Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Letxuga-entsalada txanpinoiekin eta hirugihar salteatuak kakahuetezko ozpin-olioarekin

Img 85690 g
Denbora 5-10 min
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 712 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Moztu txanpinoiak xafla meheetan, eta zartaginean salteatu oliba-olio pixka batekin, baratxuri zatitua brounoisia (karratutxo oso txikiak) eta gatza. Prestatu ondoren, gorde salteatua. Zartagin horretan bertan salteatuko dugu hirugiharra brounoisia oliorik gabe, kurruska egon arte. Bestalde, kakahueteen ozpin-olioa egin, kakahueteak zatitu eta oliba-olioarekin, sagardo-ozpinarekin eta gatzarekin nahastu. Utzi nahasketa 10 minutuz beratzen, eta gorde zerbitzatu arte. Letxuga-hostoak garbitu, xukatu eta entsalada zerbitzatuko dugun plateretan jarriko ditugu. Letxugen gainean, txanpiñoi salteatuak, hirugihar kurruskaria eta ardi-gazta erdionduaren tako txikiak banatuko ditugu. Zerbitzatzeko unean, ozpin-olioarekin gozatuko dugu.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
712 60,8g 20,5g 3,5g 1,7g
36% 87% 102% 4% 28%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Entsaladak oso plater osasungarriak dira eta prestatzen errazak. Era askotako letxugek eta txanpinoiek bitaminak eta mineralak ematen dizkiote entsaladari, baita gai antioxidatzaileak ere. Entsalada plater arina eta kaloria gutxikoa den arren, hori salbuespena da. Errezeta honetan, gantz asegabez aberatsa den entsalada aurkezten da, kalitate bikainekoa, kakahueteak eta oliba-olioa dituelako, eta hirugiharretik eta gaztatik datozen gantz saturatuak. Azken bi osagai horiek direla eta, plater hau ez da gomendagarria hiperkolesterolemia, gehiegizko pisua edo obesitatea eta hipertentsioa duten pertsonentzat. Era berean, txanpinoiak purinetan aberatsak dira, eta, beraz, neurriz kontsumitu behar dira azido uriko handia eta tanta izanez gero.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos renales
  • Estreñimiento
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Diabetes mellitus
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Obesidad o sobrepeso