Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Basoko fruitu onenak aukeratzeko (eta kontserbatzeko) trikimailuak

Fruitu gorriak, edo basoko fruituak, ikusgarriak, aberatsak eta osasuntsuak dira, eta etxean luzaroago iraun dezakete, ozpinarekin!
Egilea: Laura Caorsi 2018-ko urriak 12

Fruitu gorriak kontserbatzeko irud. hd

Baia mota asko daude, edo berrak Baina basoko fruituez hitz egiten dugunean, ez ditugu denak sartzen. Fresak, oro har, taldetik kanpo geratzen dira. Eta horregatik jasotzen dira lehenago, udan. Bai, ordea, andere-mahatsak bezalako aleak, baiak ez direnak. Arrazoia, berriro ere, urtarokoa da: herritarrentzat, basoaren fruituak mendi-ibilaldi batean biltzen ahal ditugu udazkenean. Hauek dira Espainiako ezagunenak, non laborantza eta kontsumoa urtez urte hazten diren:

1. Ahabiak

Fruitu horietako eskukada batek C bitamina, kaltzioa, potasioa eta, batez ere, zuntza Izan ere, ahabiak ogi zuri txigortuaren zuntz kantitate bera dute. Pigmentu natural ugariek (hala nola antiozianoek eta karotenoideek) kolore urdin ilun bizia emateaz gain, eragin antioxidatzailea dute, oso ona gure gorputzarentzat.

  • Aukeratzeko aholkuak: begiratu kolorea eta testura. Ahabaiek kolore urdin bizia eta distiratsua izan behar dute, ukimenarekiko tinkoak eta ebakirik eta magulladurik gabeak. Fruitu hezeak edo bigunak eta heldugabeak baztertu, bildu ondoren ez baitira heltzen.

2. Masustak

Basoaren fruitu guztietatik, masustak dira kaltzio eta A bitamina aberatsenak, begietako osasunarentzat oso garrantzitsua. Hala ere, masustek eragin antioxidatzaile handia dute. Erradikal askeetatik babesten gaituzte (zelulen zahartzearen arduradunak), eta hanturaren aurkako nolabaiteko eragina dute.

  • Aukeratzeko aholkuak: gainazalaren kolorea eta itxura dira gidari onenak. Distiratsuak, trinkoak eta istilutsuak izan behar dute. Ukitzerik ez badugu (adibidez, ontziratuta daudelako), frutaren likidoa hondoan pilatzen den kaxatxoak saihestu behar dira, hondatzen hasi direla adierazten baitute.

3. Mugurdia

Mahats-mordo txikiaren formak masailen antza du, baina kolorea, testura eta zaporea bereizten dira; zuntz eta potasio bikoitza dute, muskulu-jarduerarako oso mineral garrantzitsua. Mugurdiak, gainera, oso aberatsak dira azido folikoan, hain beharrezkoa haurdunaldian.

  • Aukeratzeko aholkuak: sendotasuna da giltzarria. Komeni da mugurdi gogorrenak etxera eramatea hatzekin presio pixka bat egiteko, lehorrak badaude eta lizunik ez badute. Berrikus itzazu ondo, taldeko zailenak baitira eta erraz hondatzen baitira.

4. Andere-mahats gorria

Oso kaloria gutxi (27 kcal 100 gramoko); andere-mahats gorria potasio eta zuntz kopuruagatik nabarmentzen da. Fruitu txiki horrek mueslia adina zuntz ematen digu, ogia baino gehiago, eta are gehiago, mota honetako gailetak baino gehiago. digestio-aparatua . Zuntz dietetikoa, idorreriari aurrea hartzeko gomendatua izateaz gain, arazo kardiobaskularrei eta iktusari aurrea hartzeko eraginkorra dela frogatu da.

  • Aukeratzeko aholkuak: ez oso gogorrak, ez oso bigunak; lodierarik onenak heltze-puntu hoberenean daudenak dira. Ukimenaz gain, kolore gorri bizia eta gainazal leuna dute, ebakirik gabea eta kristalezkoa dirudien bezain distiratsua.

5. Andere-mahats beltza

Andere-mahats mota horren eta gorriaren arteko aldea ez da kolore-kontua soilik. Andere-mahats beltza askoz ugariagoa da A bitaminan, potasioa eta bananak eta laranjek halako hiru C bitamina. Fruta horrek gure defentsak sendotzen ditu, gaixotasun kardiobaskularrak eta endekapenezkoak izateko arriskua murrizten du eta anemia prebenitzen laguntzen du.

  • Aukeratzeko aholkuak: lehorrak daudela eta gainazal leun eta distiratsua dutela egiaztatu behar dugu. Koloreak iluna eta bizia izan behar du. Gainera, usaimenak lagun diezaguke; izan ere, andere-mahats beltzek, beren puntuan daudenean, oso erraz hautematen den lurrin gozoa askatzen dute.

Ozpina badu, gehiago iraungo du

Basoko fruituak oso hauskorrak dira: biltzen direnean, berehala hondatzen dira. Arrisku nagusia hezetasuna da, lizuna agertzea errazten baitu; beraz, oso garrantzitsua da lehor eta fresko mantentzea. Horregatik, askotan gomendatzen da ez garbitzea jan nahi diren arte.

Baina trikimailu eraginkorra bizitza erabilgarria zenbait egunez luzatzeko, murgiltze-bainu bat eman behar zaie. Hori bai, ura eta ozpina nahastuta egin behar da (hiru zati ur eta ozpin-zati bat), ontzi batean eta fintasun handiz. Ozpinaren azido azetikoak lizuna edo bakterioena. Azkenik, fruituak ondo xukatu eta lehortu behar ditugu hozkailuan gorde aurretik.

2018ko urriko Consumer azaleko irud.

Eduki gehiago eskuratzeko, kontsultatu inprimatutako aldizkaria .