Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Berdel-albondigak saltsa azkarrarekin

Img 98038 g
Denbora 20-30 min
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 1035 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Ogi-mamia esnearekin beratzen jarri. Larruzko eta hezurrezko berdelak garbitu eta sukaldeko robotarekin papurtu. Arrainari perrexila, baratxuri-ale zuritua, gatza, piperbeltza eta arrautza gehitu ogi-mamiarekin batera, eta txikitu, ore erabilgarria osatu arte. Orea albondiga-forman moldatuko dugu. Irinetatik pasatu, eta frijitu olio oso berotan. Pixka bat frijitu ondoren, zartaginetik atera eta sukaldeko paperaren gainean jarri, gehiegizko olioa xurga dezan. Zartagin berean, ia frijitzeko olio guztia kendu ondoren, baratxuri-aleak frijitu, brounoisse eran ebakita (zatitu oso txikia). Kolorea hartzen hasten zarenean, gehitu etxeko tomate-saltsa, soja-tanta batzuk eta azukrea. Utzi irakiten eta pasatu txinatar koladoretik. Gorde dezagun. Ondoren, berdel-albondigak saltsa azkarrean sartuko ditugu. Platera brokoli eta azenario egosi pixka batekin lagundu dezakegu.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
1035 87,8g 15,3g 5,6g 1g
52% 125% 77% 6% 17%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Sasoiko arrainak errezeta berriekin gozatzeko aprobetxatzea ideia ona da. Berdela, arrain urdina den aldetik, omeg-3 gantz-azidotan aberatsa da, eta gaixotasun kardiobaskularren prebentzioan oso funtzio ezagunak ditu. Ohikoena labean erreta jatea da, baita okin-patatekin ere. Albondigak egiteko, berdelaz gain, ogia eta arrautza ere erabiltzen dira, eta, gainera, frijituak prestatzen dira. Beraz, arrain horrek hasieran duen balio kalorikoa zertxobait handituko da. Albondigekin batera, tomate-saltsa aberats eta erraz bat prestatzen da, arrainaren zapore nabarmenena leuntzen duena eta errezeta aberasten duena elikagai erregulatzaile eta antioxidatzailetan, berdelean urriak direnak.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia a la caseína
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Gastritis
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)