Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Endibiak plantxan belar ozpin-olioarekin

Denbora 10-15 min
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 352 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera

Prestaketa

. endibia a propietate gehien dituen barazkietako bat da, eta sukaldean aukera gehiago eskaintzen ditu, saltsekin, barazkiekin, oilaskoarekin, haragiekin eta arrainekin jateko aukera ematen baitu. Plater hotz edo bero bat bezala, bere propietateak A bitamina (beta-karotenoa), C bitamina, azido folikoa eta potasioa dira. Gainera, konposizioaren %90 ura denez, oso kaloria gutxiko elikagaia da. Platerik aberatsenetako bat endibiak plantxan belar ozpin-olioarekin. Hona hemen banan-banan egin beharreko urratsak:

1.- Lehenik eta behin, olioa duen ozpin-olioa muntatu behar da: tipulina, perrexila eta oregano txikia, ozpina eta gatza.

2.- Ondoren, endibiak garbitu eta erditik zatitu, eta ozpin-olioarekin margotu.

3.- Zartagin bero eta oliorik gabe batean, bi minutuz prestatu endibia onduak, pixka bat gorritu arte.

4.- Azkenik, ozpin-olio pixka bat gehiago erabiltzen dugu gainetik.

Beste errezeta batzuk endibiekin

Hauek dira plater errazenak: endibiak antxoekin Nahikoa da orriak lore moduan jartzea, eta punta kanpora begira, garbitu ondoren.

Ondoren, bol edo plater sakon batean aparte, antxoak zatitxotan moztu eta ozpin-olioarekin batera zati txikitan xehatutako tomatearekin zerbitzatu.Jateko prest!

Antxoekin batera, beste plater ohikoenetako bat endibiak atunarekin; elaborazio-prozesua aurrekoaren oso antzekoa da, endibia-hostoak modu berean jartzen dira, baina antxoaz bete beharrean atunarekin edo atun-mendrezkarekin egiten da piper eta olibekin.

Horiez gain, badira beste errezeta batzuk ere: endibiak errokeforearekin , endibia gainerreak urdaiazpiko egosiarekin eta era askotako endibia-entsalada.’

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
352 32,1g 5,3g 9,1g 0,4g
18% 46% 26% 10% 7%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Entsalada epel gozo bat sasoiko barazkiekin prestatzeko modu berezi, erraz eta azkarra, eta horrekin batera doazen usain-belarren zapore bereziarekin. Olioa ontzea da platerari kaloria asko ematen dizkion osagaia, endibiak kaloria gutxiko elikagaiak baitira, eta bitaminak, mineralak eta zuntza ematen dituztelako nabarmentzen dira. Oliba-olio
birjina erabiliz gero, platerak E bitamina gehiago izango du, olio horren antioxidatzaile ugaria baita.Sagardo-ozpina
ardoarena baino leunagoa denez, interesgarria izan daiteke urdail delikatua dutenentzat.
Gainera, endibiek zapore mikatz berezia ematen dien substantzia bat dute, colagogas propietateak dituena, hau da, behazun-xixkua hustea estimulatzen duena, eta, beraz, digestioa errazten duten elikagaiak dira.Plater
hau sarrera gisa edo haragi- eta arrain-hornigaiak aldatzeko aukera gisa erabil daiteke, eta haur helduei eta nerabeei eskaini ahal zaie, zapore desberdinak probatzen ohitu daitezen.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis