Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Lekak sesamo saltsarekin

Img 61323 g
Denbora 40-50 min
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 333 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Primavera, Verano

Prestaketa

15 minutuz egosi, aldez aurretik zuritutako lekak irakiten dituen urarekin. Ondoren, xukatu. Gorde zorroen egosketa-salda alde batetik, eta bainak bestetik. Zuritu patatak eta moztu zati handitan, eta egosi ur irakinetan gatzarekin 15 minutuz edo patatak kozinatu arte. Sesamo-saltsa egiteko, oliorik gabeko zartagin batean sema-haziak xigortu behar ditugu gorritu arte, eta, orduan, mortero batean birrinduko ditugu, pasta egin arte. Zartagin batean, frijitu baratxuria xerratan ebakita, gehitu tomatetxo nanoak eta, sardexka baten laguntzarekin, zapaldu pixka bat, gehitu piperrauts-koilarakadatxoa eta sesamo-pasta. Busti zorroen egosketa-saldako bi koilararekin eta jarri gatz-puntuan. Gorde dezagun sesamo-saltsa. Berotu zorroak eta patatak zartaginean, bainak egosteko salda pixka batekin. Atera zartaginetik eta zerbitzatu plateretan. Oliba-olio birjina, gatza eta piperrautsa bota. Plateraren alboan sesamo-koilarakadatxo batzuk jarri.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
333 24,7g 4g 4,3g 0,4g
17% 35% 20% 5% 7%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Lekak dira
gure gastronomian gehien estimatzen eta kontsumitzen diren barazkietako bat. Kaloria gutxi dute, konposizioan
ur asko dagoelako. Hala ere, bitamina, mineral eta substantzia antioxidatzaileen
iturri onak dira, gure
osasunaren aliatu handiak. Kasu honetan, patata
egosi tradizionalekin batera sesamo-saltsa originala dago, bitamina eta mineral
ugariz hornitutako elikagaia, eta, beraz, plater horrek nutrizio-osaera interesgarria
du. Gehiegizko pisua edo kolesterol-maila handia edo odoleko
triglizeridoak dituzten
pertsonentzat da aproposa. Gainera, piperrautsa
eta baratxuria prestatzean, ez da gatzik gehitzen ahal;
hori onuragarria da hipertentsioa duten pertsonentzat edo likidoak atxikitzeko arazoak
dituztenentzat.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis