Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Berenjena-kaneloiak eta behi-haragia

Img 110214 g
Denbora 50 min - 1 h
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 666 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Egosi pasta lapiko zabal batean, ur irakinarekin eta gatz apur batekin. Egosi ondoren, ur hotzetan murgildu, erabat hozteko. Xukatu eta gorde olio pixka batekin igurtzitako plaka batean, itsats ez dadin. Betegarria prestatzeko, moztu kipula, azenarioa eta baratxuria brounoisse eran (lauki txikitan), labana sukaldeko ohol baten gainean edo sukaldeko robot batekin. Erregosi lapiko batean oliba-olio pixka batekin tipuleta, azenarioa eta baratxuriak, zuritu arte. Ondoren, berenjena-haragia eta behi txikitua bota. Minutu batzuez sueztitu, haragia koloretan sartu arte. Haragia kuzinatuta dagoenean, gehitu tomate-saltsa, patea. Egurrezko koilararekin bildu, masa bat osatu arte. Masa horrekin kaneloiak beteko ditugu, eta ezingo da oso likido geratu. Betegarria gatz-puntuan jarri. Betegarria kaneloien erdian jarri eta biribildu. Pasatu kaneloiak labearekiko erresistentea den iturri batera, eta estali tomate-saltsarekin eta bexamel lodi batekin.

Bexamel saltsa egitea : Jarri esnea berotzen ontzi batean. Bestalde, gurina lapiko batean bota. Deseginda dagoenean, irina bota eta hozten utzi, baina kolorerik hartu gabe. Gurinarekin eta irinarekin orea osatu ondoren, bota esne beroa pixkanaka-pixkanaka, eta eragin, pikorrik sor ez dadin. Gatz-puntuan jarri. Hautseztatu gazta birrinduarekin, gainerre 3 minutuz edo gaztaren goiko aldea gainerre arte. Bero zerbitzatzen dugu.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
666 48g 18,3g 12,5g 1,5g
33% 69% 91% 14% 25%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Kaneloiak plater konbinatu energetiko eta oso elikagarri baten adibidea dira. Oro har, jende guztiak onartzen ditu platerak, bai leunak direlako, bai zukutsuak direlako, bai zapore atseginekoak direlako. Pasta berenjenarekin, txahalkiarekin, gaztarekin, bexamelarekin eta tomatearekin konbinatuta, oso plater osatua da errezeta hau. Egokitzat jotzen da, lehenik, barazkiekin egindako entsalada edo plater erraz bat eta, postrerako, denboraldiko fruta bat hartzea. Pastak eta bexamel irinak karbohidrato konplexuak (almidoia) ematen dituzte batez ere, eta esneak eta gaztak, berriz, kalitatezko proteinak, koipeak (bereziki saturatuak), kaltzioa, fosforoa eta A eta D bitaminak. Txekor-haragia proteinatan aberatsa den osagaia da, koipe eta kolesterol gutxi du. Errezeta honen koipearen kalitateari dagokionez, gantz aseak dira nagusi (gurina, esnearen eta gaztaren koipea). Errezeta arindu egin daiteke bexamela esne gaingabetuarekin egiten bada eta gazta gutxi erabiltzen bada gainerretzeko.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Alergia a la caseína
  • Cálculos renales
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Obesidad o sobrepeso