. Gainera, kaloria gutxiko jakia da, eta ezin hobea pisua ez handitzeko. B9 bitaminaren eta kaltzioaren iturria da, eta beharrezkoa da haurtxoaren hortzak eta hezurrak behar bezala hazteko. Era berean, azido folikoa du, fetua garatzeko osagai garrantzitsua. Zainzuriek zuntz dietetikoa dute, oso mantenugai osasungarria, eta, gainera, digestioa hobetu eta idorreria-arazoak murrizten ditu.

Kalabaza

. kalabaza haurdun dagoen emakume baten dietaren aliatu handienetako bat da. Haurdunaldiko lehen aldian, aldaketa handia gertatzen da emakumeak eguneroko bizitzari aurre egiteko behar duen energia-kantitateari dagokionez, eta kalabaza-kontsumoak ekarpen handia egiten du. Gainera, antioxidatzaile ugari ditu, minak, hanturak eta zeluletako infekzioak edo kalteak murrizten dituztenak.

Antioxidatzaileek hainbat faktoretatik babesten dituzte ama eta umea, hala nola kutsadura edo eguzki-argi gehiegi. Kalabazak A eta C bitaminen dosi handiak ere izaten ditu, muki-mintzak indartu eta infekzioen aurrean babesten dituztenak. Magnesio aberatseko elikagaia da, hezurren eta kartilagoen hazkunde osasungarria sustatzen du eta haurdunaldian likidorik ez atxikitzeko laguntzen du.

Kalabaza ez ezik, onuragarria da emakumea haurdunaldian elikatzeko, barazki horren haziek elikagai ugari ematen baitituzte: zinka, E bitamina eta omega 3 eta omega 6 gantz-azidoak. Kalabaza-loreak ere jan daitezke; kaltzioa, fosforoa eta C bitamina eta azido foliko gehiago dituzte kalabaza berak baino.

Eguneroko dietan barazkiak bizimodu osasungarri gisa sartzeko beharraz gizartea kontzientziatzeko, ASEVEC Landare Izoztuen Fabrikatzaileen Espainiako Elkarteak Interneteko espazioa barazki izoztuen mundua sakon eta zorrotz ezagutzeko aukera ematen du. . Orri honetan, barazki izoztuak egiteko prozesua ikus daiteke, baita Espainiako zein eremutan biltzen diren askotariko barietateak, osasunari buruzko aholkuak eta sukaldean plater gozoak prestatzeko tratamendu eta erabilera onena.