Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Etxeko irasagarra Thermomixekin

Denbora 50 min - 1 h
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 106 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño

Prestaketa

Thermomix ontzian azukrea jarri, limoi-laurden zuritu bat (azal zuririk gabe), larruz garbitutako, zatitutako eta pipitarik gabeko irasagarrekin batera. Birrindu egingo dugu, une batez potentzia maximoa emanez, nahasketa homogeneo bat sortu arte. 100 °C, 50 minutuz, 8ko abiaduran .

Nahasketak mugitzen egon behar du denbora guztian. Oso lodi egonez gero, noizean behin abiadura igotzen dugu, krema lodi bat gera dadin. Egokiena, loditzean, tapa irekita uztea da, irasagar-zukuak lurruntzeko eta masa sendoagoa geratzeko.

Mintz superlodiaren krema eginda dagoela eta espatula batekin mugitzen edo mugitzen ez dela ikusten dugunean, Thermomix-etik atera eta kristalezko ontzi batean bota behar da, hoztu dadin. Hoztutakoan, irasagarra gogortuta badago, estali estalkia ontziari eta gorde hozkailuan. Hoztu ondoren espero genuen bezain gogorra ez bada, berriro sar gaitezke Thermomix ontzira eta utzi beste batzuk egiten. 10 minutu 100 °C-an eta potentzia maximoa , tapako pita irekita dagoela, zukuak lurruntzeko. Hozkailuan gordetako irasagar horrek urtebete inguru iraungo du.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
106 0g 0g 25,9g 0g
5% 0% 0% 29% 0%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Irasagarra fruta freskoa da. Onura handiak ditu organismoarentzat, eta, besteak beste, burdina, kaltzioa, zuntza, potasioa, zinka, magnesioa, sodioa, fosforoa eta azukre ugari. A, B9, C eta E bitaminak ere baditu. Azukrez prestatzen da, eta frutari gehitzen zaio. Beraz, kontraindikatua dago diabetea, hipertriglizeridemia edo gehiegizko pisua duten pertsonentzat. Zuntz-iturria da, eta heste-igarotzea hobetzen du. Zapore gozoko errezeta, postrerako edo ordu artean kontsumitzeko egokia.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Obesidad o sobrepeso