Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hiru zerealeko mueslia, sagarrarekin eta intxaurrarekin

Denbora < 5 min
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 482 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Oloa iturriko ura duen iragazki batean garbitu, xukatu eta ontzi sakon batera pasatu. Ur-tazita edo laranja-zukua bota. Estali eta utzi leku fresko batean edo hozkailuan gau osoan. Goizean, garia eta arroza, mahaspasak edo datilak, sagar xehatua eta intxaurrak nahierara bota. Gehiago gozatu nahi badugu, ezti pixka bat bota, baina hobe da elikagaien zapore eta gozotasun naturala onartzea, nahikoa baita fruta fresko eta lehorren azukre naturalarekin.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
482 8,2g 1,5g 21,5g 0,2g
24% 12% 7% 24% 3%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Osagaien jokaldi bikaina, eguna zentzu guztiekin hasteko behar diren energia eta elikagaiak ematen dituena.
Zerealak gosariaren oinarria dira, konposizio gehiena almidoia baitute, landareen erreserbako karbohidratoa, eta horrek energia ematen die. Proteinak ere ematen dituzte (osatuak ez izan arren, oso kalitate onargarrian agertzen dira), mineralak (kaltzioa, burdina eta zinka) eta bitaminak (B1, B2, niazina eta folatoak).
Fruta freskoak errezeta aberasten du elikagai erregulatzaileen sorta zabalduz (C bitamina, antioxidatzaileak, potasioa eta magnesioa), besteak beste, zuntza, idorreria prebenitzen edo hobetzen duena, odoleko kolesterol-tasak murrizten laguntzen duena eta gluzemia kontrolatzen duena (odoleko azukre-maila). Gainera, asetze-efektua ere badu, pisua galtzeko dieta egiten duten pertsonei mesede egiten die.
Ukitu gozoa fruta lehortuek ematen dute, batez ere azukretan aberatsak direnak, nahiz eta mineral, bitamina eta zuntz asko ere baduten. Beraz, gosari hori aukera interesgarria izan daiteke adin guztietako pertsonentzat, batez ere haurrentzat, haurdun dauden emakumeentzat (azido foliko asko baitago, fetuan arantza bifidoa ager ez dadin) eta, oro har, lehen aldiz jatea erabakitzen duten pertsona guztientzat.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo