Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Flana sagar eta esne gain kremarekin

Img 63064 g
Denbora 50 min - 1 h
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 402 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Zuritu fin-fin limoiaren azala, mami zuririk izan ez dezan. Jarri azala esnetan minutu batzuez egosten, eta kendu sutatik irakiten duzunean. Esnea pixka bat berritzeko eta limoi-usaina hartzeko esango diogu, infusioa balitz bezala. Azukrearen erdiarekin, ur pixka batekin eta limoiaren zuku pixka batekin, karamelua ontzi batean egin, eta, ondoren, saihetsak karamelatuko ditugu. Beste alde batetik, nahastu gainerako azukrea arrautzekin, eta irabiatu ondo krema mehe bat osatu arte. Esnea epel dagoenean eta limoiaren zuritu gabe, gehitu arrautzak eta azukrea nahastuta, eta iragazi, esneari gehitu aurretik. Bota nahasketa hori flan-ontzietan eta egosi Maria bainuan. Labean egosi dezakegu Maria bainuan edo kazola batean sukaldeko sutan. Flana mamitu egin dela ikusten dugunean, Maria bainutik atera, hozten utzi eta moldetik kentzen dugu. Esne-gaina eta azukre-koskor erdimuntatua ditu flan desmoldatuak goialdean, eta sagar-konpotazko tontor batzuk flanaren inguruan.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
402 22,9g 10,7g 36,5g 0,2g
20% 33% 54% 41% 3%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Arrautzak oso elikagai interesgarriak dira nutrizioaren ikuspegitik.Balio
biologiko handiko proteinak ditu zuringoak; gorringoak, berriz, koipea eta kolesterola
ematen ditu, baina baita bitamina liposolubleak, B taldeko
bitaminak eta burdina eta fosforoa bezalako mineralak
ere. Arrautzak bexamel- eta txorizo-saltsarekin kozinatzean, haien gantz-
eta kaloria-edukia nabarmen handituko da; beraz, pisu gehiegi edo kolesterol- edo triglizerido-maila handia
duten pertsonek mota horretako platerak mugatu edo saihestu behar
dituzte janarian.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Obesidad o sobrepeso