Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Flana: ohiko postrea, une berezietarako

Esnea, arrautza, azukrea, gazta... Merkatuan hainbat hegal mota daude, ezaugarri desberdinetakoak. Esango dizugu zer osagai dituzten eta zergatik kontsumitu behar diren noizean behin.
Egilea: EROSKI Consumer 2022-ko apirilak 3
calorias del flan
Imagen: adoproducciones
Flanak gure gastronomiako postre tradizionalenen artean daude. Natillen eta arroz-esnearen talde berean sar ditzakegu, horiek guztiak oinarrizko osagai batzuekin egiten baitira, eta horien artean esnea nabarmentzen da. Etxeko flanak erraz eta azkar presta ditzakegu, baina bertsio komertzialak azkarrago aukeratu. Horien artean, aukera ezberdinak daude. Sakon aztertuko dugu.

Zein saihets mota daude?

Errezeta osatzen duten osagai nagusien araberako bertsioak daude. Horrela, arrautza-flanak ( La Lechera , Dhul eta Eroski ), banillazkoa ( Danone eta Flanbya ), gazta-pastela ( Goshua , Dontzeila , Danone eta Eroski ), arrautza eta gaztarekin ( Dhul ) edo beste barietate batzuk, hala nola kafea edo turroia . Normalean, erraz bereizten dira begi hutsez, ontziaren aurrealdean flan mota letra handiz nabarmentzen baita.

Gainera, ontziak arrastoak eman diezazkiguke kasu batzuetan, banilla-ontziak plastikozko terrinak (kategoria komertzial txikieneko produktuak dira eta materialik merkeena da); gainerakoetan, berriz, normalean erabiltzen dira. aluminiozko ontziak etxeko produktu baten sentsazioa transmititzen du (tradizionalki, flanak Maria bainuan egin izan dira etxean, horrelako ontziekin).

Nola jakin zer flan mota ari garen erosten

Produktuaren ezaugarriak segurtasunez ezagutzeko, egokiena saltzeko legezko izena irakurtzea da. Izen hori, normalean, osagaien zerrendaren ondoan agertzen da. . Nahiz eta flanak gure gastronomian oso errotuta dauden postreak diren, ez dute lege-definiziorik; beraz, produktuaren deskribapena erabiltzen da salmenta-izendapen gisa. (“esne-postrea arrautzarekin”, adibidez) Dhul ), erabilerak emandako izena (“banilla-zaporeko flana”, adibidez) Flanbya ) edo bi aukerak (“Arrautza-flana, esne-postrea arrautzarekin”, Eroski ).

Baita garrantzitsua da osagaien zerrenda arretaz irakurtzea. Badakigu bertan zerrendatzen direla hura osatzen duten elementuak, baina kontuan izan behar da zerrenda hori beheranzko ordenan egin behar dela, bakoitzaren pisuaren arabera. Gainera, osagai horietakoren bat ontzian nabarmentzen bada, hitzekin edo irudiekin, osagai horren proportzio zehatza adierazi behar da. Arrasto horiekin, produktu bakoitza zer den jakin dezakegu.

Zenbat esne dute flanek?

Flanak esnezko azkenburukoak dira, eta, beraz, ez da harritzekoa horietan guztietan osagai nagusia esnea dela egiaztatzea. Hori bai, desberdintasun nabarmenak daude produktuen artean, batez ere flan motaren araberakoak.

Hala, banillazkoetan, esnearen proportzioa handiagoa da Hori logikoa da, kontuan hartuta gainerako produktuetan beste osagai nagusi batzuk daudela, hala nola arrautza edo gazta. Hori xehetasunez egiazta dezakegu Flanbya banilla-flana da, eta esne hau du: % 73,3 (eta %1,8 esne hautsa), eta La Lechera edo Dhul , biak ere arrautzadunak, %55eko eta %53ko esne edukiarekin, hurrenez hurren.

Bitxia bada ere, produktua esne freskoz egina dagoela nabarmentzen den arren (letra nabarmenarekin), hiru flanek ez dute betetzen indarrean dagoen legeria eta ez dute zehazten esne proportzioa: flana dira. Dhul arrautza eta gaztarekin, Goshua eta Dontzeila .

Esne osoa edo gaingabetua da?

