Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erremolatxa-zopa

Denbora > 1 h
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 633 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Zuritu atoiak eta moztu zati txikitan. Jarri olioa kazola batean berotzen, eta gehitu juliana eran moztutako tipula (zerrenda mehetan), baratxuri txikituak eta porrua xerratan. Erregosi barazkiak su ertainean bigundu arte, gutxi gorabehera 10 minutu. Gehitu barazkiak, erremolatxa eta hegazti-salda, gatza, piperbeltza eta azukrea. Utzi irakiten multzoari, eta egosi zurrupatu arte, 20 minutu inguru. Egosi ondoren, txikitu zopa irabiagailuarekin eta iragazi koladore fin baten bidez. Ondoren, estutu solidoak espatula batekin edo egurrezko koilararekin, koladorearen pareten kontra. Zopan iragazi ondoren, gaina bota eta indarrez eragin, zopa loditu arte, eta minutu batez irakin. Gatz-puntuan jarri, eta ogi frijitu batzuk jarri, bakoitzak nahi duena zerbitza dezan.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
633 62,7g 14,9g 11,4g 1,1g
32% 90% 75% 13% 18%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Zopa begetalak elikagaiak probatzeko modu iradokitzailea dira.
Kasu gehienetan, barazki-zopak atseginak izaten dira bai hotzak bai beroak hartuz gero, eta, beraz, gauden urtarora egokitu daitezke. Egun
bero eta hidratatu baten ondoren gosea pizteko aproposa da, eta bitamina-koktel gisa erabil daiteke, bazkaldu edo afaldu ondoren, gehiegizko dietak konpentsatzeko.
Neguko egun gogorretan, erremolatxa-zopa bero bat asetzen da eta urdaila entonatzen du; erraz digeritzen da eta gure organismoa hidratatzen laguntzen du.
Gainera, zopa begetal guztiak plater suspergarri gisa defini daitezke, bitamina- eta mineral-kontzentrazioa dela eta.
Kasu honetan, erremolatxak azido folikoa, B1, B2, B3 eta B6 bitaminak ditu, eta potasio, magnesio eta iodo iturri onak dira.
Kipulak, porruak eta baratxuriak bat egiten dute azukredun konposatuak edukitzean, eta onura antioxidatzaileak dituzte.
Zopak aukera interesgarria dira murtxikatzeko zailtasunak dituztenek barazkien propietate elikagarriez balia daitezen.
Esne-gainik ez badago, errezeta hau egokiagoa da gehiegizko pisua izanez gero.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis