Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gabonetako otorduak kaltegarriak izan daitezke osasunerako

Menu tradizionalek kaloria kopuru gomendatuak hirukoiztu egiten dituzte, digestio-sistemari eragiten diote eta kaltegarriak dira diabetesa, hipertentsioa eta kolesterola dutenentzat.
Egilea: Laura Caorsi 2018-ko abenduak 9

Espainian oso serio hartzen dugu janaria. Eta are gehiago Eguberrietan. Abenduan inbertitzen da gehien elikagaietan (urteko gainerako egunetan baino %26 gehiago) eta, Deloitte aholkularitza-enpresak egindako 2017ko kontsumo-azterketa baten arabera, egun horietako janarietarako Espainiako etxeen batez besteko gastua 195 euro ingurukoa da, inguruko beste herrialde batzuetakoa baino gehiago. Artikulu honetan hauxe aipatzen dugu: zer eduki ohi duten Gabonetako menuek, nola eragiten dioten gure organismoari eta nola hobetu .

Eguberrietako menuetarako elikagaiak erosteko diruak eta denborak ez dute esan nahi egun horietan hobeto jaten dugunik. “” Gabonetan, aldatu egin da gure elikadura-eredua -azaltzen du dietista-nutrizionista Isabel Megíías-ek. Bazkariak eta afariak oso kalorikoak dira, otordu bakoitzean 1.000 edo 1.500 kcal inguru erraz har ditzakegulako. Gainera, azukre eta koipe askoko errezetak dira”. Bestela esanda: mahaira esertzen garen bakoitzean, egun osorako gomendatutako energiaren %50 eta %75 artean har dezakegu. . Eta, gutxi balitz bezala, nutrizio-profila osasuntsuena ez duten elikagaietatik lortuko dugu.

Menu horietako lorpen gastronomikoen errepasoak berretsi egiten du . Hestebeteak eta aperitiboko gaztak, ogi txigortua foie-grasa edo igurzteko kremak, entsaladillak patatekin eta maionesa ugari, hostopilak eta zopak itsaskiekin (askotan, esnegaina izaten dute), haragia saltsekin edo betegarriekin, postre bereziak (izozkiak edo tartak, esaterako), turroiak eta beste gozoki tradizional batzuk (mazapanak edo polboroiak), eta kontuko askoz ere edari gehiago, bai azukredunak, bai elikadurakoak. Azken batean, Gabonetako menuek, oso noizean behin jan beharko liratekeen jakiak eta errezetak ez ezik, une eta leku berean biltzen dituzte.

Gabonetako menu hauek nola eragiten diguten

Low cost gabonetako irud.
Irudia: breaka

Etxean egiten baditugu ere, jaietako komilonek ondorioak izan ditzakete. Hainbat azterlan urteko garai hau (azaroaren amaieratik urtarrilaren erdialdera) kritikoa dela iradokitzen dute, helduak kilo erdi eta kilo bat bitartean irabazten dugu . Mugimendu txiki bat da baskulan, baina urrats handi bat gizentasunerako bidean, hazkuntza hori gure gorputzean gelditu eta aparteko kiloak, udako oporrak uzten dizkigutenak .

Eta beste arazo bat ere badu: bankete horiek gure digestio-sisteman duten eragina. Astuntasun sentsazioa, goragalea, urdaileko azidotasuna, buruko mina, gasak, kolikoak, idorreria edo beherakoa. elikagai-gehiegikeria horien ohiko ondorioetako batzuk dira. Gure organismoan bete-betean eragiten duten gehiegikeriak, Osasun Sistema Nazionalaren urteko txostena ez genuke egin behar. Denek ez dakite hori, baina Espainian gehien kontsumitzen diren bi botikak antiultzerosoak dira, hala nola Omeprazola, eta hipolepimiatzaileak, hala nola Simvastatina edo Atorvastatina, odoleko kolesterol-maila jaisteko egokiak.

. hipertentsio arteriala, kolesterol altua eta diabetea gure herrialdeko osasun-arazo kroniko ohikoenen artean daude, eta gero eta eragin handiagoa dute. Bi hamarkadatan, hipertentsioa helduen %11,2tik %18,4ra igaro da; kolesterola, %8,2tik %16,6ra; eta diabetesa, %4,1etik %6,8ra.

Helburua: gantz, azukre eta gatz gutxiagoko menuak

Gure bazkideren batek, edo guk geuk, patologia horietako bat izateko probabilitatea handia da. Menua diseinatzean, kontuan hartu behar da, eta ahalik eta koipe saturatu, azukre eta gatz gutxien erabili:

  • Hipertentsioa . Kozinatzen ditugun platerei gehitzen diegun gatza murriztea, bakoitzak bere entsalada- edo bestelako goarnizio-zatiak gozatzen uztea, eta berez sodioegi duten elikagaiak saihestea, hala nola hestebeteak, gazta oso onduak eta olibak.
  • Kolesterola . Ahal den neurrian, saihestu koipe saturatuak, haragi gorri eta gozo tipikoak, txerri-gantza dutenak. Kalitatezko landare-jatorriko koipeak erabiltzea (oliba-olioa) eta egoste-teknika osasungarrienei lehentasuna ematea: irakinak, labea, plantxa.
  • Diabetesa . Erabiltzen ditugun saltsak eta hornigaiak zaintzea (askotan, marmeladak edo azukrea izaten dituzte), postreko fruta eskaintzea eta Gabonetako gozokiak gutxitzea, eta diabetesa duten pertsonentzat egokia den bat sartzea.

Jakina, kasu horietarako menu berezi bat presta dezakegu, baina horrek egoera deserosoa sortuko du bazkaltzeko orduan, neketsuagoa izateaz eta diru gehiago ordaintzeaz gain. Neurri egokia da menu orokorra hobetzea . Horrela, guztion osasuna zainduko dugu, desberdintasunik egin gabe.