Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Diabetea eta kirola: zergatik hidratatu ondo

Hidratazioa funtsezko oinarria da diabetesaren kudeaketan, are gehiago udan kirola eta jarduera fisikoa egiten dugunean.
Egilea: Elsa Jiménez 2021-ko uztailak 29

Udako tenperatura altuek diabetesa duten pertsonen osasunerako konplikazioak, hidratazio txarraren ondorioz gerta daitezkeenak . Horregatik, adituek gogorarazten dute oso garrantzitsua dela udan likido asko edatea, osasuna okerrera ez egiteko eta hipogluzemia larriak saihesteko. Eta batez ere kirolen bat egiten bada . Hidratazioaren eta diabetesaren garrantziari buruz, artikulu hau azaltzen da.

Sedentarismoa da epe labur, ertain eta luzeko osasun-arazoak eragiten dituen faktore nagusietako bat, besteak beste, obesitatea eta gehiegizko pisua, diabetea bezalako gaixotasunak eragiten dituztenak. Hori guztia kirolaren bidez borrokatzea funtsezkoa da, eta adin guztietan sustatzea. ezinbestekoa da bizi-kalitatea ona izateko.

Mundu osoko diabetesaren prebalentzia geldiarazteko, ohitura onak ez dira honako hauek soilik: elikadura baita jarduera fisikoa erregulartasunez egitea; oinarri hori, tratamenduarekiko atxikimenduarekin eta prestakuntza diabetologikoarekin batera, funtsezkoa da .

Diabetea eta kirola: hidratazioaren garrantzia

Baina bizitza osasungarriaren ekuazio horretan ezin da hidratazioa falta, eta hori oso garrantzitsua da, bereziki diabetesa dutenentzat. Izan ere, deshidratatzeko arrisku handiagoa odoleko glukosa-maila igotzen denean, giltzurrunak gernuaren bidez kanporatzen saia daitezen, bainurako bisitak areagotuz eta, ondorioz, deshidratazioa areagotuz. Horregatik, gomendatutako eguneko litroak hartzea (1,5 eta 2 litro artean), kirola egin ala ez, baita egarririk ez dagoenean ere. ezin da ahaztu.

Kirola behar bezala hidratatu gabe egiteak diabetesaren konplikazioak ekar ditzake. Beraz, behar bezala hidratatuta ez egotearen sintomak:

  • egarri-sentsazioa areagotzea
  • aho lehorra
  • zorabioak eta buruko mina
  • kontzentratzeko arazoak
  • larruazal erretxina
  • nekea

Gainera, gernuaren kolorea hidratazio-egoera balora daiteke: tonu gardena badu, pertsona behar bezala hidratatuta dagoela esan nahi du; aldiz, iluna bada, zerbait egin eta behar diren likidoak hartu behar dira.

Hidratazioa, udako tenperatura altuei aurre egiteko

Tenperatura altuak iristean, jarduera fisikoren bat egitea, udaldia eta horrek dakartzan ordutegi- eta/edo ohitura-aldaketak direla eta, koktel ezin hobea izan daiteke diabetesa duten pertsonen gluzemia-maila aldatzeko. Horregatik eman behar da berezia patologia oro har kontrolatu eta kudeatzeko arreta, izan daitezkeen konplikazioak saihesteko. .

Horregatik, adituen gomendioen artean, nabarmentzekoak dira hidratazio iraunkorra eta bero handieneko orduetan kanpoan jarduerarik ez egitea, diabetesaren konplikazioak ez ezik, osasunarenak ere izan ditzan. bero-kolpeak . Zehazki, hau gomendatzen da:

  • ez utzi eguzkitan eguneko erdiko orduetan (12:00-17:00).
  • kanpoko jarduera fisikoak ordutegi berean murriztea.
  • egunean 1,5-2 litro likido edatea, urari lehentasuna emanez kafeina, alkohola eta edari azukredunak alde batera utzita.

Kirola eta bizi-kalitatea

Diabetesa dutenek egin ditzakete era guztietako kirol eta ariketa fisikoak, modu kontrolatuan , eta beti hidratazioa kontuan hartuta. Hala ere, pertsona bakoitzak kontuan hartu behar ditu bere gluzemia-mailan eragina izan dezaketen faktoreak, eta profesional medikoarekin jarduera fisiko egokiena zein den adierazi behar du.

Adituek diotenez, adinaren arabera, 30-40 minutu egunean, asteko egun guztietan ibiltzean edo korrika egitean datza. Gainera, aktiboenei mota guztietako jarduera aerobikoak gomendatzen zaizkie: futbola, igeriketa, atletismoa…

Kirolak osasuna hobetzen eta gaixotasunak prebenitzen laguntzen du. eta konplikazioak, diabetesaren kontrola eta kudeaketa, pisua galtzea, gaixotasun kardiobaskularrei aurrea hartzea eta osasun emozionala hobetzea sustatuz.

Kirola egitearen helburua osasuna hobetzea da, elikadura, hidratazioa eta agindutako tratamendu medikoa alde batera utzi gabe, urteko 365 egunetan.