Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Litxarreriak fruta-zukuarekin, osasuntsuagoak dira?

Fruta-zukua duten gozokiak betiko gominolak bezain kalorikoak dira. Horiekin, azukre maila handia dute, eta nutrizio-profil ia berdina.
Egilea: Isabel Megías 2015-ko maiatzak 13
Img chuches zumo port
Imagen: Olyina

Azukretan aberatsak eta nutrizioaren ikuspegitik oso pobreak diren gozokiek haurren dietan noizbehinkako lekua izan behar dute, ia anekdotikoa. Opil industrialekin eta edari azukretsuekin batera, gozokiek, gominolek, litxarreriek eta gozokiek ez dute ohiko elikaduraren parte izan behar, azukre-kontsumoaren, pisu-igoeraren eta hortzetako txantxarra . Baina merkatuko eskaintza ugarien artean, fruta-zukua duten gominolak daude. Besteak baino osasuntsuagoak dira? Nutrizio-profil hobea dute? Hurrengo artikuluan gai horiek eta beste batzuk aztertzen dira.

Haurren dieta

Haurren elikadura fruta, barazki eta barazkietan, zereal integraletan eta lekaleetan aberatsa den dietan oinarritu behar da, eta animalia-jatorriko proteinetan neurrizko edukia izan behar du (esnekiak, haragia, arraina eta arrautzak). Gero eta garrantzitsuagoak diren gaixotasunei (obesitateari, esaterako) aurrea hartzeko, adituek gomendatzen dute azukre- eta koipe-kantitatea ere kontrolatzea.

Honen arabera: Osasunaren Mundu Erakundea (OME), eguneko azukre-kontsumoa ez luke guztizko kaloria-ekarpenaren %10 gainditu behar . Are gehiago, entitateak ekarpen kaloriko hori erdira jaistea -bakarrik % 5 – azukre ingestearen, gorputzaren pisuaren eta hortzetako txantxarraren arteko erlazioa kontuan hartuta. Datu horien arabera, mahaiko azukrea, litxarreriak, gozokiak, gozokiak, gominolak, opilak eta gozokiak, besteak beste, noizean behin eskaini behar zaizkie haurrei, ohiko eredu dietetikoaren parte izan beharrean.

Gominolak zertan diren

Gozokiak, gomazko pastillak edo gominolak elikagai gozoak dira, eta batez ere hauek dira nagusi: azukreak eta, noizbait, baita ere koipea . Ohiko osagaien zerrenda hauxe da: azukrea, glukosa-xarabea, gelifikatzaileak, gelatinak, ura eta gozagarriak, aromak eta koloratzaileak.

Elikagai hauek gelatinak eta azukreak Hala, bada, osagai hauek nabarmentzen dira: proteina gutxi gelatina gisa (%5-6), azukre asko (sakarosa, glukosa edo fruktosa), produktuaren %70 – %80ra irits daitekeena, eta energia-ekarpen handia: 300-350 Kcal inguru 100 g elikagaiko ( banana baten hirukoitza ). Gainera, ez dute zuntzik, eta ia ez dute mineralik eta bitaminarik; beraz, oso pobreak dira nutrizioaren ikuspegitik.

Zukudun gominolak hobeak dira?

Fruta-zukua duten gominolak (“fruta-zukuarekin”, fabrikatzaileak esaten duen bezala) osasuntsuagoak dira? Azukre gutxiago dute? Gainerako litxarreriak baino kaloria gutxiago dituzte? Fruta asko dute? Zalantza horiek argitzeko, haien errepasoa egin behar da. osagaiak ohikoak: glukosa-xarabea, azukrea, arto-almidoia, gelatinak, kontzentratuz egindako fruta-zukua (%2tik %7ra), koloratzaileak eta azukre-xarabea, besteak beste. Hau da, gozoki mota horiek, aurrekoak bezala, azukreak dituzte osagai nagusi gisa. Gainera, fruta-zukua %2tik %7ra baino ez da iristen (2 eta 7 gramo artean, 100 gramo bakoitzeko), eta ez da zuku naturala, fruta-kontzentratutik datorren zukua baizik.

Zalantzarik izanez gero, nahikoa da produktu horien nutrizio-ekarpena kontsultatzea. Hauek dituzte: 300 kcal 100 gramoko konposizioaren ia %80 karbohidratoak dira, eta horien erdiak (edo gehiago) azukreak.

Beraz, gominola edo gomazko gozoki tradizionalekiko desberdintasunak oso txikiak dira. Litxarreria horien osagaiak ia berdinak dira, eta haien nutrizio-ekarpena ia zehatza da, kontzentratuz egindako fruta-zuku irrigarri kopurua ez bezala. Akats bat da haurrei gozoki horiek eskaintzea, uste baitute osasuntsuagoak edo hobeak direla fruta-zukua dutelako.

Fruta-zukuak fruta osoaren baliokideak dira?

Azkenik, fruta-zukuen nutrizio-balioa , naturalak edo ontziratuak izan.

Gehien kontsumitzen diren fruten kaloria-edukia 30-50 Kcal artekoa da 100 gramo bakoitzeko; hau da, gutxi gorabehera 70-100 kcal fruta-anoa . Fruta gehienek 5-10 g karbohidrato dituzte 100 gramo bakoitzeko.

Zuku bat prestatzeko bi edo hiru fruta-pieza zukutu edo likidotu behar direla kontuan hartuz gero, zentzuzkoa da pentsatzea zukuen kaloria-edukia, karbohidratoetan, fruta-pieza batena baino handiagoa izango dela beti, baita zukua naturala izan arren ere. Adibidez, hiru laranjako zuku natural batek 250 Kcal inguru emango ditu.

Gainera, zukuak ez du zuntza fruta bera bezain handia (4 g zuntz, batez beste, fruta-errazio bakoitzeko; 1 g, gehienez ere, zuku-anoa bakoitzeko).

Azkenik, azpimarratu behar da zukua, gainera, industriala dela eta fruta-kontzentratuz edo azukre erantsiz egina. kaloria-edukia handiagoa izan daiteke.