Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hesteetako osasuna hobetzeko 5 modu (dibertigarriak)

Hesteetako mikroorganismoak elikagai prebiotikoekin pozik edukitzea eta egunero ariketa fisikoa egitea lagungarria da digestio-aparatuan ibiltzeko.
Egilea: Eva San Martín 2018-ko urriak 23

Hesteetako osasunari buruzko elikagaiak art Irudia: pexel-ak

Giza gorputzak bilioika mikroorganismo ditu. Horri deitzen diogu mikrobiota . Maizter txiki horien %98 bakterioak dira, eta gainerako %2a legamiak, protozooak eta birusak. Baina hauek garrantzitsuak dira zomorroak batez ere heste lodian bizi dira, funtsezkoak dira osasunerako eta hesteetako igarotze-arazorik ez izateko. Horregatik, hesteetako osasuna zaintzeko giltzarria, zientzialariek diotenez, bakterio horiek pozik edukitzea da. hurrengo lerroetan deskribatzen ditugun ideien antzekoak.

1. Prebiotiko gehiago jatea

Orburuak, porrua, zainzuriak, platanoa eta baratxuria, adibidez, prebiotikoak dira, eta hesteetako osasunari eusten laguntzen dute.

Giza gorputzak mikrobiota deritzona osatzen duten bilioiak ditu. “Hain zuzen, gure gorputzak hamar aldiz zelula gehiago ditu mikroorganismoetatik datozenak giza zelula propioak baino”, dio Ana María Mateosek, Familia eta Komunitate Farmaziako Espainiako Elkarteko Nutrizio eta Digestio taldekoak ( SEFAC ). Eta mikroorganismo horietako gehienak heste-traktuko hainbat konpartimentutan bizi dira.

Horietatik %98 bakterioak dira, eta gainerako %2a, batez ere, legamiak, protozooak eta birusak. Errentari txiki baina garrantzitsu horiek mukosa gastrointestinalean bizi dira, digestio-hodi osoan zabaltzen den geruza batean. Baina kontzentrazio handiena, alde handiarekin, heste lodian dago.

Zientzialariek badakite gure gorputzean bizi diren mikroorganismo-espezie horiek funtsezko zeregina dute hesteetako osasunean gainera, gaixotasunetatik babesten duen immunitate-sistemaren orekari eusten laguntzen dute. Eta dieta ezinbestekoa da izaki mikrobianoak haztea eta hesteen osasuna hondatu dezaketen desorekak saihestea ahalbidetzeko.

Elikagai prebiotikoak elikagai-iturri onak dira hesteetako bakterio osasungarri horietako talde batzuentzat. orburuak, porrua eta zainzuriak osagai prebiotiko ugari dituzte inulina, fruktooligosakaridoak edo galaktooligosakaridoak, besteak beste. Baita banana eta baratxuria prebiotiko ugariko elikagaiak dira.

“Organismoak ezin ditu zuzenean digeritu prebiotiko horiek, baina hesteetako igarotzea areagotzen dute, eta hesteetako mikroorganismoek baliatuko dituzte”, dio Mateosek. Bestela esanda: prebiotikoak zomorroak hesteetan bizi diren osasungarriak.

Elikagaien osasunari buruzko heste-img 3 art

2. Aukeratu zuntza eta pikor osoak

Hestea zaindu nahi badugu, egokiena zuntz ugariko dieta aukeratzea da, barazkietan, lekaleetan eta frutetan dagoena. Hona hemen zuntz asko duten elikagai batzuk: sagarra, ahabiak, orburua, dilistak, juduak eta garbantzuak. . Adituek diotenez, elikagai horiek, gainera, hesteetarako kaltegarriak diren bakterioen hazkundea murriztea eta, aitzitik, hesteetako osasuna zaintzen duten mikroorganismoen hazkundea sustatzea, bifidobakterioak , laktobaziloak eta beste espezie osasungarri batzuk bakteroideteak .

Batek zuntz askoko elikagaiak jaten dituela ziurtatzeko, SEFACeko adituak barazkiak sartzea gomendatzen du otordu eta afari guztietan, eta, gainera, aukera hauek egiten ditu: era integraleko elikagaiak irin finduak murrizten saiatuz. Elikagaien osasunari buruzko heste-img 2 art Irudia: Pixabay

3. Hartzitutako produktu gehiago hartzea

Honela hartzitutako elikagaien onurak: kefirra, jogurt naturala eta soja-esnea hesteetako osasunarentzat ere oso ezagunak dira . Hori bai: saihestu jogurt aromatizatuak, zaporedunak edo gozatuak, aholkatzen dena baino azukre gehiago baitute.

4. Hidratatu

Ondo elikatzeaz gain, eta dieta mediterraneoaren jarraibideei jartzeaz gain (ale osoko zerealak lehenetsiz), ez da ahaztu behar hidratazioa, hestearen osasunari eusteko funtsezko ohitura. Mateosek dioenez, “hesteetako osasuna zaintzeko, ez dugu ahaztu behar likido-kopuru egokia izan behar dugula, ura eta eduki handiko elikagaiak”.

5. Ibilaldi indartsuak egitea

Prebiotiko eta zuntz ugariko dieta jarraitu arren, pertsona batzuek arazoak dituzte hesteetako igarotzearekin. Baina ariketa fisikoa osasuna zaintzeko beste giltzarrietako bat da.

Ez da beharrezkoa maratoiak prestatzea. Ordu erdiko ibilaldi azkarra bihotz-erritmoa handitu egingo da, eta digestio-aparatuko odolari laguntzen dio digestioa erregulatzen duten hormonak mugitzen eta aktibatzen, Míchigango Unibertsitateko ikerketa (AEB. ). Ariketa egunero egitea da gakoa, kirolak kolonaren igarotzea azkartzen baitu eta hestearen funtzioa hobetzen baitu.