Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gizentzen zaituzten gauzak (eta agian ez dituzu imajinatuko)

Gehiegizko pisua eta obesitatea saihesteko, ez da nahikoa gutxiago jatea eta gehiago mugitzea; eguneroko beste arrisku-faktore batzuk ere zaindu behar dira.
Egilea: Laura Caorsi 2019-ko urtarrilak 21

Parke bat duzu etxetik hurbil? Gauez ondo lo egiten duzu? Gustuko duzu zure lana? Zer moduz herritarrekiko harremana? Baskulak markatzen duenak kezkatzen bazaitu, kontu hauek berrikusi beharko zenituzke, obesitatea ez da jaten dugunaren araberakoa soilik . Inguruneak, ohiturek, atsedenak eta estresak ere eragina dute gorputzaren pisuan.

Dieta eta ariketa dira argaltzeko estrategiarik ezagunenak, baina osasuntsu egon eta pisu egokia izan nahi badugu, ez da nahikoa gutxiago jatea eta gehiago mugitzea. Gure bizimodua erabat berrikusi behar da. Bazenekien ordu gutxi lo egitea edo kalitate txarreko logura izatea, ordu asko eserita igarotzea, antsietatea sentitzea edo tentsio emozionalean bizitzea gehiegizko pisuaren beste arrazoi batzuk direla? Halaxe adierazten du Obesitatea Aztertzeko Espainiako Elkarteak (SEEDO), egoera hori ezagunenari gehitzen baitio: ariketa falta eta dieta txarra .

Pisua handitzean eragina duten lau faktore

Irud. dieta, antsietatea, emakumea, HD
Irudia: zaretskaya
  • Lo-falta funtsezko arrazoia da. Hainbat azterlan gutxi lo egiteak edo gaizki lo egiteak gizentzeko joera dutela adierazten dute: alde batetik, loan askatzen diren hormonek gosea kontrolatzen dutelako; eta, bestetik, lo egiten dugun bitartean ez dugulako jaten. Lo-arazoek, beraz, bi faktore horiei eragiten diete. Gainera, loaren nahasteek asaldura hormonalak eragin ditzakete, eta beste osasun-arazo larri batzuk ager daitezke, hala nola 2. motako diabetesa.
  • Ingurunea giltzarria ere bada. Etxetik hurbil kirola modu erregularrean egiteko parkerik edo tokirik ez izatea, elikagai osasungaitzak inguruan izatea edo elikagai osasungarriak eskuratzeko aukerarik ez izatea dira adituek “inguru obesogeniko” deitzen diotenak; hau da, bizimodu sedentarioa eta elikadura txarra errazten dituen testuingurua. Hori dela eta, baliabide ekonomiko gutxien dituzten pertsonek gehiegizko pisuaren eta obesitatearen tasa handiagoak dituzte, Aitor Sánchez García dietista-nutrizionistak zehazten duenez. artikulu honetan .
  • Gizarte-harremanak ez dira kaltegabeak. Hainbat ikerketak erakutsi dutenez, pertsonek kiloak irabazteko joera dute lagunek gehiegizko pisua dutenean, eta argaltzeko joera handiagoa dute lagunak meheak badira. Gizentasuna ez da kutsakorra, baina bizimoduak eta normaltasun-ereduak bai. Errazagoa da osasuntsu jatea gure lagun eta senideek maiz jaten badute.
  • Estresa, asperdura, antsietatea edo depresioa gure jateko moduan eragiten dute. Presiopean dagoen, familia-arazoak dituen edo lanean estres handia duen pertsona batek probabilitate handiagoa du: gehiago jateko, modu desordenatuan jateko eta nutrizio-kalitate txarragoko produktuak aukeratzeko, horiek baitira palatagarrienak eta, beraz, atseginenak. “Palatabilitateak (ahosabaian jaki atsegina izateak) eragin handia du gure elikadura-lehentasunetan. Elikagaiak zenbat eta atseginagoak izan, orduan eta gehiago hartuko dugu, batzuetan jateko gogoa baino gehiago”, dio dietista-nutrizionistak. Julio Basulto . Egun txarra janariarekin konpentsatu nahi badugu, segur aski ez dugu osasungarriena aukeratuko.