Osagaien zerrenda irakurrita, esnearen beste xehetasun bat ezagutuko dugu: zenbat gantz duen. Berriro ere, flan motaren araberako desberdintasunak aurkituko ditugu: arrautza-esne erdigaingabetua erabiltzen da (legez, % 1,5-1,8 arteko koipea du); gaztetan esne osoa erabiltzen da (gantza gutxienez %3,5 du); eta banillazkoetan, esne partzialki gaingabetua hau da, osoak baino gantz gutxiago du, baina ez da erdigaingabetuaren mugen barruan sartzen. (e)n Flanbya adibidez, esnearen gantz-proportzioa % 1,1 da.

Ezberdintasun horiek segur aski arrazoi hauengatik gertatzen dira: arazo organoleptikoak Izan ere, esnearen koipeak kremositatea ematen du, eta ezaugarri hori gehiago nabaritzen da gaztaren saihetsetan banillazkoetan baino, azken horiek arinagoak izatea nahiago izaten baita. Litekeena da koipe-edukian dauden aldeak arrazoi hauengatik ere izatea: komertzialak : esne osoa gaingabetua baino garestiagoa da; beraz, espero izatekoa da kalitate komertzial handieneko aleek erabiltzea.

Zenbat arrautza dago saihetsetan? Eta gazta?

Hegaletan: arrautza osagai hori bigarrena da esnearen atzetik. Proportzio zehatza jakin dezakegu, produktu guztietan adierazten baita, legeriak eskatzen duen bezala. Nabarmentzekoa Dhul % 28; ondoren, Eroski (% 23) eta La Lechera (% 21). Gazta-flan batzuek ere arrautza ugari izaten dute, hala nola Eroski (%17,7) eta Dhul arrautza eta gaztarekin (%17). Osagai horrek elikagaiak ez ezik, produktuaren ezaugarriak ere zehazten ditu: itxura, zaporea, aroma eta testura.

Flanen artean gazta nabarmentzekoa Danone osagai horren proportzioa % 29koa da, gainerako produktuena baino bi aldiz handiagoa.

arrautza-flanaIrudia: EstudioGourmet

Zer begiratu behar da alderatu ahal izateko?

Ikusi dugunez, osagai horiek errezetaren parte badira, arrautzaren eta gaztaren proportzio zehatzak adierazten dira saihetsetan. Baina hori ez da beti esnearekin gertatzen; horregatik, zaila da konparazioak egitea.

Horretarako, nutrizio-informazioa har dezakegu erreferentziatzat, eta, zehazki, proteinen eta gantzaren proportzioa. elikagai horiek osagai “nobleek” ematen baitituzte: esnea, gazta, arrautza edo esnegaina.

  • Proteinez ari garela , flanak nabarmentzen dira Dhul arrautza eta gaztarekin, eta Eroski gazta, biak % 5,6rekin. Zergatik? gazta eta arrautza dituzte, proteinak dituzten bi osagai. Arrautza-edukiak azaltzen du proteina-proportzio nabarmena Dhul arrautza, La Lechera eta Eroski (% 4,9 eta% 5,1 artean). Banillazkoek esnea baino ez dute; beraz, proteina gutxien dituztenak dira (%2,7 – %3). Flana deigarria da Goshua Izan ere, esnearekin eta gaztarekin eginda egon arren, %2,6 baino ez ditu proteinak, balio txikiena.
  • Koipeari dagokionez alde nabarmenak daude. Banillazkoek dute proportzio txikiena (%0,8 – %1,8), esne partzialki gaingabetuarekin eginak daudelako eta gantza ematen duen beste osagairik ez dutelako, hala nola esne-gaina, gazta edo arrautza. Arrautzadunetan, gantza % 3 ingurukoa da; gaztazkoetan, berriz, % 5,3 eta % 5,9 artekoa. Nabarmentzekoa Danone gaztarena, % 12,5 gantza duena, mota horretako beste aleek dutenaren bikoitza, esne-gaina eta gazta-proportzio handia dituelako (% 29).

Kalitate komertzialaren gutxi gorabeherako ideia bat izateko, gantzaren eta proteinen batura har dezakegu kontuan:

  • Nabarmentzekoa Danone gaztazkoak, %16,2 proteinak eta koipeak dituztenak.
  • Bigarrenik, flanak daude. Dhul arrautza eta gaztarekin Eroski gaztazkoak, %11,5 proteinak eta koipeak dituztenak; espero izatekoa zen hori, osagai nagusiak esne osoa, arrautza eta gazta direla kontuan hartuta.
  • Hirugarrenik, gazta-flanak taldeka ditzakegu Dontzeila eta Goshua , arrautzarekin batera Dhul eta Eroski Izan ere, proteina eta koipeen proportzioa antzekoa da, eta %9ren artean dago. Dontzeila eta % 7,9 Goshua .
  • Azkenik, proteina eta koipeen balio baxuenak dituzten flanak banillazkoak dira. Danone eta Flanbya % 4,5 eta % 3,8ko balioak, hurrenez hurren.

