Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Elikadura-osagarriak hartu behar ditut benetan?

Ez da dirurik xahutu behar: dieta osasuntsua egiten bada, bitamina-konplexurik edo nutrizio-osagarririk behar ez izatea da ohikoena, adituek diotenez
Egilea: Eva San Martín 2019-ko urtarrilak 6

Irud. osagarriak beharrezkoak dira timo art

Nonahi daude, eta gero eta ospe handiagoa dute. Espainian, hamar herritarretik batek maiz kontsumitzen ditu elikagai-gehigarriak , Elikagaien Informaziorako Europako Kontseiluaren arabera ( Eufic ). Beste azterketa batzuen arabera, kopuru hori % 30ekoa da, nahiz eta alemanen % 40tik urrun egon, daniarren % 60k edo estatubatuarren % 50ek. Baina, gainera, gure herrialdean gero eta gehiago gastatzen dugu bitamina-konplexuetan eta nutrizio-gehigarrietan urtean 190 milioi euro inguru, IMS Health aholkularitza-enpresaren arabera. Ondoren, komentatuko dugu zein diren elikagai-gehigarri ohikoenak eta zein egoeratan diren beharrezkoak.

Azken urteotan, magikoak diruditen gehigarri nutrizionalen eskaintza zabala dugu. Bitaminak, mineralak eta aminoazidoak dira ezagunenak. Kapsulak omega 3 bihotza babestuko dutela agintzen dutenak , baita gehien kontsumitzen direnen artean ere, dio Medikuntza Osagarriko eta Alternatiboko Zentro Nazionala . Zerrenda hau kaltzioa, magnesiopotasioa, D bitamina, multibitaminikoak, C bitamina, burdina eta B bitamina . Baina badira kolagenoa eta pilulak kantitate berarekin E bitamina 560 kiwi edo horien edukia A bitamina hiru dozena azenario dituen entsalada baten baliokidea da.

Osagarriak beharrezkoak dira, seguru?

Galdera da ea benetan beharrezkoak diren. Diru-kopuru handia gastatu behar al da gehigarrietan (10 eta 50 euro artean txalupa, baina batzuetan gehiago) dieta hobetzeko? “Elikadura-gehigarrien helburua da pertsonaren elikadura osatzea eta eraginkorrak dira dietan kantitate nahikorik ez duten elikagaiak ematen dituztenean “, azaltzen du María Puy Portillo, Euskal Herriko Unibertsitateko Nutrizio eta Obesitateko ikertzailea eta EHUko lehendakaria. Espainiako Nutrizio Elkartea . Eta hori da gakoa, onartu du Portillok: eraginkorrak izan daitezen, beharrezkoa da irensten dituenak nutrizio-gabezia izatea.

Kasu askotan, bitamina edo mineralen gehigarriekin elikadura txarra konpentsatu nahi da. Baina, Elikaduraren Liburu Zuria Espainian ‘gure herrialdeko batez besteko dieta oso osatua dela dio. Baina zink gutxi dago, urdaiazpiko onduarekin konpon daitekeen gabezia. Eta, batzuetan, emakume batzuek burdin falta izan dezakete, eta 50 urtetik gorako pertsonek, D bitamina falta. Horrek esan nahi du, aditu horien arabera, dieta orekatua, askotarikoa eta fruta eta barazkiz betea egiten bada. medikuen gomendiorik edo arazo zehatzik ez bada, ez da gehigarririk behar .

Elikagai-gehigarriak kaltegarriak izan daitezke?

Ana Rodríguez Espainiako Familia eta Komunitate Farmaziako Elkarte Espainiarreko Nutrizio Taldearen koordinatzaileak adierazi duenez, “produktu hauek onuragarriak izan daitezke, elikadurarekin konpondu ezin den gabezia badago”. Sefac ). Bestela, eragin kaltegarria izan dezakete, baita osasunerako kalteak ere. bereziki, “gomendatutakoa baino kantitate handiagoan kontsumitzen direnean”.

Azaltzen duenez, arrazoiak askotarikoak izan daitezke. Baina, abiapuntu gisa, garrantzitsua da gogoratzea bitamina- eta antioxidatzaile-sistemak orekan dagoen ekosistema gisa funtzionatzen duela. Horren ondorioz, horietako kopuru handia hartuz gero, batzuetan beste batzuetan defizit erlatiboa sortzen dugu. Horregatik, produktu horietako edozein irentsi aurretik, gomendagarria da familiako medikuarekin edo endokrinologiako espezialistarekin kontsultatzea.

Kaltzioaren eta D bitaminaren gehigarriak, hezurrak indartzen dituzte?

Hezurrek kaltzioa eta D bitamina behar dituzte sendotzeko; beraz, zentzuzkoa dirudi elementu horiekin gehigarriak kontsumitzeak adineko pertsonei erorketen ondorioetatik babesten eta haustura-arriskua murrizten lagunduko diela. Hala ere, ez dago hipotesi hori bermatzen duen ebidentzia zientifikorik, azterketa 50 urtetik gorako 50.000 helduk baino gehiagok osatzen dute, eta Estatu Batuetako Medikuntza Elkartearen aldizkarian argitaratu zen. Jama .

Hala ere, datuek diote adin horietako emakumeen % 40k haustura larria izan dezakeela. ikerketak baztertu egiten du gehigarri horiek zerbaitetarako balio dutela , elikaduran sartzen diren kaltzioa eta D bitamina alde batera utzita.

Eta noiz dira erabilgarriak gehigarriak?

Baina egoera batzuetan osagarriak ere beharrezko laguntza dira. D bitaminarekin osatzearen kasua da hori, emakumeak Mikronutriente horretan akatsak ditu, batzuetan zaila baita eguzkiarekin eta janariarekin bakarrik iristea gomendatutako nazioarteko 1.000 unitateetara.

Bestalde, D, B12 eta folatoa bitaminak erabilgarriak dira 50 urtetik goitikoak Bestalde, azido folikoa, D bitamina eta burdina onuragarriak izan daitezke ugaltzeko adinean dauden emakumeak, edoskitzaroan eta haurdun daudenak B2 bitamina ere behar duten etapak. Bestalde, A, C eta D bitaminak eraginkorrak dira bost urtetik beherako haurrak D bitamina, eguzkia hartzen ez duten pertsonak eta B12 funtsezkoa da honetarako: dieta begetarianoa edo beganoa egiten dutenak , Eufic-en arabera.