Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Jarri baratxuritan

Img 150669 g
Denbora 10-15 min
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 88 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Otoño, Primavera

Prestaketa

Garbitu niskaloak sukaldeko trapu batekin edo sukaldeko paperarekin; ahal bada, ez ditugu uretan sartuko. Ukitu edo jaten ditugun zatiak kendu egingo ditugu zomorroen bidez, eta xafletan edo aho-zatitxoetan zatituko ditugu oso handiak badira.

Zuritu eta moztu baratxuri-aleak brounoisia (karratutxo oso txikiak). Zartagin batean edo buztinezko kazola batean, berotu oliba-olio koilarakada pare bat baratxuri zatituarekin. Baratxuria oliotan burbuilatzen hasten denean, sutatik atera, irineztatu, olioaren usaina eta zaporea har dezaten sueztitu eta berriro sutan jarri. Berotzen hasten denean, saltadari dagokion zarata eginez, bota baso erdi ardo zuri.

Ardoa lurruntzen denean, sueztitu eta etengabe eraginez, gatz-puntuan jarri, perrexil garbia eta zatitua gehitu, niskaloei buelta batzuk eman baratxuriarekin eta berehala zerbitzatu buztinezko kazolan bertan edo plater oso bero batean. Niskaloak baratxuriarekin zerbitza daitezke, aperitibo gisa edo pasta, arroza, haragi gisatua, hegazti erreak eta arrautza-nahaskia, adibidez.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
88 6g 0,8g 0,4g 0,4g
4% 9% 4% 0% 7%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Niskaloa oso onddo aberatsa da eta mantenugai onez beteta dago; denboraldia aprobetxatu behar da kontsumitzeko. Era askotara prestatzen da, zapore atsegina du eta ezaugarri nurionalen artean burdina, kaltzioa, zuntza, potasioa, magnesioa, iodoa, sodioa eta A eta B5 bitaminak ditu. Aipagarriak dira, halaber, perretxiko hori kontsumitzeak organismoarentzat dituen onura batzuk, hala nola globulu gorriak sortzen laguntzen duela, idorreriari aurre egiten diola, migrainei eta zefaleei aurre egiten diela eta kolesterola erregulatzen duela. Baratxuriarekin prestatzen da, duela mende batzuetatik antibiotiko natural gisa erabiltzen den elikagaia. A, B1, B2, B6 eta C bitaminen iturria da; adenosina, burdina, silizea, sufrea, iodoa, fosforoa eta potasioa. Errezeta osasungarria da, elikagaiz betea.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales