Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Entsalada hainbat letxuga, papaia eta aguakatearekin

Img 102547 g
Denbora 5-10 min
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 369 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Hainbat letxuga garbitu eta zatitu. Letxugen gainean aguakate zati zurituak eta zatituak, papaia eta krema-gaztaren dadotxoak tartekatuko ditugu. Oliba-olio birjinarekin, estragoi-ozpinarekin eta gatzarekin ozpin-olioa egingo dugu. Irabiatu sardexka batekin saltsa homogeneo bat osatu arte, eta entsaladaz gozatuko dugu zerbitzatzerakoan. Amaitzeko, hainbat piperbeltz eta pistatxo zuritu batzuk botatzen dizkiogu multzoari.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
369 30,3g 7,2g 10,3g 1,1g
18% 43% 36% 11% 19%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Gutxi kontsumitzen diren elikagaiak hartzeko aukera da, hala nola papaia eta aguakatea. Bi fruta dira, beren osaera eta zapore bereziagatik oso egokiak entsaladetako barazkiekin konbinatuta. Aguakatea gantz gehiago duen elikagaia da, baina gantz-profil osasungarria du, eta koipe asegabe eta osasungarri ugari ditu. Papaiak kolore laranja nabarmena du, eta beta-karotenoa pigmentu antioxidatzailea da, organismoan A bitamina bihurtzen dena. A bitamina defentsak indartu eta ahoko, sudurreko eta eztarriko mukosak elikatzen dituen mantenugaia da, hilabete hotzenetan maiz narritatzen dena. Errezeta honetan, gazta gehitzea proposatzen da, zapore-kontraste handiagoa emateko. Dena den, alde batera utz daiteke plateraren kaloriak murrizteko, eta, batez ere, kaseinari alergia izanez gero (esneak eta haren deribatuek izaten dute). Postreko fruta hartu ohi ez dutenentzat edo nahi adina fruta jaten ez dutenentzat, oso aukera ona da entsaladak frutekin egitea.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Alergia a la caseína
  • Diabetes mellitus
  • Intolerancia a la lactosa