Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Fruta eta barazkien Nazioarteko Eguna: zergatik kontsumitu behar zenuke gehiago?

Landare-jatorriko elikagaiak ezinbestekoak dira dieta osasungarria egiteko
Egilea: ASEVEC 2018-ko urriak 19

Joan den asteartean, urriaren 16an, Elikaduraren Nazioarteko Eguna baita Fruta eta Barazkien Nazioarteko Eguna ere. Aste honetan baino momentu hoberik onena frutak eta barazkiak egunero jan ! Ia guztiok dakigu haien kontsumoa funtsezkoa dela dieta osasungarria eta orekatua izateko bizitzako edozein etapatan, baina… zergatik? Hurrengo artikuluan azalduko dizuegu.

Adituek egunean gutxienez bost fruta eta barazki jatea gomendatzen dute, eta hori, askotan, helburu zaila da. Elikadura hezkuntza onak dieta orekatua eratzea ahalbidetzen du, egun bakoitzeko jardueraren eta behar den fruta eta barazki kopuruaren arabera. . Elikagai horien onurak behar adina ez ezagutzeak zaildu egiten du eguneroko dietan sartzea edo haien ontasunak ahalik eta gehien aprobetxatzea. Ezjakintasun horren ondorioz, normalean, ez da komeni produktu horiek jatea. Horregatik, zer diren ikusi behar da. frutak eta barazkiak egunero jatearen onurak.

C bitamina

Bitamina hori oso nabarmena da barazkietan. Organismoa hazi eta garatzeko beharrezko osagaia da. C bitamina proteina garrantzitsua da azala, tendoiak, lotailuak eta odol-hodiak sortzeko. Zauriak orbaintzen laguntzen du, hezurrak, hortzak eta kartilagoak indartu eta konpontzen ditu eta burdina hobeto xurgatzen du. Hotza iristean, bitamina hori katarroen eta hotzeriaren aurkako aliatu handienetako bat bihurtzen da, antioxidatzaile handia izateaz gain. Gorputzak ez du C bitamina gordetzen beraz, funtsezkoa da osagai hori duten produktuak egunero kontsumitzea.

A bitamina

Bitamina hori landare edo fruta laranja edo horietan dago. Haren propietate antioxidatzaileek larruazala eguzki-izpietatik babesten dute. Laranja, melokotoia, kalabaza edo azenarioak A bitamina ugari duten fruta edo barazkien adibideak dira. Osagai horrek organismoaren ehunak konpontzen ditu eta hezurrak, ilea, azazkalak edo hortzak indartzen ditu. Gainera, ikusmenerako ona da. A bitaminak sistema immunitarioa sendotzen du eta ahalmen antioxidatzailetzat hartzen da, C bitaminarekin batera, erradikal askeen eragin negatiboak neutralizatzen baititu. Oso osagai garrantzitsua da haurdunaldian eta hazkundean.

Potasioa, magnesioa eta zuntza

Fruta eta barazkiek magnesioa eta potasioa bezalako mineralak ere badituzte. Mineral horiek muskulu-sistemaren funtzionamendu egokia errazten dute, likidoen oreka mantentzen dute eta hezurrak indartzen dituzte. Gainera, arteria-presioa zaintzen dute. Non daude? zainzuriak, platanoak, aguakateak, espinakak, brokolia, kalabazak edo tomateak , besteak beste, elikagai asko.

El potasioa metabolismoari laguntzen dio, digestioei laguntzen die, neuronak aktibo mantentzen ditu eta diabetea bezalako gaixotasun larriak saihesten laguntzen du. Eta magnesioa mineral horren zatirik handiena hezurretan, muskuluak ez diren ehun bigunetan eta muskuluetan dago. Muskuluen eta nerbio-sistemaren funtzionamendu egokia arautzen du. Gainera, zaindu tentsioa eta erregulatu odoleko glukosa. Mineral honek bihotz, neuromuskulu, nerbio eta hainbat gaixotasun kroniko prebenitzen ditu.

Azkenik, heste-igarotzea erregulatzeko duen gaitasunagatik da ezaguna zuntza. Badaude bi zuntz mota zuntz disolbagarria eta zuntz disolbaezina. . zuntz disolbagarria fruta eta barazkietan aurki dezakeguna da. Energia gehiago kontsumitzen du eta asetasun-sentsazioa sortzen du. Kolesterola gutxiago xurgatzen du eta digestio-sistemako gaixotasunak prebenitzen ditu.

Azido folikoa

Azido folikoa fruten eta barazkien osagai nagusietako bat da. Zelulek ongi funtziona dezaten eta ehunak haz daitezen laguntzen du. Anemia prebenitzeko oso osagai ahaltsua da. Globulu gorriak eta DNA sortzen parte hartzen du, proteina berriak deskonposatu, erabili eta sortzen ditu. Funtsezkoa da giza gorputzaren garapenerako, informazio genetikoa garraiatzen baitu. Oso garrantzitsua da haurdunaldian, baina baita gainerako bizi-etapetan ere.

Eguneroko dietan barazkiak bizimodu osasungarri gisa sartzeko beharraz gizartea kontzientziatzeko, ASEVEC Landare Izoztuen Fabrikatzaileen Espainiako Elkarteak Interneteko espazioa barazki izoztuen mundua sakon eta zorrotz ezagutzeko aukera ematen du. . Orri honetan, barazki izoztuak egiteko prozesua ikus daiteke, baita Espainiako zein eremutan biltzen diren askotariko barietateak, osasunari buruzko aholkuak eta sukaldean plater gozoak prestatzeko tratamendu eta erabilera onena.