Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hegaluze freskoaren eta Burgosko gaztaren pizza

Img 46749 g
Denbora 50 min - 1 h
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 344 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Otoño, Verano

Prestaketa

Pizza-masa integrala egingo dugu: lehenik, gatza eta irin integrala nahasiko ditugu, eta, bestetik, legamia ur epelean disolbatuko dugu oliba-olio birjinaren bi koilarakadekin. Ondoren, entsalada-ontzi edo katilu handi batean, irin integrala bota, eta pixkanaka-pixkanaka ur epela, itsasten ez den masa trinko eta elastiko bat osatu arte. Orea egin ondoren, bola-forma eman, eta trapu heze batekin tapatuta utzi, tamaina bikoiztu arte. Bola berriro oratuko dugu eta pixkanaka zabaltzen joango gara, zentimetro bateko lodierako plater handi baten itxura emanez. Olioz igurtzitako oinarri metaliko batean jarriko dugu, itsats ez dadin, eta 10 minutuz laberatu, 200 °C-tan. Pizza-orea pixka bat prestatu ondoren, labetik atera. Jarri tomate frijituaren oinarria pizzaren gainean. Gehitu hegaluze freskoa, hezurrik eta azalik gabea, xafletan zatitua. Hegaluzearekin tartekatuta kalabazina zatituta, piper berdea xerratan ebakita, guztia gordinik, burgosko gazta freskoarekin batera. Gazta birrinduarekin apaindu, eta pizza 15 minutuz prestatu, aurrez berotutako labean, 200 °C-an.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
344 13,9g 5g 3,2g 1,1g
17% 20% 25% 4% 18%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Etxeko pizzak aukera ona dira
txikienei beren gustukoak ez diren barazkiak eta arraina eskaintzeko, haientzat hain erakargarria
den plater honen parte izan daitezen. Pizza egiteko, batez ere, hegaluzea
erabiltzen da, kalitate handiko
proteinetan aberatsa, eta hainbat barazki, hala nola tomatea,
piperra eta kalabazina, guztiak bitamina
eta mineral ugarikoak, zuntza eta eragin antioxidatzailea duten hainbat
substantzia. Pizzari zapore- eta kolore-ukitu bat emateko, Burgosko gazta erabiltzen
da, proteina ugarikoa eta kaltzioa bezalako mineralak dituena.

Nahiz eta mota horretako barazki- edo arrain-pizzak aukera ona
izan txikiek elikagai horiek kontsumitzeko, garrantzitsua da
ez ahaztea mota horretako platerek barazki- edo arrain-plater batek edo entsalada
batek baino balio kaloriko handiagoa dutela, eta, beraz, ez
da komeni neurriz kontsumitzea.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia al huevo
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al pescado
  • Gastritis
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)