Zer nutrizio-profil dute flanek?

Arrautza- eta gazta-flanaIrudia: Mansour Obaidi

Nutrizioaren ikuspegitik, arrautzetatik eta esnekietatik datozen proteinek balio biologiko handia dute; beraz, hobe litzateke proportzio handiena duten flanak aukeratzea. Baina zer gertatzen da gantzarekin? Mantenugai hori ere osagai horietatik dator, eta betiko galderara garamatza: hobe da esneki gaingabetuak erabiltzea?

Hainbat hamarkadatan, gantza deabrutu egin da, baina gaur egun badakigu koipe guztia ez da berdina . Izan ere, esne osoak lekua du dieta osasungarri baten barruan, eta zenbait azterlanek diotenez, hobe da gaingabetua edo erdigaingabetua baino, asetzaileagoa delako eta bitamina lipodisolbagarriak ematen dituelako.

Baina, gauza bat da esne osoa hartzea, eta beste bat, postreak gaztarekin edo esne-gainarekin jatea. Horiek, normalean, gantz-proportzio handia izaten dute. Gainera, koipe horietako asko saturatuak dira (%4 inguru gaztetan eta %8 inguru gaztetan). Danone ) eta, nahiz eta gantz saturatu guztiak berdinak ez izan, hobe da asegabeak lehenestea.

Zer erabaki hartzen dugu? Horrelako produktuetan ohikoa den hautakorra da: gantz-proportzio handiena duten alpeak zaporetsuagoak eta krematsuagoak dira, hau da, gehiago gustatzen dira, baina ez dira hain gomendagarriak nutrizioaren ikuspegitik.

Erabakia hartzeko, gure egoera pertsonalak kontuan hartu beharko genituzke, batez ere gure osasun-egoera eta produktu horiek hartzeko maiztasuna: pertsona osasuntsuak bagara eta kontsumo puntualerako erabiltzen baditugu, gantz-edukia ez litzateke kezkatu behar. Baina, osasun-arrazoiak direla medio, gantz saturatu gutxiago hartu behar badugu edo produktu horiek maiz jaten baditugu, komeni da gantz gutxiago duten aukerei lehentasuna ematea.

Zenbat kaloria ditu flanak?

Saihetsetan, gantz-edukiak, gainera, kaloria-ekarpenean eragiten du, eta, beraz, gantzatsuenak kaloria gehien ematen dituztenak dira, eta alderantziz. Hala, hauek dira kalorikoenak: Danone (191 kcal/100 g), Dhul arrautza eta gaztarekin (164 kcal/100 g) eta Eroski gazta (156 kcal/100 g), eta kaloria gutxien dutenak banillazkoak dira, Danone eta Flanbya 100 kcal/100 g inguru.

Baina, komeni da ez zentratzea soilik kalorietan ez da jakia kontuan hartu behar. Ez da gauza bera 191 kcal horiek gazta-flan batetik lortzea eta entsalada batetik lortzea. Bestela esanda, hobe da energia elikagai osasungarriekin lortzea, flanen ordez.

Eta azukrea?

Kontuan hartu behar da: azukre erantsi ugari duten azkenburukoak dira Beraz, ez genuke pentsatu behar arrautza-flanak ezin hobeak direnik egunero jateko, proteinak ematen baitituzte; aitzitik, komeni da horiek horrelakoak direla ikustea: noizbehinka jateko postre azukretsuak.

Hain zuzen ere, arrautzadunak dira azukre gehien dutenak , zaporea gozoa izan dadin azukre gehiago gehitu behar delako ziur aski. Balioak % 21 bitartekoak dira Dhul eta % 24 Eroski . Bestalde, balio txikienak dituztenak hauek dira: Flanbya banillazkoak (%16,6), Goshua gazta (%15,9) eta Danone gaztazkoak (%13,5), baina zifra nahiko nabarmenak ere badira. Ontzi bakoitzeko hiru eta bost koilarakadatxo azukre ditugu, gutxi gorabehera.

Sistema Igaraba esan duguna berresten du, eta produktu guztiei K azukre asko duelako eta zuntz eta osagai osasungarriak batere ez dituelako. Salbuespena Danone gazta da, D motakoa, koipe saturatu ugari duelako.